چاپ کد خبر: 75163
27 بهمن 1400

لباس و استایل عجیب هادی حجازی فر ، نهال دشتی، ندا جبرائیلی ، پریناز ایزدیار ، مهرداد صدیقیان ، شبنم قلی‌خانی ، ژیلا شاهی ، لاله مرزبان ،آیدا ماهیانی ، فهیمه هرمزی

چهلمین جشنواره فیلم فجر در عصر کرونا به روزهای آخر خودش رسید و گویا حال و هوای این روزها نگذاشته دل و دماغی برای بازیگرها بماند؛ انقدری که قبل جشنواره لباس طراحی کنند و مثل چند سال قبل باعث شوند که تا چند روز عکس های‌شان با تمرکز بر نوع پوششان مورد توجه قرار گیرد.

هر چند لباس هیچ کدام از اهالی سینما آن‌قدر جذاب، عجیب یا جالب نبود که سر زبان‌ها بیفتد و بقیه درباره‌اش حرف بزنند، انقدر که برخی از مردم عادی لباس های‌شان خیلی جنجالی‌تر و خاص‌تر از اهالی سینما بود. در این روز هفتم از جشنواره، فقط عینک نهال دشتی کم و بیش حاشیه ساز شد که در همین مطلب، ما هم نظر کوچکی می‌دهیم ولی جز این خبری نبود. شاید یک اتفاق کوچک هم کمی به چشم آمد یعنی از نظر عکاسان و خبرنگاران مراسم فوتوکال «نگهبان شب» دور نماند. لاله مرزبان می‌خواست دست توی جیبش کند که جیب سرجایش نبود یعنی احتمالا از بس لباس‌های مختلف در این چند روز جشنواره پوشیده که تصور کرده بود یک لباس دیگر تنش است.

پریناز ایزدیار

پریناز ایزدیار 8

پریناز ایزدیار که بیشتر وقت ها- اگر نگوییم همیشه- تیپ رسمی می‌زند و مانتوهایی را انتخاب می‌کند که به قول معروف برای پلو خورش‌خوری خوب هستند، این بار سراغ سبک پوششی رفته بود که برای ساندویچ خوردن و راحت این طرف و آن طرف رفتن، مناسب بود و خیلی از ما طرفدارش هستیم. او تیپ اسپرت داشت؛ بلوز و شلوار جین پوشیده بود و پالتویی کوتاه و کت مانند با جیب‌های بزرگ و سر آستین‌های افتاده.

بلوز و شلوار جین او کاملا یک‌رنگ بودند و حالت اورآل پوشیدن را داشت. کیف پریناز هم آبی بود و به نسبت کیف‌های خانم‌های امسال جشنواره بزرگتر و کیف شانه‌ای به حساب می‌آمد و نه دستی. جنس آن هم چرم بود. شاید مهمترین و تاثیر گذارترین بخش لباس‌های پریناز؛ شال نازک پشمی و آبی سفید او بود که همان رگه‌های سفیدش توانسته بود در این آبی یک دست و در اطراف قاب صورت پریناز؛ به او درخشندگی خاصی بدهد.

شاید این همه یک رنگ بودن هم خودش جرات بخواهد، چون می‌تواند به راحتی، احساس یکنواختی کسل آوری را به وجود بیاورد. اما نشان از یک نعادل و آرامش بدور از هیجان هم هست که به حالت پریناز حسابی می‌خورد. اما اگر یک قسمت از پوشش او مانند کفش های‌اش و یا کیف و بلوزش رنگی متضاد و گرم داشتند؛ حتما پریناز بیشتر به چشم می‌آمد.

البته این را هم بدانید که این سبک لباس پوشیدن در دهه نود میلادی یعنی حدود سی سال پیش در اوج محبوبیت بود و حالا دوباره دارد به همان زمان بر می‌گردد. مخصوصا برندهای مختلف مثل «فندی» و «شنل» از بهار گذشته مدل‌های مختلف شلوار گشاد را طراحی کردند که مدل شلوار ایزدیار هم هست.

لاله مرزبان

لاله مرزبان 2

لاله مرزبان کت کوتاه چهارخانه کمردار پوشیده بود که معمولا ترند پاییز و زمستان هر سال است. با این کت یک شلوار گشاد هم ست کرده بود. البته لاله در اصل یک پالتوی مشکی هم روی این کت پوشیده بود که انتخاب خوبی نبود و بیشتر از اینکه جلوه‌ای خاص به او بدهد؛ تنها هدف‌اش گرم کردن خانم بازیگر بود. لاله نیم بوت مشکی هم پوشیده بود که با مدل شلوار هماهنگ شده بود. اما مهمترین؛ اما نه بهترین قسمت استایل این بازیگرکیف تمساحی کوچک او بود که با رنگ کت هماهنگی داشت. همچنین اکسسوری لاله خیلی به چشم می‌آمد؛ انگشتر بزرگ پروانه‌ای و گوشواره‌ای هماهنگ با انگشتر که طرح گل بود. به نظر می‌رسید جنس‌شان برنج بود. او در یکی از عکس‌ها کاملا با هدف نشان دادن گشواره‌اش ژست گرفته است. لاله که با مدل‌های مختلف عینک های‌اش هم معروف است؛ این بار هم یک عینک آفتابی با قاب بزرگ و کشیده و شیشه قهوه‌ای به چشم داشت که دسته‌های آن طرحی شبیه کیف‌اش داشتند.

لاله همیشه خوش‌پوش‌تر در مراسم حاضر می‌شد و اگر کمی دقت می‌کرد و مثلا با کت چهارخانه اش، شلوار جین تنگ و چکمه‌های تا روی زانو می‌پوشید؛ خوش استایل‌تر به نظر می‌آمد.

هادی حجازی فر

هادی حجازی فر

هادی حجازی فر همیشه لباس‌های رسمی می‌پوشید، حتی تیپ اسپرتی هم که انتخاب می‌کند به نوعی به یک پوشش رسمی نزدیک‌تر است تا اسپرت. حجازی تیپ نزده بود اما رنگ‌های خنثی سبز و طوسی و خاکستری را انتخاب کرده بود. این دسته از رنگ‌های خنثی نشان دهنده کسی است که به ظاهرش اهمیت می‌دهد اما تلاشی برای بیشتر دیده شدن و مورد توجه قرار گرفتن ندارد. این ترکیب لباس و رنگ ممکن است شیک نباشد اما به قدری مقبولیت دارد و حس خود در افراد به وجود می‌آورد که ظاهر فرد بد نگویند. کلاه سبز ماشس آقای بازیگر هم کاملا در راستای پوشش هماهنگ او بود.

ژیلا شاهی

ژیلا شاهی

ژیلا شاهی بیشتر وقت‌ها و در مراسم‌های رسمی اکران ترجیح می‌دهد مانتوهایی بپوشد که به حال و هوای لباس‌های سنتی نزدیک باشند. مانتوهایی که طرح گل دارند و مدل آزادی هم دارند؛ انتخاب اول او هستند. امسال هم ژیلا یک مانتوی مخملی پوشیده بود که از نیمه به پایین کار شده بود. درست است که رنگ مشکی لاغر‌تر نشان می‌دهد اما مدل و گل‌ها او را درشت هیکل‌تر نمود می‌داد. شال کالباسی رنگی هم پوشیده بود که انعکاس چندانی به رنگ و صورت‌اش نداده بود. اما می‌شود گفت تا این روز جشنواره او حداقل سعی کرده لباس متفاوتی بپوشد. او هم مثل بیشتر بازیگرهای خانم یک کیف کوچک مشکی در دست‌اش داشت.

فهیمه هرمزی

فهیمه هرمزی

فهمیمه هرمزی پالتویی بلند با طرح پانچو با شلوار رنگ آبی نفتی پوشیده بود که با رنگ سبز پالتو هماهنگ بود. بلوزی هم که برای زیر این پالتو انتخاب کرده بود، یقه اسکی و رنگ ماشی بود و نتوانسته بود با توجه به اینکه این پالتو، بلوز زیر را زیاد در معرض دید قرار می‌دهد، رنگ بهتری انتخاب کند که تیپ ساده او را پر جلاتر کند. تصور کنید اگر همین یقه اسکی را با بافت ریزتر، آستین‌های چسبان‌تر و رنگی با کنتراست بیشتر می‌پوشید ظاهرش تا چه حد جذاب‌تر می‌شد. از طرفی کیف دوشی مجلسی براق با بند زنجیری هم انتخاب خیلی خوبی برای این ظاهر راحت و اسپورت به نظر نمی‌رسید.

نهال دشتی

نهال دشتی 1

نهال دشتی در میان رنگ‌های تن ملایم جشنواره امسال که انتخاب خانم‌ها بود؛ یک کت آبی پوشیده بود که حسابی چشم را می‌گرفت. او این کت کوتاه را با شلوار گشاد که امسال گوی رقابت را از همه مدل شلوارها در بازار مد گرفته؛ ست کرده بود. اما جنس شلوار بهتر بود از پارچه‌های ضخیم‌تر و آهاردار انتخاب می‌شد تا با جنس کت و خصوصا مدل سرشانه‌ها که به آن تیپ یک کت رسمی را داده بود؛ جور در می‌آمد. عینک بزرگ نهال که خیلی‌ها می‌گفتند او را برعکس روی صوتش گذاشته؛ خیلی به او جلوه خاصی نمی‌داد. خصوصا اینکه می‌گویند؛ این مدل عینک‌ها برای کسانی است که بینی به نسبت بزرگی دارند. کیف نهال هم حسابی در چشم دوربین‌ها رفت. این کیف‌ها نسبتا تازه مد شده‌اند و به آن‌ها طرح کاشی هم می‌گویند.

هیاهوی مهرداد صدیقیان با یقه اسکی و پالتوی خاکستری

 

مهرداد صدیقیان روز نهم جشنواره برای تماشای فیلم «علف‌زار» به سینما فرهنگ رفته بود؛ یک پالتوی خاکستری پشمی سه ربع -تا روی زانو- پوشیده بود.او برای اینکه استایل بدون اشکالی داشته باشد و در ضمن خیلی هم به دردسر انتخاب لباس نیافتد؛ پالتوی خاکستری را با انواع خاکستری هماهنگ کرده بود. البته پیش از این هم در جشنواره سی هشتم لباسی بسیار مشابه امسال پوشیده بود. اما با نگاهی به عکس های او در این سال ها متوجه می شویم که کلا اهل رنگ طوسی و خاکستری و نوک مدادی است.

مهرداد صدیقیان 1

شما وقتی نه می‌خواهید ظاهر خیلی رسمی داشته باشید و نه می‌خواهید ظاهرتان غیررسمی باشد، حتما رنگ خاکستری را مثل مهرداد انتخاب می کنید. البته کت و پالتوی خاکستری بهترین گزینه برای گرم نگه داشتن البته همراه با زیبایی و وقار در طول ماه‌های سرد سال است.

خیالتان راحت باشد که اگر یک پالتوی خاکستری داشته باشید خیلی ساده می‌توانید آن را با لباس‌های دیگر ست کنید. لباس خاکستری به راحتی می‌تواند کنار لباس‌هایی با رنگ‌ها، سایه‌ها و تن‌های مختلف قرار بگیرد. این ترکیب همزمان احساس راحتی و سادگی را ایجاد می‌کند در عین اینکه خیلی غیررسمی و برای جمع‌های خیلی کوچک هم نیست.

پالتوهای مردانه بیشتر در گروه‌های دو دگمه، سه دگمه و چهار دگمه هستند که سه دگمه بیشتر کلاسیک و چهار دگمه خیلی رسمی است. صدیقیان پالتویش را از انواع دو دگمه انتخاب کرده بود که مدلی مینیمال به حساب می‌آید و با انواع شلوار جین، پیراهن آکسفورد، پلوور و حتی انواع تی‌شرت‌های نخی آستین بلند ست می‌شود.

مهرداد صدیقیان 1 1

تفاوت اصلی این دو پالتو جیب‌هایشان است. پالتوی دو دگمه صدیقیان جیب داخل درز دارد ولی جیب‌های مدل سه دگمه درست جلوی لباسند.

این مدل پالتویی که مهرداد پوشیده بود؛ شانه‌ها را پهن‌تر و قد را بلندتر و درنهایت، ظاهر را محکم و پرصلابت‌تر نشان می‌دهد و احساس اعتماد به نفس و اقتدار به آدم می دهد.

پیراهن‌هایی به رنگ‌های سفید، آبی روشن، سرمه‌ای، مشکی و زغالی برای پوشیدن با کت و پالتوی خاکستری مناسب هستند که انتخاب صدیقیان در این مورد هم درست بوده است.

مهرداد صدیقیان2

ست کردن پالتوهای سه ربع مینیمال خیلی شبیه به ست کردن پالتوهای بلند است. خیلی‌ها برای هر دو مورد پوشش لایه لایه در نظر می‌گیرند مثلا در مورد پالتوهای بلند اول جامپر کلاهدار می‌پوشند روی جامپر کت جین می‌پوشند و بعد پالتو را تنشان می‌کنند که این مورد برای پیاده روی در روزهای سرد و یا جاهای غیررسمی کاربرد بیشتری دارد، در پالتوهای سه ربع مینمال هم گاهی این کار را انجام می‌دهند ولی در اغلب موارد اول یک تیشرت یقه گرد تن می‌کنند، روی آن کت یا پیراهن جین می‌پونشد، بیرونی‌ترین لایه همین پالتوست.

مهرداد صدیقیان به جای تی‌شرت یقه گرد، پیراهن یقه اسکی پوشیده و با این کار استایلش را رسمی‌تر و البته جذاب‌تر کرده است. به طورکلی لباس یقه اسکی یکی از  جذاب‌ترین لباس‌هاست  و طرفداران زیادی دارد.  اگر کسی گردن بلند و کشیده‌ای داشته باشد این یقه زیبایی گردن را به خوبی نشان می‌دهد. از طرفی نگاه را به سمت چهره هم می‌برد یعنی باعث توجه دیگران به اجزای صورت شما، نگاه و لبخندتان می‌شود.

جدا از همه اینها یقه اسکی خیلی هم کاربردی است و به راحتی می‌توانید هر بار آن را طوری طراحی کنید و در ترکیب لباس به کار ببرید که با جلسه، مراسم یا رویداد مورد نظرتان، مطابقت داشته باشد.

مهرداد صدیقیان3

یک زمانی برای  داشتن ظاهر شیک بدون دردسر این طور توصیه می‌شد: یک پیراهن فیت یقه اسکی با شلوار جین مشکی تنگ بپوشید. لبه‌های پیراهن را داخل شلوار بدهید. بوت (چلسی) بپوشید. پاچه‌های شلوارتان را کمی بالا بدهید، آن‌قدر که بوت‌ کاملا به چشم بیاید.

چرا همه مردان به یک یقه اسکی در کمد خود نیاز دارند؟

یقه اسکی به دلیل راحتی در پوشیدن، تطبیق پذیری، قابلیت عایق کاری و ضد سرما بودن یکی از لباس های مورد علاقه در کمد لباس مردانه است و سالهاست طرفداران زیادی دارد.

به دلیل پوشش سخاوتمندانه ای که یک بلوز یقه اسکی فراهم می کند، می توان آن را به راحتی روی تی شرت یا زیرپیراهن پوشید و نگران نبود که رنگ و مدل آن چیست؛ چون یقه اسکی حسابی همه چیزهایی را که باید، مخفی می کند.مثلا اگر مهرداد این یقه اسکی طوسی را از تن اش بیرون بیاورد و زیرش دو بنده قرمز پوشیده باشد؛ جای تعجب نیست!

اگر نگوییم همه اما اکثر یقه اسکی ها احتیاجی به اتو کردن؛ ندارند و می تواند مستقیماً از کمد به تن شما بروند و این یعنی رهایی از جهنم اتو کردن؛ خصوصا وقتی که عجله دارید و یا دسترسی به اتو ندارد.

البته که اگر مدل موهایی مثل مهرداد داشته باشید؛ دوستی‌تان با یقه اسکی بیشتر هم می شود چون پوشیدن این لباس می تواند موها را بهم بریزد و تخت کند و ایجاد الکتریسیته کند.

مهرداد صدیقیان4

یقه اسکی را می توان با یک پیراهن فلانل مردانه، یک جفت شلوار جین شکسته و چکمه های کار ست کرد. اما می‌توان آن را با لباس‌های کلاسیک مانند کت‌های پارچه‌ای، کتانی چینی، کت‌های انباری و پارکا نیز ست کرد.

فراموش نکنید؛ یقه اسکی در اصل یک ژاکت است و اهمیت اصلی آن تامین گرما است؛ خصوصا برای گردن اگر اهل بستن شال گردن نیستید.

با یک یقه یقه اسکی، این احساس را خواهید داشت که گویی همیشه یک روسری به سر دارید (اما برای راحتی بیشتر و کمی استایل پاییزی، می توانید یک روسری چهارخانه را روی آن قرار دهید). همچنین می‌توانید از یقه‌پوش به‌عنوان بلوک ساختمانی کلیدی برای لباس‌هایی که نیاز به چند لایه دارد استفاده کنید: به عنوان مثال، یقه‌پوش را زیر جلیقه لحافی یا پارکی بپوشید.

درباره یقه اسکی این را هم بدانید و بروید. یقه اسکی در زبان انگلیسی Turtleneck گفته می شود که Turtleبه معنای لاک پشت و neck به معنای گردن است.

استایل خاص بازیگران در اکران فیلم «بی همه چیز»

اکران خصوصی فیلم «بی همه چیز»  در سینما چارسو برگزار شد. بازیگران استایل‌های خاصی را انتخاب کرده بودند. در ادامه به تحلیل و بررسی استایل استایل خاص بازیگران در اکران فیلم «بی همه چیز» خواهیم پرداخت.

شبنم قلی‌خانی

شبنم قلی‌خانی 1

شبنم قلی‌خانی معمولا استایل‌های عامه‌پسندتری را انتخاب می‌کند. ترکیب رنگ آبی و رنگ خاکی پالتو را جذاب‌تر کرده بود. ست کردن رنگ کیف با یقه لباس هم انتخاب مناسبی برای تکمیل استایل بود؛ البته انتخاب کیف میتوانست هوشمندانه‌تر باشد.

ندا جبرائیلی

ندا جبرائیلی

ست کردن درست این پالتوهای بلند و رنگی می‌تواند استایل بسیار جذابی بسازد. ندا جبرائیلی، بازیگر سینما و تلویزیون ایران، در اکران خصوصی فیلم بی‌همه‌چیز پالتوی بلند خردلی رنگ را یک شلوار جین مام با فاق بلند و نیم‌بوت‌های شتری ست کرده بود که می‌توان گفت استایل قابل قبولی بود

آیدا ماهیانی

آیدا ماهیانی

شاید خاص‌ترین استایل اکران دیشب را آیدا ماهیانی داشت. او کت اورسایزِ به قول برخی پدربزرگانه را با یک شلوار سندبادی مشکی و نیم‌بوت‌های بندی ست کرده بود. اگرچه فرم شلوار تا حدودی قد او را کوتاه نشان میداد اما با این حال چیزی از جذابیت استایل این بازیگر کم نمی‌کرد.منبع:”چی بپوشیم”

فال روز

نظرتان را باره این مطلب برای ما بنویسید

 

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ادب آداب دارد? یکشنبه , ۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۷

انسان چه زن و چه مرد چه بازیگر معروف و… باید همیشه شخصیت و اصالت خودش رو حفظ کنه. لباس هاشون زیاد بد نیست ولی لباسی که جلب کننده نباشه بهتره. ادم باشخصیت، به خودش احترام گذاشته و برای خودش احترام قائله? من خودم دختر هستم و خیلی بدم جلب توجه کنم و همیشه لباس مناسب می پوشم

سحر یکشنبه , ۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۸:۲۸

چه‌لباسای‌زشتی

Fatii شنبه , ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۶

عالی هستین همتون واقعااا??

ناشناس شنبه , ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۵

خوشگل وخوش تیپ ترین آدمهای سینمای جهان همه در این گزارش اول فارس

سجاد شنبه , ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۷

لباسشون چشه…خب زیبا و شیک و اوکشیده هستند.تمتم دنیا بازیگرای سینما تیپ میزنند. توقع دارین چی بپوشن؟

میترا ابراهیمی شنبه , ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۶

هادی حجازی فرمثل همیشه عاااالی سنگین ورنگین وحفظ اصالت+شخصیت+ازاون دسته آدمایی که تحت هیچ شرایطی خودش وگم نمیکنه? مهردادصدیقیان هم همینطور? اماحالابرعکسش این خانمها” نمیدونم چرا

... شنبه , ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵

واقعاآبروی ایرانا با این تیپاشون بردن،.. برآنها نمی دونم چراصدای هیچ مسئولی به خاطر این همه ..درنمی آد

هانی شنبه , ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۳

خانومای بازیگر دیگه شورشو درآ وردن.بی حجابی واین لباسای .. یعنی چی.فکرمیکنن هرچی بی حجابترباشن باکلاسن

زهرا شنبه , ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰

وای حالم بهم خورداین چ تیپایی دیکه چراهیچ نظارتی نمیکنن

خلج شنبه , ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۵:۵۳

ما این همه خانم شهید دادیم فجر ما باید دل جامعه بدست بیاره نه اینکه دل خانواده شهدا رو خون کنه متاسفم از اسلامی ایران

مهین جمعه , ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۷:۳۱

راست میگید بخدا این خانم ها واقعا شورشو در آوردن حال آدم به هم میخوره آقایون هم لباسشون وهم خوشتیپ ترن چون حداقل اینکه بیشتر از خانم‌ها شرم حیا را رعایت میکنن اتفاقا خانم اگر لباس پوشیدنش ن مناسب باشه حجابشون بهتر باشه زیباتره به نظر میرسن اما افسوس که متاسفانه فهمشو ندارن با پوشش بد می‌خواند خودشون نشون بدن که باعث میشه بدتر از چشم بیفتند

:) جمعه , ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۰:۳۲

واقعا متاسفم 🙂

ناشناس پنجشنبه , ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۱

وای چه تیپایی???

نم پنجشنبه , ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۰

حالم بهم خورد با این تیپاشون

دارایی پنجشنبه , ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۸

جشنوار مد و فشن بود یا فجر

م پنجشنبه , ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱:۵۶

سلام خوش تیپ تر خودم

آخرین اخبار