چاپ کد خبر: 58557
3 تیر 1400

ماسک ضد ویروسی ایرانی که ۹۹ درصد در برابر کرونا مقاوم است

کرونا 18
باشگاه خبرنگاران جوان: علی زینلی مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان با اشاره به تولید ماسک‌های پارچه‌ای ضد ویروس اظهار کرد: ماسک پارچه‌ای ضد ویروس از الیاف پنبه و نقره ساخته شده است و می‌تواند فعالیت ویروس کرونا را تا ۹۹ درصد دچار اختلال کند. تکنولوژی استفاده شده از نخ نقره به الیاف طبیعی در پارچه این ماسک، راندمان استفاده و عمر آن را به میزان قابل توجهی بهبود بخشیده و می‌تواند ویروس را از بین ببرد.

زینلی افزود: ماسک پارچه‌ای ضد ویروس قابلیت شستشوی ۱۰۰ مرتبه‌ای دارد و نقره استفاده شده در آن به عنوان یک ماده ضدعفونی کننده بسیار قوی می‌تواند باعث کشته شدن بیش از ۶۵۰ گونه آلودگی میکروبی، باکتریایی، قارچی و ویروسی شود. الیاف مس و نقره‌ در این ماسک مانند سپری قوی در برابر ویروس عمل می‌کند.

او گفت: طرح تولید ماسک‌های پارچه‌ای ضد ویروس ساخت این شرکت دانش بنیان به عنوان طرح برتر محصولات در حوزه کرونا توسط کمیته تخصصی وزارت بهداشت انتخاب شده است و ایران با دستیابی به این تکنولوژی هم اکنون در میان پنج کشور تولید کننده آن در دنیا است. با انجام تست‌های انجام شده روی این ماسک، ۹۹ درصد ضد ویروس بودن آن تایید شد و مورد استقبال بسیاری قرار گرفت.

زینلی بیان کرد: ماسک‌های پارچه‌ای ضد ویروس در تمام مکان‌های بیمارستانی، اتاق عمل، محل کار و در مصارف عمومی حتی برای کسانی که تست کرونا را می‌گیرند قابل استفاده است. این ماسک آنتی باکتریال و ضد ویروس توسط کشور‌های مانند لهستان، روسیه و ژاپن که از الیاف مس استفاده کرده اند قابلیت ۳۰ مرتبه شستشو را دارد.

او  تصریح کرد: ماسک‌های پارچه‌ای ضد ویروس نه تنها قابلیت صادرات به کشور‌های همسایه و اروپایی بلکه حدود یک میلیون دلار برای کشور ارزآوری دارد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار