چاپ کد خبر: 13103
21 شهریور 1398

ماجرای عجیب هیئت دوچرخه سواری فارس / ادعای رئیس جدید و سابق

4 2

پس از آن‌که سرپرست هیات دوچرخه‌سواری فارس اعلام کرد: “علاوه بر سقف کاذب، کلید و پریز برق و شیرآلات این دفتر را بازکرده و با خود برده‌اند و حساب بانکی هیات هم خالی است”، رئیس سابق این هیات به این ادعاها پاسخ داد.

به گزارش اول فارس به نقل از ایرنا، روح الله نجمی سرپرست هیات دوچرخه سواری افزود: پس از استعفای هادی باشفاعت رئیس سابق هیات، برای تغییر و تحول با او تماس گرفتیم اما هر بار اعلام کردند در مسافرت هستم.
وی اضافه کرد: پس از گذشت یک ماه که خبری از رئیس سابق هیات نشد با کلید یدکی که در اداره ورزش و جوانان شیراز موجود است، در دفتر هیات را باز کردیم و مشاهده شد بسیاری از اموال در هیات وجود ندارد.

156620636

نجمی ادامه داد: پس از مشاهده این اتفاق با بازرسی اداره کل ورزش و جوانان استان تماس گرفتیم و موضوع را به اطلاع رساندیم اما رئیس سابق هیات به بازرسی اعلام کرده است، چون برای سرمایه گذار سودی نداشته از این رو اقدام به بردن اموال کرده است.
وی تاکید کرد: مدت ۲ سال دفتر هیات دراختیار آنها بوده است که در این مدت اقدام به فروش دوچرخه با نشان تجاری یک شرکت معتبر کرده‌ و سود زیادی هم از این  بابت در یک مکان دولتی برده اند.
کارشناس امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان فارس اظهار داشت:  بر اساس اسنادی که برخی از اعضای هیات دوچرخه سواری آن را ارایه دادند، تمام تجهیزاتی  که در دفتر هیات وجود داشته با کمک شهرداری شیراز تهیه شده بود و مسئولان سابق هیات در این زمینه، حتی یک ریال هم هزینه نکرده اند.نجمی گفت: موجودی حساب بانکی هیات را که در آن چهار میلیون تومان سپرده بود نیز امروز خالی است.
وی افزود: پرونده ای در بخش بازرسی اداره‌کل ورزش و جوانان فارس در این زمینه تشکیل شده و موضوع در دست بررسی است.

156620637

از سوی دیگر، رئیس سابق هیات دوچرخه سواری استان فارس به دفاع از عملکرد خود پرداخت و اظهار داشت: طی سه سالی که رئیس هیات بودم در بدو ورود آن چیزی که در هیات وجود داشت صورتجلسه شد و هیات هم یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بدهکار بود و برای ساخت دفتر هیات و خانه دوچرخه مبلغ ۴۸ میلیون تومان نیز هزینه کردیم.
هادی با شفاعت ادامه داد: درضلع جنوبی ورزشگاه حافظیه خرابه ای تحویل گرفتیم و براساس توافقنامه اداره ورزش و جوانان شیراز با هیات دوچرخه سواری این شهرستان مقرر شد به ازای هریک میلیون تومان که هزینه شود به مدت یک سال این دفتر در اختیار هیات دوچرخه سواری شیرازباشد.
وی اضافه کرد: هیات دوچرخه سواری شیراز با تنی چند از دوچرخه سواران پیشکسوت استان فارس وارد مذکره شد و پیشنهاد داد که بیایند سرمایه گذاری کنند.
باشفاعت گفت: پس از اینکه هیچ کس از دوچرخه سواران پیشکسوت حاضر نشدند همکاری کنند ، خانه دوچرخه که مسئولیت آن به عهده برادرم بود، سرمایه‌گذاری کردند و چون هزینه برگشت نشده است، اموال خود را بردند.
او افزود: خانه دوچرخه با دفتر هیات استان فارس مشترک بودند که سال ۹۷ دستور بستن این دفتر داده شد اما  بر اساس توافقنامه این کار غیر هم قانونی بوده و نباید بسته می شد.
باشفاعت در مورد برداشت از حساب بانکی هیات هم بیان داشت : چک های صادر شده مربوط به گذشته است که بر اساس آن پول هزینه های مربیگری، داور و اعزام تیم ها به المپیاد نخبگان شد که مقام دوم را کسب کردیم و چک ها مربوط به آن زمان است؛ مبلغ چک‌ها هم بیش از ۲۰میلیون تومان است، نه چهار میلیون تومانی که مدعی شده‌اند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار