چاپ کد خبر: 15700
28 مهر 1398

محل اجرای حکم اعدام مرد کودک آزار شیرازی اعلام شد/ بیمارستان نمازی محل وقوع جرم نبود

دادگستری استان فارس

روابط عمومی دادگستری فارس با اعلام اینکه بعد از انتشار خبر صدور حکم برای یک متهم کودک آزاری، سوء برداشتی اتفاق افتاده است، توضیحاتی را در اختیار رسانه‌ها قرار داد.

به گزارش  اول فارس  در پی اطلاع رسانی خبر صدور حکم علیه متهم به کودک آزاری در شیراز و ایجاد ابهام در خصوص محل اجرای این حکم، روابط عمومی دادگستری استان فارس موارد ذیل را در راستای تنویر افکار عمومی اعلام کرد:

“اولاً : محل ارتکاب جرم بیمارستان نمازی شیراز نبوده بلکه بیمارستان دیگری همجوار بیمارستان نمازی بوده است.

ثانیاً: در خبر منتشر شده توسط دادگستری استان فارس  به هیچ عنوان اشاره ای به محل ارتکاب جرم و یا محل اجرای حکم صادره نشده و آنچه باعث برداشت اشتباه از خبر مذکور شده اشاره به متن صریح حکم صادره در شعبه اول دادگاه کیفری یک استان فارس مبنی بر « مجازات محکوم به اعدام در ملاء عام و در محل ارتکاب جرم» است که منظور از محل ارتکاب جرم، حوزه قضایی شهرستان محل  وقوع جرم بوده و صرفاً نقطه مکانی ارتکاب جرم که در این پرونده خاص، بیمارستان بوده، منظور نظر نیست.

ثالثاً:  برهمگان مبرهن است که فضای بیمارستانی مکان مناسبی برای اجرای حکم محسوب نمی‌شود بنابراین هیچ گاه چنین تصمیم قضایی اتخاذ و یا اجرا نخواهد شد.

رابعاً: همان گونه که در پایان خبر ارسالی بیان شده رأی صادره غیرقطعی و قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است و هر گونه اقدامات بعدی قضایی و اجرایی منوط به قطعیت دادنامه خواهد بود.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار