چاپ کد خبر: 76027
6 اسفند 1400

لپ تاپ های پرفروش و زیر ۱۰ میلیون تومان در بازار

 لپ تاپ ارزان 1

دنیای امروز، دنیایی است که در آن نمی‌توان بدون لپ تاپ سر کرد؛ درواقع لپ تاپ یک کالای ضروری به شمار می‌روند که از کار گرفته تا تحصیل به آن گره خورده است.
با رونق گرفتن آموزش‌های مجازی، نیاز به این کالا شدت بیشتری گرفته است، به طوری که بسیاری از افراد تنها به دنبال لپ تاپ های ارزان هستند تا بتوانند کارهای روزمره را جلو ببرند. از این رو در ادامه، تعدادی از محبوب ترین و ارزان ترین لپ تاپ های دیجی کالا معرفی خواهند شد.

لپ تاپ ۱۱ اینچی لنوو مدل IdeaPad 1 11ADA05

قیمت: هفت میلیون و ۱۹۹ هزار تومان

برخی از لپ ‌تاپ‌ها کاملا برای کاربری عمومی و انجام امور معمول روزمره تولید شده‌اند که یکی از آن‌ها، مدل   Ideapad 1 لنوو است. این لپ‌تاپ صفحه ‌نمایش ۱۱.۶ اینچی دارد و به دلیل ابعاد نسبتا کوچک بدنه، ضخامت ۱۹.۹ و وزن ۱.۲ کیلوگرم، می‌توان به ‌راحتی آن را در هر شرایطی حمل کرد. با این‌ حال ظاهر آی دی پد ۱ همچنان شیک است و مقاومت خوبی هم در برابر فشار و خمش دارد و از یک شاسی قوی بهره می‌برد.

با توجه به رده‌ کاربری و ابعاد، نباید انتظار سخت افزار قدرتمندی را داشت، پردازنده‌ مرکزی آلتون سیلور ۳۰۵۰E و پردازشگر گرافیکی Integrated AMD Radeon Graphics این سخت‌افزارها را تشکیل می‌دهند. صفحه ‌نمایش این لپ‌تاپ یک نمونه‌ ساده با پنل تی ان، وضوح اچ‌دی و روکش مات است.

از امکانات قابل توجه این لپ‌تاپ کوچک می‌توان به کیبورد جزیره‌ای و تاچ ‌پد یک‌ تکه اشاره کرد که کاملا کاربر را از تهیه‌ی ماوس و کیبورد جداگانه بی‌نیاز می‌کند. روی لبه‌های دو طرف  آن هم یک پورت اچ دی ام آی ، دو USB 3.2 و کارت‌خوان است. دو بلندگوی استریو هم در این لپ‌تاپ تعبیه شده که خروجی آن‌ها از قسمت زیرین دستگاه است و کیفیت صدای خوبی دارد.

لپ تاپ ۱۱ اینچی لنوو مدل IdeaPad 1 – A

قیمت: هفت میلیون و ۶۰۰ هزار تومان

این لپ تاپ، لپ تاپ دیگری است که برای کاربری عمومی تولید شده است که صفحه ‌نمایش ۱۱.۶ اینچی دارد و به دلیل ابعاد نسبتا کوچک بدنه، ضخامت ۱.۷۹ سانتی‌متری و وزن ۱۲۰۰ گرمی، می‌توان در یک کیف دستی معمولی آن را با خود حمل کرد. بدنه‌ این لپ‌تاپ کاملا از پلاستیک ساخته شده است تا هم باعث کاهش وزن آن شود و هم قیمت تمام‌ شده‌ آن را پایین آورد.

برای چنین محصولی با توجه به رده‌ کاربری و ابعاد، نباید انتظار سخت‌افزارهای چندان رده‌ بالایی را داشت، بر همین ‌اساس، پردازنده مرکزی سلرون ان۴۰۲۰ اینتل، پردازشگر گرافیکی آنبرد، ۴ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی اس‌اس‌دی، این سخت‌افزارها را تشکیل می‌دهند.

از طرفی باتری دو سلولی این محصول عملکرد خوبی دارد و در شرایط وب ‌گردی با اتصال وای‌فای و نور متوسط صفحه ‌نمایش، تا هشت ساعت روشن ‌ماندن لپ‌تاپ را تضمین می‌کند که یک روز کامل کاری را پوشش خواهد داد! صفحه ‌نمایش این لپ‌تاپ یک نمونه‌ی ساده با پنل تی ان، وضوح اچ دی و روکش مات است و در ضمن صفحه ‌نمایش این لپ‌تاپ تا ۱۸۰ درجه باز می شود.

امکانات دیگر این لپ‌تاپ کوچک کیبورد جزیره‌ای و تاچ ‌پد یک‌ تکه و تنوع پورت‌‌ها روی لبه‌های دو طرف است. دو بلندگوی استریو هم در این لپ‌تاپ تعبیه شده که خروجی آن‌ها از قسمت زیرین دستگاه است.

لپ تاپ ارزان 3

لپ تاپ ۱۵.۶ اینچی لنوو مدل V15 IGL

قیمت: هفت میلیون و ۹۵۰ هزار تومان

«لنوو» ازجمله شرکت‌هایی است که در طراحی و ساخت لپ‌تاپ‌های میان‌رده و اقتصادی تبحر دارد. مدل‌ Lenovo V15 هم از‌جمله همین محصولات محسوب می‌شود که مخصوص کاربری عمومی بوده و برای انجام امور روزمره مناسب است. این دستگاه حدود ۱۹.۹ میلی‌متر ضخامت و ۱.۸۵ کیلوگرم وزن دارد که نمی‌توان از آن‌ها به‌عنوان یک مزیت نسبت به دیگر محصولات هم‌رده نام‌برد؛ اما درکل برای جابه‌جایی کار را سخت نمی‌کند.

صفحه‌نمایش این مدل یک نمونه‌ی کاملا معمولی و پایه است که البته در این رده‌ انتظار بیشتر از این را هم نباید داشت. اندازه‌ی ۱۵.۶ اینچ HD با پنل‌ TFT، کیفیت‌ HD و روکش مات ازجمله مشخصات کلی این صفحه‌نمایش هستند. پورت‌های متعددی هم روی لبه‌های چپ و راست تعبیه شده که برای محصولی در این رده‌ کاربری کاملا ایده آل هستند.

لپ تاپ ۱۵.۶ اینچی لنوو مدل IdeaPad 3 15IGL05 – Z

قیمت: هشت میلیون و ۹۰ هزار هزار تومان

این لپ تاپ ۱۵.۶ اینچی لنوو از لپ‌تاپ‌های اقتصادی لنوو محسوب می‌شود که طراحی آن نسبت به نسل قبلی بهبود پیدا کرده و سخت‌افزار آن هم به روز شده است. پردازنده N4020 اینتل با ۴ مگابایت حافظه کش، رم ۴ گیگابایتی و پردازنده گرافیکی Integrated Intel UHD Graphics 600 آنبرد مجموعه مشخصات سخت‌افزاری این لپ‌تاپ هستند.

یک ترابایت حافظه داخلی هم کاربران را خرید از هارد اکسترنال بی‌نیاز می‌سازد و تا حد مناسبی پاسخگوی نیاز خواهد بود. تنوع پورت هم امکان اتصال انواع دستگاه‌های دیجیتال و ابزارهای جانبی به لپ‌تاپ را فراهم خواهد کرد و احتمال نیاز کاربر به خرید هاب یا مبدل را پایین می‌آورد. به طور کلی می‌توان گفت این لپ تاپ یکی از لپ‌تاپ‌های مقرون به صرفه‌ موجود در بازار است که برای استفاده‌های عمومی و غیرحرفه‌ای کافی خواهد بود.

لپ تاپ ارزان 2

لپ تاپ ۱۵.۶ اینچی ایسوس مدل X543MA-GQ1012

قیمت: هشت میلیون و ۲۴۰ هزار تومان

لپ‌تاپ‌های سری ایکس ایسوس به‌نسبت کارایی و کیفیت، قیمت مناسبی دارند و جزو پرطرفدارترین محصولات این شرکت هستند. یکی از این محصولات X543MA-GQ1012 است که مثل مدل‌های قبلی تماما از پلاستیک ساخته شده است؛ اما کیفیت و استحکام آن حس بدنه‌ آلومینیومی را القا می‌کند.

این لپ‌تاپ با وجود ضخامت بدنه‌ تقریبا زیاد ۲۷میلی‌متری، فقط حدود ۲ کیلوگرم وزن دارد و به همین دلیل برای حمل‌ونقل دائمی گزینه‌ی مناسبی است. از صفحه‌نمایش ۱۵.۶اینچی و پنل با کیفیت HD و روکش مات در ساخت آن استفاده شده است. کیبوردهای جزیره‌ای با کلیدهای بزرگ و پد لمسی یک‌تکه با حساسیت زیاد و امکان استفاده از فرمان‌های لمسی، باعث شده است این محصول یک ابزار کارآمد برای انجام تمام کارهای روزمره باشد. رابط‌های کاربری و پورت‌ها هم از تنوع خوبی برخوردارند.

این مدل مجهز به پردازنده‌ مرکزی Intel N4020، پردازشگر گرافیکی ۶۰۰ Intel UHD Graphics بدون حافظه‌ گرافیکی مجزا، ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱ ترابایت حافظه‌ی داخلی از نوع هارددیسک است که برای کاربری عمومی مناسب است. باتری ۳سلولی لیتیوم‌یون آن تا ۵ ساعت توان روشن نگه‌داشتن دستگاه را دارد. گفنتی است در این محصول امکان اضافه کردن رم و نصب حافظه SSD هم وجود دارد که ارزش خرید بالایی را به آن داده است.

لپ تاپ ۱۵.۶ اینچی ایسوس مدل X543MA-DM1067

قیمت: ۹ میلیون و ۱۷۰ هزار تومان

لپ تاپ پیش رو هم لپ تاپ دیگری از سری ایکس ایسوس است که مثل مدل‌های قبلی تماما از پلاستیک ساخته شده است؛ اما کیفیت و استحکام آن حس بدنه‌ی آلومینیومی را القا می‌کند. این لپ‌تاپ با وجود ضخامت بدنه‌ی تقریبا زیاد ۲۷میلی‌متری، فقط حدود ۲ کیلوگرم وزن دارد و به همین دلیل برای حمل‌ونقل دائمی گزینه‌ی مناسبی است. از صفحه‌نمایش ۱۵.۶اینچی و پنل TFT با کیفیت Full HD و روکش مات در ساخت آن استفاده شده است.

کیبوردهای جزیره‌ای با کلیدهای بزرگ و پد لمسی یک‌تکه با حساسیت زیاد و امکان استفاده از فرمان‌های لمسی، باعث شده است این محصول یک ابزار کارآمد برای انجام تمام کارهای روزمره باشد. رابط‌های کاربری و پورت‌ها هم از تنوع خوبی برخوردارند و پورت‌های معمولی مثل USB 3.0  USB 2.0‌ و LAN این مجموعه را تشکیل می‌دهد.

این مدل مجهز به پردازنده‌ مرکزی Intel 4020، پردازشگر گرافیکی ۶۰۰ Intel HD Graphics بدون حافظه‌ی گرافیکی مجزا، ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱ ترابایت حافظه‌ی داخلی از نوع هارددیسک است که برای کاربری عمومی مناسب است. باتری ۳سلولی لیتیوم‌یون آن تا ۵ ساعت توان روشن نگه‌داشتن دستگاه را دارد. گفنتی است در این محصول امکان اضافه کردن رم و نصب حافظه SSD هم وجود دارد که ارزش خرید بالایی را به آن داده است.

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار