چاپ کد خبر: 91184
9 مرداد 1401

ماجرای تخفیف‌های شگفت انگیز تورهای داخلی و خارجی برای شهروندان فارس

رئیس پلیس فتا استان فارس از دستگیری عامل کلاهبردارى از گردشگران با شگرد درج آگهى دروغین تورهای مسافرتی داخلی و خارجی در شبکه اجتماعی اینستاگرام خبر داد.

به گزارش اول فارس ، سرهنگ “امیرحسین سلیمانی”  بیان کرد: مردی جوان با در دست داشتن مرجوعه قضائى به پلیس فتا مراجعه و درخواست رسیدگى به شکوائیه خود مبنى بر کلاهبردارى از فردی ناشناس از طریق درج آگهی تورهای مسافرتی، پیگیرى موضوع در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

وی ادامه داد: شاکی بیان داشت که در یکی از صفحات شبکه اجتماعی اینستاگرام، یک آگهی تحت عنوان “تورهای داخلی و خارجی با تخفیف‌های شگفت انگیز” برخورد کرده‌ و ضمن برقراری تماس با فرد تبلیغ کننده مبلغ ۵۳ میلیون ریال وجه به عنوان بیعانه واریز و پس از دریافت وجه دیگر جوابگو پیام‌ها و تماس‌های تلفنی من نبود.

رئیس پلیس فتا استان فارس گفت: کارشناسان تحقیقات خود را آغاز و با اقدامات فنی و تخصصی فرد مورد نظر مورد را شناسایی و در اقدامی غافلگیرانه وی را در یکی از محلات شیراز دستگیر کردند.

سرهنگ “سلیمانی” با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه به ۳ میلیارد ریال کلاهبرداری از ۹ شهروند اقرار کرد، گفت: این فرد کلاهبردار در اظهارات خود هدف از این کار را کسب درآمد بیان داشت و در ادامه صحبت‌های خود به این نکته اشاره کرد که برخی از شهروندان به واسطه طمع ورزی و از روی اعتماد نابجا، اقدام به واریز وجه می‌کردند.

این مقام سایبری خاطر نشان کرد: هموطنان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir (بخش ارتباطات مردمی) و یا از طریق شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ با ما در‌ میان بگذارند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار