چاپ کد خبر: 43747
7 بهمن 1399

ماجرای اخاذی و انتشار عکس‌های مرد میانسال در کازرون

کازرون

فرمانده انتظامی “کازرون” گفت: ۲ نفر که با انتشار عکس و محتوا در فضای مجازی موجب هتک حیثیت مردی میانسال شده بودند توسط پلیس فتا شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش اول فارس ، سرهنگ “اسماعیل زراعتیان”  در تشریح این خبر اظهار کرد: مردی میانسال با در دست داشتن مرجوعه قضائی به پلیس فتا کازرون مراجعه و اظهار کرد شخصی ناشناس در شبکه های اجتماعی واتس آپ و اینستاگرام با برقراری ارتباط و بدست آوردن تصاویر شخصی، مبلغ ۷۰ میلیون ریال از من اخاذی کرده است که بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

وی افزود: کارشناسان سایبری با انجام اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند در این خصوص ۲ نفر که اقدام به اخاذی و انتشار عکس‌های شاکی در فضای مجازی با قصد هتک حیثیت کرده بودند را شناسایی و دستگیر کنند.

رئیس پلیس شهرستان “کازرون” با بیان اینکه متهمان پس از تکمیل پرونده روانه دادسرا شدند، گفت: شهروندان در ارتباط‌ های خود در فضای مجازی ضمن رعایت شئونات اخلاقی، مراقب سود جویان باشند؛ چرا که اغلب افراد با هویت جعلی ورود می‌کنند.

سرهنگ “زراعتیان” از شهروندان خواست با بالا بردن سطح سواد اینترنتی خود و آموزش به فرزندان، از انتشار مطالب غیر واقع و کذب خودداری کنند و در صورت بروز هرگونه مشکل در فضای مجازی، آن را از طریق سایت اینترنتی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir (بخش گزارش‌های مردمی) و یا شماره تلفن ۰۷۱۴۲۲۲۲۵۴۴ اطلاع رسانی کنند.

عضو گروه واتساپ اول فارس شوید

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار