ماجرای کلیپ آویزان شدن فردی از چرثقیل و توهین به نماینده بویراحمد ودنا

روز گذشته کلیپی مخدوش با عنوان اعدام غلام محمد زارعی، نماینده بویراحمد و دنا در مراسم خودجوش جشن هواداران منتخب مردم بویراحمد ودنا در منطقه موسوم به سرانجکل در فضای مجازی منتشر شدکه موجی از اظهار نظر کاربران فضای مجازی را در پی داشت. در این کلیپ فردای نشان داده می شود که حین مراسم جشن پیروزی هواداران کاندیدای پیروز انتخابات از یک جرثقیل آویزان شده ست و به آرامی در حال فرود میباشد ولی مشکل ازجایی شروع شد که فردی دیگری با فیلمبرداری از فاصله دور  اظهار می کند که این موضوع اعدام نمادین نماینده فعلی بویراحمد ودنا است و در این میان با لحنی زشت مواردی را بیان میکند. 

اکنون مشخص  شده است که گویا فردی با آویزان شدن از جرثقیل در حال تصویر برداری از مراسم جشن پیروزی مردمی بوده است و اساسا اعدام نمادینی در کار نبوده است ولی فرد انتشار دهنده کلیپ به گونه ای شیطنت رسانه ای کرده است:

شیطنت رسانه ای اعدام نمادین

دکتر مهدی روشنفکر  به کلیپ حاشیه ساز جشن پیروزی خودجوش هوادارانش واکنش نشان داد

مهدی روشنفکر منتخب مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با انتشار پیامی نسبت به کلیپی حاشیه‌ساز واکنش نشان داد و گفت: «فردی با شیطنت سخنانی توهین‌آمیز و زشت و زننده درباره‌ی نماینده‌ی اخلاق‌مدار، متین و بزرگوار مردم در مجلس شورای اسلامی بیان می‌کند. که اینجانب ضمن محکوم کردن این رفتار غیراخلاقی و مشکوک، از چنین رفتارها و افرادی اعلام برائت می‌کنم.»
در متن صادره از سوی دکتر مهدی روشنفکر آمده است:
بسمه‌تعالی
مردم شریف و بزرگوار حوزه‌ی انتخابیه‌ی بویراحمد و دنا
 سلام علیکم؛
 حضور باشکوه و غرورآفرین شما در انتخابات این دوره، یکی دیگر از حماسه‌های ماندگار این سرزمین است. بازتاب جهانی این حضور و مشارکت، مایه‌ی افتخار اینجانب و این استان است.
در خصوص انتشار کلیپ عجیب و مشکوک امروز به استحضار شما می‌رساند جشن این روز به صورت کاملاً خودجوش و غیررسمی برگزار گردید. حسب اطلاعات واصله، در این مراسم فردی با استفاده از جرثقیل و از ارتفاع بالا نسبت به تهیه‌ی فیلم و تصویر از جمعیت حاضر اقدام می‌کند. فردی دیگر با شیطنت سخنانی توهین‌آمیز و زشت و زننده درباره‌ی نماینده‌ی اخلاق‌مدار، متین و بزرگوار مردم در مجلس شورای اسلامی بیان می‌کند.
اینجانب ضمن محکوم کردن این رفتار غیراخلاقی و مشکوک، از چنین رفتارها و افرادی اعلام برائت می‌کنم.
واقعیت این است که در ایّام تبلیغات انتخاباتی و به اذعان مقامات مسئول، جریان ندای وحدت بیشترین پایبندی به اخلاق و قانون را داشته است. لذا، اخلاق مداری سرلوحه‌ی برنامه‌ها و شعارهای ما بوده و خواهد بود.
طبیعتاً حق پیگیری قضایی تا حصول نتیجه و روشن شدن کم و کیف ماجرا برای اینجانب محفوظ است. بر این‌مبنا، بدین‌وسیله از نهادهای نظامی و امنیتی و مقامات قضایی استدعا دارد در این خصوص مساعدت لازم را به عمل آورند.

 مهدی روشنفکر
 ۹۸/۱۲/۳

بر اساس این گزارش، دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص انتشار یک فیلم منتشر شده در فضای مجازی ۲ اطلاعیه صادر کرد.

به گزارش اول فارس،  اطلاعیه مهم دادگستری کل استان کهگیلویه و بویراحمد در پی انتشار کلیپ تصویری که حاوی اقدام بسیار زشت عده‌ای در روز جاری در منطقه سرنجل کل یاسوج که حاوی توهین عملی به یکی از داوطلبان محترم انتخابات و نماینده فعلی مردم شریف شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی است و سبب تشویش اذهان عمومی و اخلال در نظم عمومی شده است، معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد: که این چنین اقداماتی بسیار زشت و زننده بوده و دستگاه قضایی استان به اشد وجه با عامل و عوامل آن برخورد خواهد کرد.

در این اطلاعیه آمده است: به محض اطلاع از موضوع، رئیس کل محترم دادگستری استان به دادستان محترم مرکز استان و معاونت پیشگیری دستور بررسی موضوع داده و اقدامات منتهی به دستگیری و محاکمه آنها توسط دادستانی محترم مرکز استان در دست اقدام است.

توقع بر این است که افرادی که این اقدام سخیف و زشت مستند به آنها می باشد با حضور در افکار عمومی به صورت عملی انزجار خود را از این اقدام زشت اعلام کنند.

همچنین سید عیسی حسنی، معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: همانگونه که دستورات تأکید ریاست محترم قوه قضائیه در برخورد شدید با مظاهر بی نظمی و ناامنی در جامعه است، دستگاه قضایی استان نیز قطعاً با این عوامل برخورد و در اسرع وقت مردم عزیز شهرستان بویراحمد و دنا را از این اقدامات مطلع خواهد کرد.

اطلاعیه شماره ۲ دادگستری کهگیلویه و بویراحمد

اطلاعیه شماره ۲ دادگستری کل استان کهگیلویه و بویراحمد معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص اقدام فردی در ادای کلمات زشت و زننده به نماینده فعلی شهرستان‌های بویراحمد و دنا اعلام کرد:

حسب بررسی انجام شده شخص مورد نظر برای فیلمبرداری جمعیت به بوسیله جرثقیل بالا برده شده است.

وی افزود: شخصی که کلیپ را تهیه کرده و در فضای مجازی منتشر نموده است عباراتی را که تنش زا بوده شخصاً در این کلیپ بیان کرده که موجب تشویش اذهان عمومی شده است.

حسنی افزود: این شخص بزودی شناسایی و با وی برخورد خواهد شد.

 معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: رسیدگی ها بررسی ها و اقدامات دستگاه قضایی به شورای تأمین جهت برخورد با این قضیه ی مجرمانه بعد از مشخص شدن واقعیت، ادامه دارد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار