چاپ کد خبر: 66021
10 شهریور 1400

لامبدا ، پشت مرزها آماده ورود به ایران / مسافرت خارجی نروید

لامبدا 1

به گزارش اول فارس، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: سازمان بهداشت جهانی در حال انجام مطالعات بر روی لامبدا، یکی از جدیدترین گونه‌های ویروس کروناست و خوشبختانه تاکنون گزارشی از موارد ابتلا به گونه کرونا لامبدا در کشور ما گزارش نشده است.

دکتر ایلامی افزود: شواهد اولیه نشان از سرایت پذیری بالا و ایمنی گریز بودن گونه لامبدا دارد و این بدان معناست که تاثیر ایمنی آنتی بادی موجود در بدن افرادی که به گونه‌های قبلی کرونا مبتلا شده اند و همچنین واکسن‌های تزریقی بر روی این گونه جدید، کم است.
وی جابه جایی‌های جمعیتی را مهمترین عامل انتقال گونه‌های مختلف ویروس کرونا از جمله لامبدا برشمرد و به مردم توصیه کرد از سفر‌های خارجی غیرضروری پرهیز کنند.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز گفت: تفاوت علائم بیماری در گونه جدید لامبدا نسبت به دیگر جهش‌های ویروس کرونا در شدت بروز آنهاست.
دکتر همتی مهمترین علائم گونه لامبدا را تب شدید، از دست دادن حس بویایی و چشایی و سرفه‌های شدید و مداوم عنوان کرد.
وی افزود: با توجه به سرایت پذیری بالای گونه لامبدا، برای قطع زنجیره انتقال بیماری رعایت دقیق‌تر شیوه نامه‌های بهداشتی به ویژه استفاده مداوم از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز از حضور در مکان‌های شلوغ توصیه می‌شود.
گونه لامبدا برای اولین بار در پرو شناسایی شد و تاکنون در بیش از ۲۰ کشور دنیا موارد ابتلا به آن گزارش شده است.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

اسمانی چهارشنبه , ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۲

اره والا شما هم اماده دارید چی از کجا میخواد وارد شه وکرونا داره وارد موج ۹۰۰ میشه . بس کنید بااین اخبارتون فقط استرس استرس استرس

آخرین اخبار