چاپ کد خبر: 27703
23 اردیبهشت 1399

ماجرای ابطال سندمالکیت زمین‌های بازنشستگان ارتش در شهرک گلستان شیراز

تعدادی از مالکان کوی بازنشستگان ارتش در شهرک گلستان شیراز در اعتراض به آنچه باطل شدن سند مالکیت زمین‌هایشان نامیدند،سه‌شنبه مقابل تعاونی بازنشستگان ارتش این شهر تجمع کردند.

اعتراض برخی بازنشستگان ارتش در شیراز به ابطال سندمالکیت زمین‌هایشان

به گزارش اول فارس ، تجمع کنندگان که بیش از ۵۰ نفر  بودند به خبرگزاری ایرنا گفتند: تعاونی بازنشستگان ارتش ۱۷ سال پیش ۵۳۱ قطعه زمین در شهرک گلستان شیراز به ما واگذار کردند که بسیاری از افراد همان زمان سند ملکی این زمین ها را دریافت کردند اما در حال حاضر پس از این مدت اوقاف و امورخیریه مدعی است این زمین ها وقفی است.
مهدی کهیارپور نماینده تجمع کنندگان در رابطه دلیل اعتراض حاضرین بیان کرد: بسیاری از افراد در این زمین ها ساخت و ساز انجام دادند اما در حال حاضر اداره کل اوقاف و امورخیریه شکایت کرده که این زمین ها مربوط به این سازمان است.
وی ادامه داد: ما مدعی هستیم که این زمین ها اگر از آن سازمان اوقاف و امورخیریه است چرا بعد از ۱۷‌سال شاکی شدند و به همین دلیل جلو تعاونی بازنشستگان ارتش تجمع شد تا پیگیر کار باشند و مساله را حل کنند.
نماینده تجمع کنندگان گفت: این زمین ها مال فردی به نام اقبالی بوده که به تعاونی بازنشستگان ارتش فروخته است و از روز نخست این زمین ها اوقافی نبودند.

157119939

 نمونه سند صادر شده برای زمین های
واگذاری تعاونی بازنشستگان ارتش 

کهیارپور افزود: سال ۱۳۸۲ دادگاه رای صادر کرده است که این زمین ملکی است اما سازمان اوقاف و امور خیریه بعد از ۱۷ سال اعتراض کرده است که سه دانگ این زمین ها مربوط به این سازمان است.
وی ادامه داد: در حال حاضر بسیاری از دارندگان زمین که ۵۳۱ قطعه زمین در کوی بازنشستگان ارتش دارند، دارای سند ملکی هستند.
وی اضافه کرد: افرادی که سند ملکی دریافت کردند در گذشته استعلام از سازمان اوقاف و امور خیریه و دیگر سازمان ها دریافت کردند، اگر آن زمان مشکلی نبوده و سند صادر شده است چرا در حال حاضر اوقاف ادعا کرده این زمین ها مال ماست؟
نماینده تجمع کنندگان گفت: حدود ۱۰ روز پیش این رای از سوی دادگاه به اداره ثبت اسناد و املاک ابلاغ شده است که سندهای ۵۳۱ قطعه واگذاری تعاونی ارتش باید باطل شود.

نماینده تعاونی بازنشستگان ارتش نیز با حضور در جمع تجمع کنندگان قول مساعد داد این موضوع را پیگیری کند و اقدام لازم را در اعتراض به رای صادر شده از سوی دادگاه انجام دهد.

سه دانگ زمین ها متعلق به موقوفه معزالوزاره بوده است
امرالله منتظر القائم مشاور متولی موقوفه معزالوزاره  شیراز نیز در این خصوص بیان کرد: براساس تقسیم نامه ۵۶۲۴ مورخ ثبت بهمن ماه ۱۳۵۲ سه دانگ ‌مشاع از پلاک مورد نظر به موقوفه معزالوزاره و سه دانگ نیز متعلق به زارعان ملکی است.
وی افزود: عباسعلی اقبالی که این زمین ها را به تعاونی بازنشستگان ارتش فروخته است در این زمینه مرتکب تخلف شده و ۶۸ هکتار از زمین ها را از زارعان وقفی و ملکی خریداری و برای سه دانگ موقوفه سند ادعایی تنظیم و ثبت اسناد و املاک نسبت به ۲۷۵ هزار متر آن سند مالکیت به صورت ۶ دانگ ملک صادر کرد.
وی ادامه داد: این اقدام با اعتراض موقوفه معزالوزاره مواجه شد که به دادگاه مراجعه کردیم که دادگاه نیز بعد از چند سال حکم صادر و اعلام کرده است سه دانگ این زمین ها وقف است.

عضوکانال واتساپ اول فارس شوید%D9%88%D8%A7%D8%AA%D8%B3%D8%A7%D9%BE 1

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

مصطفی چهارشنبه , ۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۰:۵۱

تکلیف ما چه میشود

تارا چهارشنبه , ۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۴

سه دانگ اوقاف هست ولی سه دانگ دیگه دست گذاشته روش برای خودش

شیرازی پنجشنبه , ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۹:۲۸

البته اگر زمین وقفی در شیراز نبود زمین میشد متری خداتومن و کسی صاحب خانه نمیشد. ضمنا درسته که سندهای آنها ابطال خواهد شد ولی سندهای جدید وقفی به آقایان داده خواهد شد و دادگاه هم بیخود رای نمیدهد ولی ۱۷ سال طول کشیدن شکایت در دادگاه خیلی زیاد است.

سعید چهارشنبه , ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۹:۲۰

اوقاف تو شیراز مردم رو عاجز کرده کسی هم به داد مردم نمیرسه

آخرین اخبار