چاپ کد خبر: 35633
1 مهر 1399

قیمت خرید تضمینی گندم در سال زراعی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ مشخص شد

قیمت خرید تضمینی گندم

در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، پس از ارائه گزارش دستگاه های مرتبط در خصوص تامین گندم کشور و اقدامات صورت گرفته برای تداوم خودکفایی و ارائه به صرفه تر نان به مردم، قیمت خرید تضمینی گندم که پیش از این در شورای اقتصاد مورد تایید قرار گرفته بود، برای سال زراعی آینده، ۴ هزار تومان تعیین شد.

به گزارش اول فارس، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور روز سه شنبه در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، هدایت و مدیریت نقدینگی را به عنوان اولویت اول اقتصاد کشور مورد تاکید قرار داد و گفت: همه بخش های دولت از تمامی روش ها و ظرفیت ها در این موضوع برای کنترل تورم و هدایت منابع به سمت تولید استفاده کنند.

رئیس جمهور به موضوع تامین ارز برای کالاهای ضروری و معیشتی مردم و مواد اولیه کارخانجات، در راستای استمرار جریان تولید اشاره کرد و افزود: با توجه به اقدامات انجام شده در جهت تحقق اهداف صادراتی و بازگشت ارز حاصل از آن به چرخه اقتصاد کشور، همکاری نزدیک تر با همسایگان و بازارهای هدف صادراتی، در راستای تامین نیازهای ارزی تولیدکنندگان مورد توجه قرار گرفته است.

روحانی همچنین ایجاد توازن در بودجه، بدون خلق نقدینگی و پولی کردن کسری را یکی از سیاست های مهم دولت برشمرد و با اشاره به هدف دشمنان برای بر هم زدن توازن بودجه از طریق فشار حداکثری و کاهش درآمدهای نفتی تاکید کرد: با تدابیر اتخاذ شده، خصوصا فروش اوراق خزانه به عنوان یک روش منطقی و مقبول در اقتصادهای جهان اجازه ندادیم کسری بودجه باعث افزایش نقدینگی و تورم بر جامعه در سال جاری شود.

در این جلسه همچنین گزارش وزارت صمت در خصوص تولید فولاد در کشور ارائه و مقرر شد بر اساس تصمیمات ستاد هماهنگی اقتصادی، کلیه محصولات تولیدکنندگان در بورس کالا عرضه و فولاد مورد نیاز کارخانجات بزرگ نظیر خودروسازان به قیمت بورس کالا تامین شود. در عین حال وزارت صمت موظف شد با هماهنگی سایر دستگاه های مرتبط در دولت زنجیره تولید، توزیع و قیمت فولاد را مدیریت کند.

 

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

هادی سه شنبه , ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۱

با سلام قرارشده قیمت گندم بالای ۵تومن باشد

حسین شنبه , ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱:۳۹

…..اگه بااین قیمت گندم بکارم …. شورای اقتصاد بااین مصوبش

محسن پنجشنبه , ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۳

آقای روحانی گندم رو ۱۵۰۰ ت گرون تر میخری ولی کود شیمایی امسال برای هر کیسه ۴۰۰۰۰۰ت گرون شده. ادوات گشاورزی هم همینطور. کود یارانه ای به کشاورز نمیدن میگن نیست ولی دلال ها با تریلیکیسه های کود رو که روشون نوشته دولتی یارانه‌ای رو در انبارشون خالی میکنن دقیقا۷. ۸ برابر قیمت یارانه ای میفروشن به کشاورز بابا تورو بخدا یه فکری به حال کشاورزها کنید?

صابر اسماعیل زاده از داراب فارس سه شنبه , ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۴

اصلا این قیمت ۴۰۰۰تومن باخرجش جور درنمیاد کاشتن گندم اشتباه هست من که نمیکارم شلغم بکارید بهتره

مجتبی شنبه , ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۹:۲۹

واقعا قیمت گندم با هزینه همخوانی داره وسایل وادوات کشاورزی چقدر گران شده روغن ۵۰درصد گران شده انصاافا فکری بکنید

سید سه شنبه , ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۳

دولت با این کار به خودش ظلم میکنه.مردم نمیکارن .کمبود آرد و اینا رو میخواد چیکار کنه؟ با چند برابر قیمت وارد کنه؟

حسین پنجشنبه , ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱

خدای گندم کیلوی ۴۰۰۰ اصلا نمیکاریم

ناشناس جمعه , ۲ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۷

هکتاری ۶ تا هفت تن جواب میده کشت ابی

ناشناس سه شنبه , ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱:۵۰

دیگه نمیشه چیزی کاشت….

محمد پنجشنبه , ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۸

اخه گندم کیلو چهار هزار تومان کجاش میصرفه باید با این هزینه ها و تورم کیلو شش هزار تومان باشه

مهدی جمعه , ۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۵

واقعا خیلی بی انصافیه چرا این دولت اینقد به کشاورزان ظلم میکنه

مسلم شنبه , ۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۳

ماشالله شما چجوری هکتاری ۵تن برمیدارین؟ما اگ بتونیم هکتاری۲.۵تن برداشت کنیم کلاهمونو میندازیم هوا از خوشحالی.البته زمینهای ما دیمی هستن.۵۰هکتارم میکاریم۱۰تن میکاریم ۱۰۰ تن نمیشه

شیرازی شنبه , ۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۴

با این افزایش قیمت نهاده ها کشت گندم صد در صد ضرر.پیاز قرمز سر زمین الان ۴۰۰۰تومن هر هکتار هم میانگین ۶۰ تن پیاز میده.حالا مقایسه کنید ببینید کدوم بهتره.

جعفر شنبه , ۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۶

واقعا دولت با این نرخ گندم داره به کشاورز ظلم میشه

سجاد جمعه , ۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۴

بااین قیمتایی که دولت تعیین میکنه مگه کسی دیونست کشت تضمینی بکاره گندم وچغندر نمیکاریم دولت محترم توکه بلدی به کشاورزچه جوری ضرربزنی خب بزن ماهم خدایی داریم

مالک جمعه , ۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۸

سلام.اگه گندم هکتاری ۵تن بکنه اگر کیلو ۵۰۰۰بخرن تازه میشه هکتاری ۲۵میلیون ولی یه هکتور باقلا ۳۰تن میکنه قیمت پارسال ۴۰۰۰بوده تفاوت را ببینید

دهقان جمعه , ۴ مهر ۱۳۹۹ - ۹:۳۱

من گندم نمیکارم با این قیمت ۲۰ هکتار هرسال گندم کشت میکردم

فرزاد پنجشنبه , ۳ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۷

خیلی کمه خرج کاشتوبرداشت وکودش درنمیاد یربه یره…بدبخت به کشاورزگندم کارعمرش تلف میشه

آخرین اخبار