چاپ کد خبر: 45410
26 بهمن 1399

محصولات جدید شستا رونمایی شد

شصتا 1

در مراسمی از محصولات جدید شرکت سرمایه‌گذاری شستا رونمایی شد.

به گزارش اول فارس ، آیین رونمایی از محصولات جدید شرکت‌های تابعه شستا عصر امروز (شنبه ۲۵ مهرماه) با حضور محمد شریعتمداری (وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی)، محمد رضوانی‌فر (مدیرعامل شستا)، علی حیدری (عضو هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی) و مهدی عیسی‌زاده (رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس) در مجتمع فرهنگی تلاش برگزار شد. 

پویا فرهت (مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری دارو تامین) در این مراسم گفت: شرکت تیپیکو بزرگترین شرکت صادرکننده دارویی در کشور است که ۷۰ درصد از مواد اولیه و ۳۰ درصد از داروی ایران را تامین می‌کند. 

او ادامه داد: در سال ۹۷، فروش تیپیکو حدود ۷۲۰۰ میلیارد تومان بود که در سال جاری، به مبلغ ۱۴۲۰۰ میلیارد تومان رسید. قیمتگذاری دارو بر اساس ارز نیمایی است. اگر مبنا بر اساس نرخ دلار آزاد باشد، فروش شرکت به بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان می‌رسید. 

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری دارو تامین افزود: ۱۴ پروژه به ارزش ۱۱۱ میلیارد تومان در تیپیکو به اتمام رسانده‌ایم. در سال ۹۹.۱۷ پروژه تمام شده و ۱۶ پروژه جاری داریم. ۲۱ پروژه نیز در سال آتی خواهیم داشت. ۲۳ پروژه نیز در دست بررسی است و به زودی مراحل ساخت آغاز خواهد شد. 

وی ادامه داد: ۱۶۸ دارو به سبد محصولات تیپیکو اضافه شد که ۴۰ محصول برای اولین بار در کشور عرضه شدند. 

شریعتمداری نیز در ارتباط با اقدامات تیپیکو توضیح داد: من از همکارانم برای تولید ۱۶۸ داروی جدید در کشور که منجر به ذخیره ۸۰ میلیارد دلار می‌شود، تشکر می‌کنم. تولید داروها در جهت سال رونق تولید ملی انجام شده است. 

یاسر رضاخواه (مدیرعامل شرکت رایتل) در این مراسم گفت: هدف ما افزایش سرعت شبکه رایتل با توجه به افزایش حجم ترافیک در دوران کرونا بود. ما هزار سایت را در ۶۹ روز به نسل ۴.۵ ارتقا دادیم. وندورهای ما با توجه تحریم‌ها در کشور حضور نداشتند. سرعت متوسط دانلود ۱۱۳ درصد و سرعت اپلود ۱۰۰ درصد افزایش یافته است. رایتل، پس از ۸ سال فعالیت یعنی در سال ۹۸، مبلغ ۱۱۳ میلیارد سودآوری داشته است. ما ۵ درصد از شبکه تلفن همراه را تحت پوشش قرار داده‌ایم. آمارها از افزایش تعداد مشترکین خبر می‌دهد. حدود ۲۰ درصد از مجموع سیم‌کارت‌های کشور که در یک روز به فروش می‌رسند برای رایتل است. هدف ما افزایش کیفیت شبکه رایتل است. 

شریعتی درباره شرکت رایتل گفت: استفاده از نیروی جوانان به منظور دستیابی به این هدف برای ما خشنود است. من مفتخرم که در دوران خدمت خود از نیروی متخصصان جوان استفاده کردم. مدیران باید از نیروی با تجربه نیز به عنوان مشاور استفاده کنند و پیشکسوتان در کنار جوانان حضور داشته باشند. 

رصا جمارانیان (مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری سیمان تامین) نیز در این مراسم گفت: سیتا بزرگترین هلدینگ سیمانی کشور است و مسیولیت فروش ۳۰ درصد از سیمان کشور را بر عهده دارد. 

او ادامه داد: سود انباشته در سال ۹۷ به مبلغ ۶۰۰ میلیارد رسید و پیش‌بینی می‌شود که در پایان سال جاری به مبلغ ۲۷۰۰ میلیارد برسیم. 

وی توضیح داد: افزایش قیمت در اختیار دولت است. پایان تیرماه، قیمت سیمان حدود ۲۰ درصد افزایش یافت، این در حالی است که هزینه‌های جاری ما گران شده بود. پاییز نیز مشکلاتی مثل قطع برق و گاز را تجربه کردیم. ما از کم سودترین شرکت‌های شستا بودیم و با مبلغ سود فعلی به رده‌های بالا خواهیم رسید. ما می‌توانیم نقشی راهبردی در زمینه فروش داشته باشیم. تیر ماه امسال، سیتا با بانک رفاه و شرکت‌های وابسته این بانک، همکاری خود را شروع کرد. سامانه «سیمان‌یاب» به منظور جلوگیری از دلالی در فروش سیمان طراحی شد. نرم‌افراز در دی ماه با مبلغ کمتر ۱۰۰ میلیارد آماده شد. بهمن‌ماه این سامانه آزمایش و نتیجه حاصله مثبت بود. 

شریعتمداری پس از مشاهده این سامانه گفت: موفقیت و سیر تحول در شرکت سرمایه‌گذاری سیمان تامین را تبریک می‌گویم. حرف و حدیث‌های فراوانی درباره فروش سیمان کشور مطرح بود و با وسیله سامانه سیمان‌یاب این معضلات از بین خواهد رفت. بسیار مهم است که کارخانه بدون واسطه محصولاتش را در اختیار مصرف‌کنندگان قرار دهد. تفاوت عجیب بین قیمت واقعی و قیمت فعلی ناشی از سود دلالان در بازار وجود دارد که نگران‌کننده است. شفافیت و جوان‌گرایی از اهداف من در بدو شروع خدمت هستند که در شرکت سرمایه‌گذاری شستا محقق شدند. 

حسین ابویی مهریزی (سرپرست هلدینگ تاپیکو) در این مراسم گفت: سال جاری، از سوی رهبری به نام جهش تولید نامگذاری شده است. با توجه به این مهم و بر اساس رهنمون‌های مقام وزارت و تلاش‌های همکاران، تاپیکو جایگاه مناسبی دارد. 

او افزود: امیدواریم حدود ۱۴ هزار میلیارد سود خالص در سال جاری محقق شود که ناشی از فروش ۳۰ هزار میلیارد تومان است. در راستای مدیریت بازار ارز، متعهد به تامین ۱۶۵ میلیون دلار تا نیمه بهمن ماه بودیم. در حال حاضر، ۱۸۰ میلیون دلار در سامانه ارز نیمایی تثبیت کرده‌ایم. 

وی ادامه داد: ایرانول از ۶ محصول جدید رونمایی کرد و در محصولات جدید به سمت روغن‌های خاص رفتیم. برخی از شرکت‌ها باید هزینه استفاده از دانش فنی برخی شرکت‌های داخلی را پرداخت کنند. بارز از شرکت‌های تاپیکو، حدود ۵۰ درصد از لاستیک کشور را تولید می‌کند. در حال حاضر، ۴ محصول جدید و نوآورانه تولید کردیم. 

پروژه بازسازی شده واحد ۶۰۰ پتروشیمی آبادان و پرسی گاز اهواز به صورت نمادین توسط وزیر کار افتتاح شد. 

شریعتمداری توضیح داد: از تلاش همکارانم در هلدینگ تاپیکو که منجر به نتایج درخشتنی شده، تشکر می‌کنم. حدود ۵۳ درصد از صندوق تامین اجتماعی در این بخش قرار دارد. 

وی افزود: از گذشته تا به امروز، پتروشیمی آبادان قلب تپنده این منطقه بوده است. حادثه‌ای در سال ۹۷سبب شد، قلب تپنده این مجموعه از حرکت بایستد و با تلاش مهندسان ایرانی این قلب به کار افتاد. حدود یک سال است که این مجموعه فعالیت می‌کند ولی امروز به طور رسمی افنتاح شد. از گروه بارز هم برای تولید ۴ محصول جدید و نوآورانه یعنی لاستیک پهن پایه و گل برفی که برای اولین بار در کشور عرضه می‌شوند، تشکر می‌کنم. 

رضوانی مدیرعامل شستا نیز در این مراسم توضیح داد: تا پایان دولت، برنامه‌هایی از این دست در بازه زمانی‌های ۴۵ روزه خواهیم داشت. از ابتدای سال ۹۹.۳۳ پروژه به ارزش ۱۶۰۰ را به بهره‌برداری رساندیم و ۸۰ پروژه نیز به مبلغ ۱۸۰۰ میلیارد تومان افتتاح خواهد شد. تمرکز بر مناطق کم‌برخوردار است و پروژه‌های جدید در این استان‌ها تعریف خواهد شد. 

محمد شریعتمدای در پایان این مراسم گفت: شرکت شستا کارهای نوینی در سراسر کشور انجام داده و من از این موضوع خرسند هستم. برخورداری مناطق محروم هدف ماست و برای تحقق این هدف، نماینده ویژه معرفی کردیم. 

وزیر کار تصریح کرد: نظم هم در کنار شفاف‌سازی یکی دیگر از افتخارات شستاست و از مدیران شستا برای این موضوع تشکر می‌کنم و از آن‌ها می‌خواهم با تمام قوا به کار خود ادامه دهند. ما در تحقق بودجه دقت و تلاش کردیم در چارچوب خاص پیش برویم. این عملکرد قدم خیلی خوبی برای شفافیت بود. من از مدیران شستا می‌خواهم در صیانت از حقوق سهامداران جز گام بردارند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار