چاپ کد خبر: 29083
11 خرداد 1399

ماجرای اخاذی میلیاردی با تهدید به انتشار تصاویر خصوصی در شیراز

با تلاش کارشناسان پلیس فتا، مردی جوان که با وعده ازدواج و دریافت تصاویر‌های خصوصی اقدام به اخاذی از یک خانم کرده بود، در شیراز دستگیر شد.

اخاذی از هم اتاقی با تهدید به انتشار تصاویر خصوص‌‌اش در فضای مجازی

به گزارش اول فارس ، رییس پلیس فتا استان فارس با اعلام این خبر بیان کرد : در پی شکایت خانمی ۲۰ ساله مبنی بر اخاذی از وی در فضای مجازی توسط فردی ناشناس و تهدید به انتشار تصاویر و هتک حیثیت در شبکه‌های اجتماعی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی اظهارات شاکی پرونده مشخص شد فردی ناشناس از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرام با وی آشنا شده و این فرد شیاد با چرب زبانی و وعده های دروغین همچون ازدواج و یا استخدام در شرکت‌های معتبر او را فریب و به تعدادی از تصاویر خصوصی‌ وی دست یافته است.

این مقام مسئول بیان داشت: شاکیه در ادامه اظهاراتش عنوان کرد پس از مدتی این مرد جوان مزاحمت‌هایش را آغاز و با تهدید به انتشار تصاویر خصوصی‌اش شروع به اخاذی کرده و از دختر جوان می‌خواهد برای انتشار ندادن تصاویر مبلغ یک میلیارد ریال به حسابش واریز کند.

رییس پلیس فتا استان فارس تصریح کرد: با توجه به حساسیت موضوع، کارشناسان این پلیس پرونده را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار داده و با انجام اقدامات فنی و تخصصی متهم را کمتر از ۴۸ ساعت شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی دستگیر کردند.

سرهنگ سلیمانی گفت: از مخفیگاه متهم تعدادی اسناد و مدارک از قبیل رسید و برگ‌های سفید امضا از افراد دیگر و همچنین فیلم‌ها و تصاویر و پیامک‌های مشابه با موضوع پرونده کشف شد.

رییس پلیس فتا فارس از کاربران شبکه‌های اجتماعی خواست از ارسال تصاویر خصوصی خود به افراد ناشناس جداً خودداری نموده و در صورت بروز مزاحمت در فضای مجازی سریعاً موضوع را با خانواده خود مطرح و به پلیس گزارش کنند.

به کانال اول فارس در واتساپ بپیوندید

%D9%88%D8%A7%D8%AA%D8%B3%D8%A7%D9%BE

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار