چاپ کد خبر: 36027
12 مهر 1399

ماجرای مرگ مبهم محیط بان پارک ملی بمو بر اثر شلیک اسلحه خودش

61747953

سیدابراهیم قطب، محیط‌بان پارک ملی بمو در شیراز بر اثر شلیک گلوله از سلاح خودش هنگام خدمت جان سپرد و کارشناسان در حال بررسی چگونگی رخ دادن حادثه هستند.

به گزارش اول فارس، حمید ظهرابی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس گفت: مطلع شدیم عصر روز جمعه ۱۱ مهر محیط‌بان شریف و زحمتکش پارک ملی بمو در مرکز پارک بر اثر اصابت گلوله جان خود را از دست داده است. در بررسی‌های اولیه مشخص شد گلوله از اسلحه خود او شلیک شده و به چانه این محیط‌بان برخورد کرده است. در حال حاضر علت دقیق حادثه در دست بررسی است.

روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس، خبر کشته شدن یکی از محیط‌بانان این اداره براثر اصابت گلوله را تایید کرد.

روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس، با تایید خبر کشته شدن یک محیط‌بان، اعلام کرد: با توجه به بررسی‌های اولیه ۲ احتمال وجود دارد؛ اول اینکه گلوله در زمان تنظیم یا چک کردن اسلحه شخص محیط بان شلیک شده باشد و احتمال دوم، خودکشی این محیط بان است.

روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس با اشاره به تداوم بررسی‌های تخصصی در این خصوص، تاکید کرده است که نظر نهایی در این مورد پس از اظهار نظر کارشناسان قضایی، اعلام خواهد شد.

همچنین فرمانده یگان محیط زیست از تشکیل یک تیم کمیته حقیقت‌یاب به منطقه خبر داد و خاطرنشان کرد: سید ابراهیم قطب از سال ۱۳۹۱ در محیط زیست مشغول به خدمت شده و یکی از محیط‌بانان وظیفه‌شناس و خوش‌نام استان فارس بوده است.

پارک ملی بمو در فاصله ۱۰ کیلومتری شمال شیراز و در حاشیه شهر زرقان قرار دارد و زیستگاه حیات وحش از جمله پلنگ، آهو و … و رویشگاه انواع گونه‌های گیاهی است.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار