چاپ کد خبر: 42759
24 دی 1399

ماجرای جالب دستگیری باندهای سرقت اطلاعات کنکوری‌ها

زمان ثبت نام کنکور سراسری

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور از دستگیری باندهای سرقت و افشای اطلاعات داوطلبان کنکور خبر داد و گفت: با توجه به مجازی و اینترنتی شدن ثبت نام آزمون‌ها لازم است داوطلبان آزمون های مختلف در حفظ اطلاعات شخصی خود کوشا باشند.

به گزارش اول فارس ، فاطمه زرین آمیزی ضمن بیان این مطلب در خصوص احتمال سرقت اطلاعات داوطلبان آزمون های مختلف از جمله کنکور سراسری هشدار داد و گفت: اخیرا حدود ۷ نفر از داوطلبان کنکور امسال مساله سرقت و تغییر اطلاعات داوطلبی از سوی افراد نامعلوم را با سازمان سنجش اموزش کشور مطرح کردند و این سازمان نیز پس از بررسی های لازم و فنی و تایید این مساله با این داوطلبان مساعدت کرد و ویرایش اطلاعات آنها انجام شد به طوریکه تغییرات نظام آموزشی، سایر اطلاعات شناسنامه ای و آزمونی آنها اصلاح و اعمال شد.

وی با تاکید بر اینکه داوطلبانی که اطلاعات آنها مورد سرقت قرار گرفته و یا اطلاعات ثبت نامی شان تغییر کرده است موارد را به سازمان سنجش آموزش کشور اطلاع دهند، تاکید کرد: این سازمان با همکاری پلیس فتا تمامی موارد و درخواست‌های داوطلبانی که اطلاعات آنها مورد دستبرد قرار گرفته بود، را بررسی کرده و تا حدامکان مساعدت های لازم را با آنها به عمل آورده است. ما همواره اعلام می کنیم اطلاعات داوطلبان کاملا شخصی است و نباید این اطلاعات را در اختیار دیگران قرار داد، چرا که امکان سوء استفاده از این اطلاعات وجود داد. بنابراین تاکید می کنیم داوطلبان باید در حفظ اطلاعات شخصی خود کوشا باشند.

زرین آمیزی تاکید کرد: سازمان سنجش آموزش کشور، اطلاعات شخصی داوطلبان را در اختیار کسی قرار نمی دهد و این موضوع جزو خط قرمزهای این سازمان است. 

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: نهادهای امنیتی در خصوص افشای باندهای تخلف در حق داوطلبان، همکاری های زیادی با سازمان سنجش آموزش کشور داشته اند و در این زمینه اقدامات خوبی نیز انجام شده ، بسیاری از متخلفان دستگیر شدند و با داوطلبان نیز مساعدت های لازم را در حد امکان انجام داده ایم.

زرین آمیزی درخصوص امکان برگزاری مجدد کنکور برای داوطلبانی که  اطلاعات آنها مورد سرقت قرار گرفته است گفت: امکان برگزاری مجدد کنکور برای این داوطلبان از جنبه های متعدد باید مورد بررسی قرار گیرد و نمی‌توان مطلقا در مورد آن اعلام نظر کرد .

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه مراحل ثبت نام، انتخاب رشته و ورود به دانشگاه ها اینترنتی شده است بنابراین توصیه ما به داوطلبان انواع آزمون ها این است در حفظ اطلاعات شخصی کوشا باشند ، چرا که دسترسی به این اطلاعات می تواند سرنوشت داوطلبان را تغییر دهد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار