چاپ کد خبر: 66498
14 شهریور 1400

راز کلاهبرداری ۱۰۰۰ میلیارد تومانی از شهروندان در غرب تهران

کلاهبرداری 15

به گزارش اول فارس، سرهنگ جلیل موقوفه‌ای رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ  از دستگیری ۳ کلاهبردار خبر داد که با همکاری یکدیگر و جعل مدارک و عنوان، هزار میلیارد تومانی کلاهبرداری کرده بودند.

 سرهنگ موقوفه ای در تشریح جزئیات خبر فوق اظهار داشت: در پی وقوع یک فقره کلاهبرداری از شهروندی در غرب تهران، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران کلانتری ۱۳۴ شهرک قدس قرار گرفت و ماموران با رصد اطلاعاتی و تلاش شبانه‌روزی در نهایت اعضای یک باند ۳ نفره کلاهبرداری را در غرب تهران، شناسایی کردند.

 وی گفت: ماموران در تحقیقات خود متوجه شدند متهمان با جعل مدارک و عنوان و معرفی املاک سایر افراد و زمین های بلاصاحب، از شهروندان در غرب تهران کلاهبرداری می کنند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران ادامه داد: ماموران کلانتری شهرک قدس پس از دریافت این اطلاعات مهم و کسب مجوزهای لازم قضائی، مخفیگاه متهمان را شناسایی کرده و موفق شدند پس از هماهنگی قضائی هر ۳ متهم را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

وی تصریح کرد: این افراد در تحقیقات اولیه صراحتا به ۳۰ فقره کلاهبرداری در غرب تهران اعتراف و اظهار داشتند در تعدادی از موارد کلاهبرداری شده زمین های بلاصاحب و رها شده را شناسایی و با جعل اسناد و مدارک هویتی خود را مالک این زمین ها به خریداران معرفی می کردند.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت با اشاره به اینکه متهمان همچنین اعتراف کردند با خرید سندهای مسروقه از سارقان و جعل مدارک هویتی خود را به عنوان مالکان این املاک به خریداران معرفی می کردند، افزود: متهمان با دریافت قسمتی از ثمن مورد معامله از محل متواری و دیگر پاسخگوی مالباختگان نمی‌شدند.

سرهنگ موقوفه ای خاطر نشان کرد: کارشناسان ارزش ریالی اموال کلاهبرداری شده را هزار میلیارد تومان برآورد کردند.

 وی گفت: متهمان پس از تحقیقات اولیه برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار