چاپ کد خبر: 18894
2 دی 1398

ماجرای جالب یک دوستدار محیط زیست در استان فارس +تصاویر

اول فارس | محیط زیست : عبدالکریم سعادتی متولد سال ۱۳۵۲ شهروند اهل شهرستان نورآباد ممسنی میباشد که از سال ۱۳۸۹ تاکنون هرحیوان و پرنده ای را که در طبیعت دچار مشکلاتی بر اثر حاودثی از قبیل شلیک گلوله یا برخورد با اتومبیل و همچنین برخورد با کابلهای برق و… میشوند را از طریق نیروهای محیط زیست و مردم تحویل گرفته و با هزینه شخصی و تامین داروهای خاصی که خود از دل طبیعت تهیه میکند از روی عشق و علاقه ای که به طبیعت دارد آنها را مداوا و به زادگاهشان برمیگرداند.

وی که اهل روستای  آب پخشان ممسنی است پس از آزاد سازی چند پرنده وحشی که مورد مداوا قرار گرفته بودند در گفتگویی با خبرنگار ما عنوان داشت: حیوانات را ازهمان مکان که آورده اند پس از درمان باز به همان مکان باز میگردانم چون خانواده آن حیوان در همان مکان میباشند.
عبدالکریم سعادتی  اظهار داشت: چندی قبل نیز به فضل الهی توانستم سه بهله سارگپه پا بلند و یک بهله سارگپه معمولی که به شدت دچار جراحات شدید بودند را پس از حدود هفده ماه مداوا و تیمار به زادگاهشان در کوههای تنگ نوخ برگردانم.
این دوستدار محیط زیست در خصوص مداوای دیگر حیوانات نیز گفت: چندین مورد حیوانات پستاندار و پرنده زخمی توسط مردم منطقه نیز قبلا تحویل این جانب داده شده بودند که بنده تحت مداوا داشتم که پس از سلامتی کامل رهاسازی شدند.

سعادتی ادامه داد: چندین مورد پرندگانی از قبیل شاهین و بهری قبلا رهاسازی کرده ام که این طور که شنیدم از لحاظ قیمتی خیلی با ارزش بودند ولی بنده تنها چیزی که برایم مهم است آزادی پرندگان به رشته کوههای زاگرس است نه پول و ثروت به همین خاطر هیچ وقت پیگیر قیمت آنها نشده ام.

خیر محیط زیست نورآّباد مممسنی 1
 خیر محیط زیست نورآّباد مممسنی 2
خیر محیط زیست نورآّباد مممسنی 3
خیر محیط زیست نورآّباد مممسنی 4
 خیر محیط زیست نورآّباد مممسنی 6
خیر محیط زیست نورآّباد مممسنی 7
خیر محیط زیست نورآّباد مممسنی 5

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار