چاپ کد خبر: 36502
23 مهر 1399

ماجرای اخاذی میلیاردی مرد شیرازی در واتساپ

اخاذی ۵ میلیارد تومانی با تهدید به انتشار فیلم و عکس خصوصی | خبرگزاری فارس

رئیس پلیس فتا فارس از دستگیری مردی جوان در شیراز که با تهدید به انتشار فیلم و عکس‌های خصوصی شاکی اقدام به اخاذی ۳ میلیارد ریالی از او کرده بود، خبر داد.

به گزارش اول فارس، سرهنگ حشمت سلیمانی رئیس پلیس فتا فارس درباره دستگیری مرد اخاذ در شیراز، بیان کرد: فردی که رئیس یکی از شرکت‌های خصوصی در شیراز بود با ارائه مرجوعه قضائی به پلیس فتا مراجعه و اعلام کرد پیام‌هایی تهدیدآمیز از شخصی ناشناس در شبکه اجتماعی واتساپ دریافت و از من در قبال پخش نکردن فیلم و عکس‌های خصوصی‌ام، درخواست مبلغ ۵ میلیارد ریال کرده است و تا‌کنون ۳ میلیارد ریال آن را واریز کرده‌ام و دیگر توان پرداخت مابقی را ندارم و خواستار رسیدگی به موضوع هستم.

او ادامه داد: کارآگاهان سایبری پلیس فتا شروع به جمع‌بندی مدارک و سرنخ‌های موجود کردند و با به کارگیری ترفند‌های فنی و پلیسی، موفق شدند فرد اخاذ را شناسایی و در یک اقدام غافلگیرانه آن را در یکی از محله‌های شیراز دستگیر کنند.

رئیس پلیس فتا استان فارس گفت: متهم که همکار شاکی در آن شرکت است در بازجویی اولیه عنوان کرد که به علت اختلافات حسابی که با او داشتم ضمن تهدید، مبلغ ۳ میلیارد ریال از او اخاذی کردم.

سرهنگ سلیمانی با بیان اینکه متهم پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد، به کاربران فضای مجازی توصیه کرد که هرگونه رد و بدل کردن عکس و فیلم خصوصی در فضای مجازی می‌تواند منجر به یک فاجعه و همچنین تخریب بنیان خانواده، جایگاه خانوادگی و اجتماعی افراد شود، پس مراقب ارتباطات در این فضا باشید.

عضو کانال اول فارس در واتساپ شوید

%D9%88%D8%A7%D8%AA%D8%B3%D8%A7%D9%BE

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار