چاپ کد خبر: 1657
16 آبان 1397

مار غول پیکر مربوط به قلعه دختر فیروزآباد نیست

n83091228 72645127

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فیروزآباد فارس گفت: فیلم منتشر شده در فضای مجازی که مار غول پیکری را به تصویر کشیده متعلق به منطقه قلعه دختر این شهرستان نیست.

به گزارش” اول فارس “درنا شهبازی سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در پی بررسی های کارشناسان میراث فرهنگی شهرستان فیروزآباد، مشخص شد که کلیپ منتشر شده متعلق به قلعه دختر نیست.
وی گفت: برای اطمینان بیشتر از صحت این کلیپ، سه شنبه استعلام شفاهی در این زمینه از رئیس اداره حفاظت از محیط زیست فیروزآباد گرفته شد.
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فیروزآباد اظهار داشت: بررسی انواع مورچه هایی که در این فیلم و در اطراف مار دیده می شوند، نشان می دهد که این تصاویر متعلق به منطقه قلعه دختر و شهرستان فیروزآباد نیست.
وی ادامه داد: احتمال دارد منتشرکنندگان این کلیپ با بزرگنمایی درصدد ناامن جلوه دادن منطقه قلعه دختر فیروزآباد داشته باشند در صورتی که نگهبانان محیط زیست و یگان حفاظت میراث فرهنگی این شهرستان به صورت شبانه روزی در این محل گشت زنی می کنند تا محیطی کاملا امن برای بازدید کنندگان از این اثر تاریخی ارزشمند فراهم آورند.
فیلمی در روزهای اخیر در فضای مجازی منتشر شد که یک مار آتشین رنگ را نشان می داد. در توضیح این کلیپ آمده بود که این فیلم متعلق به منطقه قلعه دختر فیروزآباد است.

**کوزه های تاریخی که با شایعه از سکه پر شد
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فیروزآباد در بخش دیگری از این گفت و گو اظهار داشت: مدتی قبل در پی حفاری فاضلاب واقع در خیابان آزادی جنوبی فیروزآباد دو کوزه شکسته متعلق به دوره ساسانی مشاهده شد که سریعا ماموران نیروی انتظامی و میراث فرهنگی در محل حاضر شدند و این دو کوزه را برای بررسی و حفاظت به اداره میراث فرهنگی این شهرستان منتقل کردند.
شهبازی افزود: در پی این رخداد شایعاتی در فضای مجازی منتشر شد که دو کوزه پیدا شده پر از سکه های طلا بوده اند که این مساله کاملا کذب است.
وی ادامه داد: مردم نباید به شایعات فضای مجازی توجه کنند و اخبار صحیح را تنها از مبادی رسمی پیگیری و دنبال کنند.
قلعه دختر محوطه ای باستانی متعلق به دوره ساسانیان و در ۶ کیلومتری جاده فیروزآباد به شیراز و در دامنه کوهی مشرف به این جاده قرار دارد.
قلعه دختر فیروزآباد در اسفند ۱۳۱۵ با شماره ۲۶۹ در فهرست میراث ملی ثبت شد. این اثر تاریخی تیرماه ۱۳۹۷ به همراه شمار دیگری از آثار تاریخی محور ساسانی در استان فارس در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.
فیروزآباد در حدود ۹۰ کیلومتری جنوب شیراز است”منبع:ایرنا “

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار