چاپ کد خبر: 43538
5 بهمن 1399

یک پلیس جعلی شبکه اجتماعی در فارس دستگیر شد

پلیس قلابی فتا

رئیس پلیس فتا استان فارس از دستگیری فردی خبر داد که در شبکه‌های اجتماعی ضمن معرفی خود به عنوان پلیس، قصد اخاذی از یک شهروند را داشت.

به گزارش گروه حوادث اول فارس ، سرهنگ حشمت سلیمانی، رئیس پلیس فتا استان فارس در تشریح این خبر بیان کرد: پس از مراجعه یکی از شهروندان و طرح شکایت با موضوع نشر اکاذیب توسط فردی که خود را پلیس معرفی کرده بود، کارشناسان پلیس فتا تحقیقات خود را در این خصوص آغاز کردند.

وی افزود: ماموران موفق شدند با اقدامات فنی و اطلاعاتی در کمترین زمان ممکن، متهم را که خود را مامور نیروی انتظامی معرفی کرده بود مورد شناسایی قرار دهند و با هماهنگی مقام قضائی او را دستگیر کنند.

رئیس پلیس فتا استان فارس تصریح کرد: متهم با مشاهده ادله پلیس ضمن اقرار به جرم خود، اعتراف و بیان داشت که با ترفند‌های مختلف در فضای مجازی و با معرفی خود به عنوان مامور نیروی انتظامی، اقدام به نشر اکاذیب و توهین بر علیه شاکی پرونده می‌کرده است .

سرهنگ سلیمانی به هموطنان هشدار داد: هرگونه جعل و یا سوء استفاده از عناوین‌های دولتی برابر قانون جرم است و افرادی که با تصور پنهان ماندن دست به اقدام مجرمانه می‌زنند همواره باید آگاه باشند فضای مجازی با حضور کارشناسان سایبری برای آنها محیط امنی نخواهد بود.

این مقام انتظامی از عموم مردم خواست: هشدار‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت مواجهه با موارد مشکوک، موضوع را از طریق وب‌سایت به آدرس www.cyberpolice.ir ، بخش ارتباطات مردمی به کارشناسان پلیس فتا گزارش کنند.

عضو کانال تلگرام اول فارس شوید

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار