چاپ کد خبر: 15503
25 مهر 1398

ماجرای مرگ مشکوک ودسته جمعی ۱۰۷ راس گوسفند در مرودشت

منشأ تلف شدن گوسفندان در مرودشت بررسی می‌شود.مدیرکل دامپزشکی استان فارس گفت:تعدادی گوسفند در شهرستان مرودشت به علت استفاده از آب ناسالم مسموم و تلف شدند، علت این حادثه در دست بررسی است.

نتیجه تصویری برای گله گوسفند فارس

یعقوب مهندس، مدیرکل دامپزشکی استان فارس  درباره تعداد دقیق گوسفندان اظهارنظری نکرد اما اظهار داشت: گله دام دامداران منطقه در حال حرکت به سمت مرتع اجاره‌ای خود بودند و در مسیر از آبی که در کانال قدیمی یا رودخانه‌ای که قبلا جاری بوده، استفاده کردند.

وی بیان کرد: از شکل تلفات مشخص است که یک نوع مسمومیت بوده است؛ اما اینکه منشا آلودگی فاضلاب کشاورزی بوده یا پساب پتروشیمی و شرکت‌های همجوار یا گندیدگی آب هنوز به طور دقیق نمی‌توان اظهارنظر کرد.

مهندس افزود: نمون‌گیری دامپزشکی آنچنان وسیع نیست و باید محیط زیست آلودگی را بررسی کند تا منشا اصلی مشخص شود که مربوط به کدام یک از شرکت‌های همجوار است یا دلیل دیگری دارد.

وی با بیان اینکه دامداران باید نسبت به آب و چرایی دام خود حساسیت بیشتری نشان دهند، گفت: در شرایط کنونی تنها اقدامی که می‌توان انجام داد این بود که لاشه گوسفندان تلف شده معدوم شود تا اتفاق دیگری رخ ندهد.

مدیرکل دامپزشکی استان فارس درباره صنایعی با پساب مسموم نظیر پتروشیمی افزود: اداره محیط زیست متولی هشدار به صنایع آلوده و صنایعی است که پساب آنها مشکلات زیست محیطی ایجاد می‌کند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار