چاپ کد خبر: 28046
28 اردیبهشت 1399

ماده مرگباری که بعد از مصرف آن زامبی می‌شوید

فلاکا یا زامبی یکی از انواع موادمخدر اعتیاد آور است که مصرف آن عوارضی جدی به همراه دارد.

11905702 761

به گزارش اول فارس ، فلاکا یک ماده مخدر است که آن را زامبی، آسمان وانیلی، ابر نهم، انفجار دنیا، صورت زخمی و رعد و برق سفید می‌نامند. این ماده که گا‌ها آن را اشک شیطان نیز می‌گویند، به شکل بلور‌های مات است.

شیوه مصرف ماده مخدر فلاکا  به چه صورت است؟

-کشیدن یا همان دود کردن

-آن را با غذا مخلوط می‌کنند

-آن را حل می‌کنند و مانند چایی می‌خورند

-نمونه‌ای از آن که به شکل قرص در آمده است را می‌خورند

-از راه معقد آن را مصرف می‌کنند

-آن را در سیگار‌های الکترونیکی قرار می‌دهند و می‌کشند

-مصرف از روش تزریق کردن

بدترین روش مصرف فلاکا تزریق کردن آن است، چون در این روش احتمال دارد که آن را با آمپول آلوده تزریق کنند، همچنین با این روش همه‌ مواد مخدر وارد بدن مصرف کننده می‌شود.

خطرات مصرف ماده مخدر فلاکا

مصرف فلاکا باعث می‌شود که فردی که در اصطلاح به حالت سرخوشی رسیده است معمولا ارتباط خود را با دنیای واقعی از دست بدهد و به شدت دچار توهم و پارانویا شود و از خود رفتار‌های تهاجمی نشان دهد. حال اگر شما ویدیو‌های منتشره از افرادی که فلاکا مصرف کرده اند را مشاهده کنید، می‌بینید که این افراد چطور برهنه در خیابان‌ها می‌دوند و یا با اتومبیل به طرز بسیار وحشیانه‌ای رانندگی می‌کنند و خلاصه مطلب دست به کار‌های بسیار دیوانه وار و احمقانه می‌زنند.

دلیل اینکه به این ماده مخدر زامبی می‌گویند این است که این ماده به خاطر توهمات شدیدی که در فرد ایجاد می‌کند باعث می‌شود که او تصور کند که زامبی شده و رو به آدم خواری بیاورد.

افراد معتادی که سوء مصرف ماده فلاکا دارند در واقع در وضعیت اورژانسی هستند. این افراد با بالا رفتن دمای بدن، لباس تن خود را پاره می‌کنند و رفتار‌های عجیب و وحشتناکی از خود بروز می‌دهند.

عوارض مصرف این ماده مخدر

-توهم شدید

-پارانویا

-هذیان گویی

-از دست دادن تمرکز

-حس تهاجمی

-بالا رفتن ضربان قلب

-افزایش فشار خون

-تعریق زیاد

-بالا رفتن بیش از اندازه دمای بدن تا مرز ۱۰۸ درجه

-خونریزی داخلی بدن

-نارسایی کلیوی و قلبی

-تشنج

-رفتار‌های جنون آمیز

از دیگر عوارض خطرناک ناشی از مصرف ماده مخدر فلاکا می‌توان به آسیب زدن به خود و یا آدم کشی اشاره کرد. مصرف ماده فلاکا با از بین بردن نورون‌ها منجر به تخریب سیستم عصبی ارگان‌های بدن می‌شود و با وارد شدن مواد سمی از طریق جریان خون به کلیه‌ها، کبد بیمار را با عارضه نارسایی کلیوی مواجه می‌کند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار