چاپ کد خبر: 36784
29 مهر 1399

روایت تازه از شهدا و مجروحان اقتصادی ناشناخته استان فارس

مخالفت شرکت‌های هواپیمایی یک دلیل راه نیفتادن کارگوی فارس بود

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان فارس، مخالفت دفاتر و نمایندگی‌های شرکت‌های هواپیمایی را یکی از دلایل موثر بر راه نیفتادن کارگو در استان فارس دانست.

به گزارش اول فارس ، خسرو فروغان  به مناسبت روز ملی صادرات  گفت: کارگو تنها یکی از مشکلات بحث صادرات استان فارس محسوب می‌شود که علی‌رغم تلاش‌های اتاق بازرگانی به دلیل مخالفت دفاتر و شرکت‌های هواپیمایی و نبود اعتماد و ارائه نشدن تضمین از سوی صادر کنندگان این مهم محقق نشده است.

فروغان در ادامه با بیان اینکه در جنگ اقتصادی مهمترین بحثی که هدف گرفته شده صادرات است تا ارز وارد کشور نشود، ادامه داد: در این جنگ اقتصادی، یک تاجر، تولید کننده و صادر کننده، هم از روبرو هم از پشت سر دچار آسیب شده است.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی فارس افزود: بخشنامه‌ها و مصوبات که به اسم تضییع صادرات و جلوگیری از خروج ارز از کشور اجرا می‌شود، ضربه‌های زیادی به صادر کنندگان وارد کرده که لطمه آن در برخی موارد بیش از دشمنان در جنگ اقتصادی است.

فروغان افزود: شهدای اقتصادی ناشناخته هستند و گمنام دفن می‌شوند. وقتی بازرگانی  ۵٠ سال صادرات داشته و امروز همه چیز او از دست رفته این شخص در جنگ اقتصادی به شهادت رسیده اما ناشناخته و گمنام است.

او با بیان اینکه مجروحان جنگ اقتصادی فارس با حمایت تیم ارشد اقتصادی استان، مورد حمایت گرفته تا مرهمی بر زخمهاشان بگذاریم، گفت: اما هنوز مشکلات زیادی در تصمیم گیری‌ها داریم.

فروغان مدعی شد حتی کشورهایی که زمانی ایران به آنها کمک‌های بسیاری کرده است، اکنون تعرفه‌های واردات را برای کالاهای ایرانی افزایش داده و به نسبت همین تعرفه را برای کالاهای سایر کشورها کاهش داده‌اند.

رئیس کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی استان فارس خاطرنشان کرد: کشورهای عمان و امارت نیز بهانه‌های مختلف نظیر استاندارد کالا، برای کالاهای ایرانی محدودیت‌های فراوانی ایجاد کرده‌اند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار