چاپ کد خبر: 64510
26 مرداد 1400

لطف‌اللّه یارمحمدی زبانشناس و استاد بازنشسته دانشگاه شیراز درگذشت

download 1 5

به گزارش  اول فارس ، انجمن زبان‌شناسی ایران با اعلام این خبر آورده است: «با کمال تاسف و تاثر مطلع شدیم استاد عزیزمان جناب آقای دکتر لطف‌اللّه یارمحمدی، زبان‌شناس برجسته کشور و عضو پیوسته فرهنگستان علوم دارفانی را وداع گفته‌اند.

انجمن زبان‌شناسی ایران این ضایعه را به خانواده محترم ایشان، استادان، پژوهشگران و دانشجویان ارجمند و جامعه فرهنگی کشور تسلیت می‌گوید.»

مصطفی عاصی، استاد پژوهشگاه علوم انسانی، رئیس پیشین انجمن زبان‌شناسی ایران و زبان‌شناس نیز با تایید این خبر  گفت که لطف‌الله یارمحمدی مدتی بود درگیر بیماری قند و عوارض آن بود که اخیرا شدت پیدا کرده بود.

لطف‌الله یارمحمدی متولد ۱ مرداد ۱۳۱۲ در فراهان، زبان‌شناس، استاد بازنشسته دانشگاه شیراز و عضو پیوسته فرهنگستان علوم بود. او مدرک کارشناسی زبان انگلیسی خود را از دانشسرای عالی، مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات انگلیسی را از دانشگاه ایندیانا و نیز دکترای زبان‌شناسی را از دانشگاه ایندیانا دریافت کرده بود. یارمحمدی در سال ۱۳۹۰ برگزیده جایزه علمی «علامه طباطبایی» بنیاد ملی نخبگان شد. از آثار او می‌توان به «ارتباطات از منظر گفتمان‌شناسی انتقادی»، «گفتمان‌شناسی رایج و انتقادی»، «فرهنگ بسامدی کامپیوتری زبان فارسی»، «بررسی مقابله‌ای زبان فارسی و انگلیسی»، «فرهنگنامه موضوعی توصیفی علوم انسانی، گفتمان‌شناسی، جامعه‌شناسی زبان، روان‌شناسی و عصب‌شناسی زبان» و … اشاره کرد.

پیام تسلیت رئیس فرهنگستان علوم به مناسبت درگذشت استاد دکتر لطف الله یارمحمدی

هوالباقی؛ 
درگذشت استاد گرانمایه آقای دکتر لطف الله یارمحمدی را به خانواده محترمشان و به همکارانشان در دانشگاه شیراز و به اعضای فرهنگستان علوم  و بخصوص به اعضای گروه علوم انسانی  فرهنگستان تسلیت عرض می کنم.
خداوند ایشان را رحمت فرماید که از بزرگان علوم انسانی کشور بودند و همه عمر شریف خود را صرف دانش و پژوهش کردند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار