چاپ کد خبر: 26557
3 اردیبهشت 1399

ماجرای کیانوش جهانپور، آمار کرونا و انتقام‌گیری از همسر سابق

به گزارش اول فارس ، روزنامه جوان در یادداشتی نوشت: طعنه سیاسی سخنگوی وزارت بهداشت به اعضای شورای شهر تهران که همگی اصلاح‌طلب هستند، باعث شد اصلاح‌طلبان هجمه‌ای سیاسی را علیه او تدارک ببینند.

واکنش سخنگوی وزارت بهداشت به ادعای پنهان کاری وزارت بهداشت | با ...

همین چند هفته قبل بود که اصلاح‌طلبان حامی سرسخت کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت شده بودند. چرا؟ چون با توئیت او علیه چین و همنوایی‌اش با انتقادات امریکا علیه چین، اصلاح‌طلبان خشنود شده بودند. گرچه که آن توئیت خلاف منافع ملی ایران بود و وزارت خارجه درصدد دلجویی از چینی‌ها برآمد، اما اصلاح‌طلبان، چون تصور استادیومی از سیاست دارند و سیاست خارجی را هم بر مبنای یارکشی تیمی تصور می‌کنند، اعتنایی نداشتند و به وزارت بهداشت تذکر ندادند که به مسئله سیاست خارجی ورود نکند.

حالا همان اصلاح‌طلبان منتقد جهانپور شده‌اند و تازه یادشان افتاده که جهانپور نباید در سیاست دخالت کند. موضوع از آنجا شروع شد که برخی اعضای شورای شهر تهران آمار وزارت بهداشت در مورد کرونا را زیر سؤال بردند.

جهانپور در پاسخ به آن‌ها ضمن توضیحات تفصیلی، با یادآوری انتخابات ۸۸ و بعد حصر سران فتنه، طعنه زد: «دوستان در حوزه‌ای اظهار نظر کنند که تخصص آن را دارند. در مورد علت فوت هیچ کدام از این عزیزان تخصص ندارند. جست‌وجو کردم دیدم سابقه شمارش و آمار دارند و در مورد انتخابات اظهار نظر داشتند. در خصوص همین تخصص شمارش آرای انتخاباتی هم، مثلاً جایی گفته بودند ما آمار را قبول نداریم و یا کم و زیاد است. دیگران را هم به واسطه همین حرف به اشتباه انداختند و خانه نشین کرده‌اند.»

پرونده ۸۸ هرچه باشد مطلقاً ربطی به وزارت محترم بهداشت ندارد، به طریق اولی ربطی به کرونا و ستاد مقابله با آن ندارد. مردم خسته و آسیب‌دیده ایران پای اخبار ننشسته‌اند تا از شما گلایه سیاسی بشنوند یا قضاوت جناحی‌تان را شاهد باشند. اینکه محصورین در چه وضعی هستند، اینکه مناقشه انتخابات ۸۸ ریشه در چه مسائلی دارد، اینکه مردم چه مطالبه معقول و مشروعی از حاکمان سیاسی دارند چیزی نیست که به کرونا مربوط باشد یا سخنگوی ستاد مقابله با آن در خلال پرسش و پاسخ بخواهد تداعی‌های سیاسی‌اش را جدی بگیرد».

حملات توئیتری به جهانپور از سوی کاربران اصلاح طلب زیاد است و از جمله یک خبرنگار اصلاح طلب در توئیتی مبتذل، با پیش کشیدن مسائل خانوادگی و شخصی جهانپور، موضع او را مرتبط با عضویت همسر سابق او در شورای شهر تهران دانست!

پی‌نوشت: 

مراد روزنامه جوان از خبرنگار اصلاح‌طلب، همان صبا آذرپیک است که در توئیتی حمله‌ی جهانپور به شورا با کلیدواژه انتخابات ۸۸ را نوعی انتقام‌گیریِ جهانپور از ناهید خداکرمی، همسر سابقش که حالا عضو شوراست دانسته بود.

عضوکانال واتساپ اول فارس شوید

%D9%88%D8%A7%D8%AA%D8%B3%D8%A7%D9%BE 1

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار