چاپ کد خبر: 20505
2 بهمن 1398

ماجرای پرداخت کمک هزینه عتبات عالیات از زندان

.

رئیس پلیس فتا استان یزد از کشف یک پرونده کلاهبردارى از شهروندان یزدی با ترفند”کمک هزینه سفر به عتبات عالیات” خبر داد و گفت: تماس‌هایی که با عنوان برنده شدن در قرعه‌کشی صورت میگیرد صرفا کلاهبرادری محض است .

به گزارش اول فارس،  سرهنگ ابوطالبی رئیس پلیس فتا یزد در تشریح این خبر گفت: در پی مراجعه افرادی به این پلیس با در دست داشتن مرجوعه قضایى و درخواست رسیدگى به شکوائیه های خود مبنى بر کلاهبردارى از طریق برنده شدن در قرعه کشی، پی‌گیری موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: یکی از شاکیان مدعی بود، فرد کلاهبردار با تماس تلفنی، خود را نماینده شرکت همراه‌اول معرفی و گفته شما به علت خوش حسابی در قرعه‌کشی شرکت ما با عنوان هزینه سفر به عتبات عالیات به مبلغ یک میلیون تومان شده‌اید و با ترفندی خاص ضمن کشاندن من به پای دستگاه خودپرداز، کل موجودی حسابم را برداشت کرده است.

وی گفت: با اشاره به این که اولین شگرد این افراد تغییر زبان دستگاه های خود پرداز است و در پی این تغییر زبان با اغفال افراد رمز بانکی، شماره کارت، تاریخ انقضاء و cvv2 را از افراد دریافت کرده و از حساب قربانیان برداشت می‌کنند، از سویی شهروندان توجه داشته باشند کلاهبردارانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند اکثرا دارای فن بیان قوی در مهندس اجتماعی هستند‌ و حتی به علت جرایم مختلف در زندان به سر می‌برند .

سرهنگ ابوطالبی گفت: در صورت دریافت پیامک های مشکوک و تماس های تلفنی، با مراجعه به سایت یا تماس تلفنی با سایر شماره های رسمی صدا و سیما از صحت برنامه مطلع شده و فریب پیام ها و تماس های این چنینی را نخورده و در صورت مواجهه با آن از طریق تماس با فوریت های ۱۱۰ و سایت اینترنتی فتا ناجا از صحت یا خلاف آن مطلع شوید و همیشه در حفظ رمز های عبوری و اطلاعات مربوط به حساب های بانکی خود دقت کنید همچنین سعی کنید که رمز دوم خود را حذف و برای تمامی حساب های بانکی خود از رمز یکبار مصرف استفاده کنید.

وی در پایان افزود‌: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir  آماده دریافت گزارشات مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند، همچنین شماره تماس ۲۵۰۵۰ ۲۱۸ ۰۳۵ به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار