چاپ کد خبر: 90904
6 مرداد 1401

ماجرای تخلیه خانه ها در چند کوچه بلوار جمهوری از زبان فرماندار شیراز

شیراز سیل بلوار جمهوری 2

فرماندار شهرستان شیراز گفت: در راستای حفاظت از جان شهروندان شیرازی در زمان فعالیت سامانه بارشی موسمی، روستای گردشگری قلات و کل تفرجگاه‌های طبیعی این شهرستان تعطیل و پس از بررسی خطر رانش کوه بر اثر سیلاب، دستور تخلیه منازل ۲ کوچه در انشعابات بلوار جمهوری اسلامی صادر شد.

به گزارش اول فارس ، لطف الله شیبانی روز چهارشنبه به ایرناگفت : پیش بینی هواشناسی حکایت از بارندگی‌های سیل آسا در روز پنجشنبه و جمعه ۶ و ۷ تیرماه در سطح شهرستان شیراز دارد.

صدور دستور تخلیه ساکنان ۲ کوچه در معرض رانش
فرماندار شیراز همچنین با اشاره به بررسی های ستاد مدیریت بحران شهرستان شیراز، از صدور دستور تخلیه ساکنان ۲ کوچه در معرض رانش کوه در اثر سیلاب خبر داد و گفت:  ساکنین خانه‌های کوچه ۱۱ و ۱۲ خیابان کوهستان واقع در بلوار جمهوری شیراز تخلیه و در محلی که شهرداری تدارک دیده مستقر خواهند شد.
شیبانی با بیان اینکه مذاکرات لازم صورت گرفته و هشدار به ساکنین نیز داده شده است، گفت: شهرداری شیراز، چهار نقطه در سطح این کلانشهر پیش بینی کرده که در صورت بروز بحران مردم در این ساختمان‌ها اسکان ضروری داده شوند.

شیراز سیل بلوار جمهوری 1

رانش زمین و ریزش کوه در منصورآباد شیراز در سال ۱۳۹۹ نیز موجب تخلیه منازل همجوار شد

عمق شکاف کوه بیشتر شده؛ خطر رانش در بارندگی شدید وجود دارد
فرماندار شیراز خطر سیلاب تابستانی و رخدادهای طبیعی ناشی از سامانه بارشی موسمی در سطح شیراز را جدی دانست و هشدار داد: رانش زمین در سال گذشته در حوالی بلوار جمهوری رخ داد که براساس بررسی‌های انجام شده عمق شکاف کوه امسال بیشتر شده است و احتمال بروز خطر در صورت بارندگی شدید وجود دارد.

تعطیلی همه تفرجگاه‌های شیراز تا روز شنبه ۸ مرداد
شیبانی تأکید کرد: در راستای حفاظت از جان شهروندان و در خانه ماندن ساکنین این شهرستان در روزهای آتی به دلیل احتمال سیل و رخدادهای طبیعی تمامی مراکز تفریحی، گردشگری و تفرجگاه‌های شیراز تا شنبه هشتم مردادماه تعطیل شدند.

هواشناسی استان فارس از روزهای گذشته و با صدور اطلاعیه های متعدد وضعیت قرمز و وقوع بارش های سیل آسا همراه با وزش تندبادهای خطرناک برای بسیاری از مناطق به ویژه شهرهای جنوبی این استان را طی سه روز پایانی هفته جاری پیش بینی کرده است.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار