چاپ کد خبر: 37352
12 آبان 1399

ماجرای درگیری سگهای گله و یک خرس در محمود آباد زرقان

آشنایی با خرس قهوه ای ایران | You Can

روابط عمومی حفاظت محیط زیست فارس از مشاهده خرس در حاشیه پارک ملی بمو خبر داد و اعلام کرد: در صورت دیدن خرس آرامش خود را حفظ کنند و سپس مراتب را گزارش دهند.

به گزارش اول فارس ،روابط عمومی حفاظت محیط زیست فارس اعلام کرد: در یازدهم آبان ماه اهالی روستای محمود آباد در حاشیه شمال شرق پارک ملی بمو تصاویری از یک خرس که بوسیله سگ‌های گله در مزرعه ذرت تعقیب می‌شد در اختیار رئیس پارک ملی بمو قرار دادند.

خرس در محمود آباد زرقان

بر این اساس، با توجه به اینکه این اولین گزارش از مشاهده خرس در حاشیه پارک ملی بمو است و با توجه به فاصله زیاد با آخرین حد پراکنش و زیستگاه‌های خرس در استان موضوع در دست بررسی است و به جهت احتیاط، ماموران اجرایی در منطقه مستقر خواهند بود.

آرندی رئیس پارک ملی بمو نیز با بیان اینکه در صورت تحریک نشدن حیوان مشکلی متوجه اهالی نخواهد بود از اهالی روستای محمودآباد خواست تا آرامش خود را حفظ کنند و در صورت مشاهده خرس در اطراف باغ‌ها و زمین‌های کشاورزی مراتب را سریعا به ماموران اجرایی گزارش دهند.

پارک ملی بمو از پارک‌های ملی ایران در استان فارس با وسعت ۴۸ هزار هکتار در ۱۰ کیلومتری شمال شهر شیراز قرار دارد که یکی از مناطق چهار گانه طبیعی در فارس است.

این پارک که نامش را از کوه بمو گرفته حدود ۴۰ سال مورد حفاظت بوده و در بخش زرقان به تخت جمشید واقع شده‌ است.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار