چاپ کد خبر: 85307
10 خرداد 1401

ماجرای ورود عشایر با بیرق و نشانه به آبادان

محاکمه‌ فوری و علنی تمام مسببین و مقصرین این فساد گسترده (بنا به گفته‌ معاون اول رئیس جمهور) و جنایت (بنا به گفته‌ وزیر کشور) مطالبه‌ تمام ما مردم این دو شهر با هر عقیده و سلیقه است. نمی‌توانید قسر در بروید. خون عزیزان ما هدر نخواهد رفت.

4680485

، فارس نوشت: فؤاد علی‌پور با نام کاربری «القلیل» در رشته‌ توئیتی نوشت:

۱- اصرار دارم ماجرا را در اتمسفر زی عربی – طایفه‌ای ما فهم کنید، این را قبلاً در مورد تنش آبی سوسنگرد و پیش‌تر در تشییع حاج‌قاسم هم نوشتم. بیرق طایفه نماد و شناسنامه‌ست و خروجش هم پروتکل و معنا دارد.

۲- عرب وقتی قیام می‌کند بیرق برمی‌دارد، هر طایفه بیرقی دارد که فقط در شرایط خاصی خارج می‌شود:

– برای اعلام بیعت

– برای استقبال از یک شخصیت

– برای ثار یعنی خون‌خواهی و مطالبه‌ قصاص

۳- من موقعی که تجمع عشایر اتفاق افتاد هنوز به محل نرسیده بودم، فیلم‌ها و گزارش‌ها را دیدم اما از قرائن و شناختی که از جغرافیا و فرهنگ عربی‌مان دارم می‌توانم نظرم را بنویسم.

۴- شیخ طایفه اگر بنا به قیام علیه سیستم داشته باشد (آنطور که بعضی ذوق زده و البته به اشتباه مخابره کردند) منطقا پرچم و نشانه‌دار این کار را نمی‌کند. برای شیخ کاری ندارد که فراخوانی بزند و مردهایش را به میدان بفرستد بی اینکه مسئولیتی داشته باشد.

۵- پس:

بنظرم وقتی طایفه‌ای با بیرق و نشانه به میدان می‌آید یعنی اولا مطالبه‌ جدی و شناسنامه‌دار برای تسریع در محاکمه‌ تمام عاملان و مقصران، ثانیا پایان دادن به جولان خرمگس‌های جدایی‌طلب و شعارهای ساختارشکنانه.

۶- فیلم‌ها را ببینید…

جمعیت خشمگین، عزادار و هیجان‌زده شعار می‌دهند اما کسی خشونتی به خرج نمی‌دهد برخلاف چند شب گذشته که یگان ویژه مجبور به استفاده از اشک آور و تیر هوایی شد، اینجا خبری از این‌ها نیست. دقیقا چون شناسنامه‌ و بیرق دارند.

۷- من این‌ها را بر مبنای پرس و جو و تحلیل شخصی از داده‌هایی که پیدا کردم نوشتم، کسی اگر ادعای دیگری دارد یا اطلاعات بیشتری دارد یا از ما عرب‌تر است یا بیمار است و می‌خواهد از آب گل‌آلود این عزای بزرگ برای صاحبانش ماهی بگیرد و دم تکان دهد.

۸- محاکمه‌ فوری و علنی تمام مسببین و مقصرین این فساد گسترده (بنا به گفته‌ معاون اول) و جنایت (بنا به گفته‌ وزیر کشور) مطالبه‌ تمام ما مردم این دو شهر با هر عقیده و سلیقه است. نمی‌توانید قسر در بروید. خون عزیزان ما هدر نخواهد رفت.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار