چاپ کد خبر: 34935
17 شهریور 1399

ماجرای ملخ‌هایی با اندازه‌های نامتعارف و بزرگ در شهر شیراز

ملخ

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی فارس گفت: موضوع وجود ملخ صحرایی در مرکز استان فارس از أساس تکذیب شده و حتی یک مورد ملخ صحرایی با اندازه نامتعارف دیده نشده است.

به گزارش اول فارس، حمیدرضا دبیری در خصوص وجود ملخ‌هایی با اندازه‌های نامتعارف و بزرگ در شهر شیراز بیان کرد: فعالیت‌هایی که در خصوص مبارزه با ملخ صحرایی در استان فارس صورت گرفت تمامی این گونه از مرحله‌ها در استان فارس شناسایی و با اقدامات لازم نسبت به مبارزه با این آفت کشاورزی مقابله صورت گرفت.

وی افزود: ملخ‌های بزرگی که در مرکز استان مشاهده شده ملخ‌های آسیایی بوده و از جمله ملخ‌هایی است که بومی کشور نیز هستند البته این گونه از ملخ‌ها را می‌توان با سموم مخصوص کنترل یا از بین برد.

دبیری در بخش دیگری از صحبت‌های خود متذکر شد: تمامی مراکزی که دارای ملخ صحرایی در استان فارس بودند توسط نیروهای مختلفی مورد ارزیابی رصد و پایش و در حوزه مقابله نیز اقدامات مختلفی انجام شد از این رو می‌توان این شایعه را که شاهد حضور ملخ صحرایی در مرکز استان فارس هستیم را تکذیب کرد و هیچ گونه‌ای از این ملخ‌ها تاکنون در مرکز استان و شهرستان شیراز دیده نشده‌اند.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی فارس یادآور شد: با توجه به رصد اراضی استان فارس از تیرماه تاکنون شاهد هیچ گونه‌ای از ملخ‌های صحرایی در استان فارس این بوده و این در حالی است که رصد اراضی استان فارس همچنان ادامه داد.

بر اساس این گزارش  انتشار تصاویری که نشان دهنده حضور ملخ‌هایی با سایزهای غیرمتعارف در برخی از منازل شهرستان شیراز باعث شده بود که شایعه ای در فضای مجازی مبنی بر ورود ملخ‌های صحرایی به مرکز استان فارس منتشر شود این در حالی است که با توجه به گفته مسئولین تمامی مراکزی که دارای ملخ صحرایی بودن رصد، پایش و اقدامات مقابله‌ای علیه این آفت کشاورزی در استان صورت گرفته است.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ناشناس چهارشنبه , ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷

اینها از نشونه های آخر زمانه

ناشناس سه شنبه , ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۰

حالا اگه ملخ ها از طلا بودند جد وپدر جدشون هم ایرانی بود

Sisi سه شنبه , ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۳

چرا حرف الکی میزنین امارات عربی بیکار نیست ک ملخ هارو به زور بچپونه تو ایران شاید از کشور های عربی اومده باشه ولی عمدی نیست یکم فکر کردن بد نیست:/

امراله مهماندوست سه شنبه , ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۷:۰۴

کار دشمنان کشور (امارات عربی) بوده است که نامتعارف تر و بزرگ تر آن را برای پایتخت ایران (کلانشهر تهران) در نظر گرفته اند

ناشناس دوشنبه , ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۲

این ملخهاعربند وازعربستان واردخنج ولامردومهروبقیه شهرهاشدنندوباسمپاشی نابودشدننداندک کمی هنوزهست سبزرنگند

آخرین اخبار