چاپ کد خبر: 10982
12 مرداد 1398

ماجرای کلاهبرداری تازه به بهانه «سبدغذایی» +تصاویر

اخیرا افراد سودجو با سواستفاده از شرایط اقتصادی و اجتماعی کشور اقدام به ارسال پیامک‌های انبوه به هموطنان تحت عنوان «بسته حمایتی دولت»، «دریافت سبد غذایی خانوار» و… کرده و از این طریق اقدام به کلاهبرداری از شهروندان از طریق درگاه بانکی جعلی کرده‌اند.

226516 636

به گزارش اول فارس ،پلیس فتا نسبت به کلاهبرداری با پیامک‌های انبوه «بسته حمایت دولت» هشدار داد.به گزارش اول فارس ،اخیرا افراد سودجو با سواستفاده از شرایط اقتصادی و اجتماعی کشور اقدام به ارسال پیامک‌های انبوه به هموطنان تحت عنوان «بسته حمایتی دولت»، «دریافت سبد غذایی خانوار» و… کرده و از این طریق اقدام به کلاهبرداری از شهروندان از طریق درگاه بانکی جعلی کرده‌اند.

در این روش لینکی به صورت پیامک برای افراد ارسال شده و از کاربر درخواست می‌کند برای دریافت بسته حمایتی دولت به سایتی جعلی به نام سبدملت به آدرس sabadmelat.com بروند که بعد از مراجعه به این سایت از کاربران اطلاعاتی از قبیل کد ملی، میزان درآمد ماهیانه، تعداد خانوار و وضعیت مسکن افراد و… دریافت می‌شود. در ادامه افراد سود جو با دریافت این اطلاعات، کاربر را به درگاه بانکی برای واریز مبلغ ۲۰۰۰ تومان برای صدور کارت بانکی هدایت می‌کنند که این درگاه فیشینگ و جعلی بوده و تمامی اطلاعات کارت بانکی افراد را به سرقت برده و حسابشان را خالی می‌کنند.

هشدار پلیس در مورد کلاهبرداری به بهانه «سبدغذایی»

پلیس فتا به شهروندان هشدار داد که به این گونه پیامک‌ها تحت هیچ شرایطی اعتنا و اعتمادی نکرده و تحت هیچ شرایطی اطلاعات شخصی و بانکی خود را در این سایت‌ها وارد نکنند و در صورتی که به هر علت، با ورود به سایت‌های جعلی اطلاعات کارت بانکی خود را درج کردند، بلافاصله رمز دوم اینترنتی خود را تغییر دهند. شهروندان باید توجه داشته باشند که اخبار مربوط به بسته‌های حمایتی دولت را تنها از طریق مراجع و سازمان‌های معتبر پیگیری کنند و توجه داشته باشند سایت‌هایی که اقدام به دریافت اطلاعاتی از قبیل کد ملی، شماره حساب، شماره کارت، رمز‌های اول و دوم، تاریخ انقضاء و CVV۲ کارت بانکی از کاربران می‌کنند، قابل اعتماد نیستند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار