چاپ کد خبر: 1417
6 آبان 1397

محور گردشگری یاسوج- شیراز سامان دهی می شود

 مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویر احمد گفت: محور گردشگری یاسوج – شیراز به دلیل گردشگر پذیر بودن و داشتن ترافیک با اولویت حفظ محیط زیست و جنگل ها سامان دهی می شود.

n83081947 72629385

به گزارش اول فارس ،محمود باقری روز یکشنبه در پنجمین نشست کارگروه گردشگری استان در یاسوج اظهار داشت: اهداف کلی این طرح جلوگیری از تخریب منابع طبیعی، کمک به توسعه پایدار اقتصادی و گردشگری ، بهره گیری از ظرفیت جوامع محلی برای توسعه گردشگری عشایری و سامان دهی تاسیسات مجاز و غیر مجاز احداث شده در طول مسیر است.
وی عنوان کرد: اولین مصوبه نشست قبلی تخصیص زمین به منظور احداث بازارچه صنایع دستی و گردشگری بود.
مدیر کل دفتر فنی استانداری نیز افزود: ظرف مدت یک هفته شهرداری و شورای شهر یاسوج نسبت به سرمایه گذار بودن برای طرح بازارچه صنایع دستی پاسخ لازم را ارائه کنند .
باقری بیان کرد: دومین مصوبه نشست قبلی سامان دهی واحد های غیر مجاز بین راهی بود و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گزارش مستندی از این واحد ها ارائه کند.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای نیز گفت: تنها در اطراف شهرستان بویر احمد ۱۳۵ واحد غیر مجاز وجود دارد و برای سامان دهی آنها نیاز به همکاری همه دستگاه ها است.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویر احمد بیان کرد: ۸۴ واحد پذیرایی غیر مجاز با ۳۱۰ نفر اشتغال در استان وجود دارد که هیچ نظارتی بر آنها صورت نمی گیرد.
باقری عنوان کرد: ۵۰ تا ۶۰ درصد این واحد های غیر مجاز در اطراف شهر یاسوج هستند.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: مجری طرح سامان دهی محور گردشگری یاسوج – شیراز دانشگاه یاسوج و کارفرما اداره کل گردشگری استان خواهد بود.
باقری گفت: برای این سامان دهی علاوه بر تعریف کاربری ها، واحد های مجاز و غیر مجاز نیز باید بررسی شوند.
وی اظهار داشت: طول مسیر در نظر گرفته شده برای این طرح از یاسوج تا انتهای روستای تنگ سرخ حدود ۳۸ کیلومتر است.
باقری افزود: طرح سامان دهی محور گردشگری یاسوج – شیراز به پنج حوزه سد شاه قاسم، روستای پریکدان، مله شوره و گرگو، روستای گنجگون و تنگ سرخ تقسیم شده است.
وی بیان کرد: این پنج حوزه مورد مطالعه قرار گرفته و قرار است با استفاده از قابلیت های هر کدام به برند های برتر گردشگری تبدیل شوند.
باقری عنوان کرد: هم اکنون روستای گنجگون بیشترین تجمع واحد های غیر مجاز را دارد که باید سامان دهی شوند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار نیز گفت: واحد های غیر مجاز باید شناسنامه دار و ضابطه مند شده و اشتغال زایی ها در چهارچوب قانون باشد.
عزیز فیلی افزود: وضعیت موجود نابسامان است و باید مجتمع های خدماتی بین راهی سامان دهی شوند.
عزیزالله جعفری عضو هیئت علمی دانشگاه یاسوج نیز تاکید کرد: طرح سامان دهی باید با برنامه آمایش سرزمین که مبتنی بر گردشگری طبیعی است منطبق باشد.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح شهر نمونه گردشگری سی سخت به ادارات و شهرداری این شهرستان ارجاع شده است.
باقری اظهار داشت: در طرح شهر نمونه گردشگری ضوابطی مطرح شده که شهرداری سی سخت به عنوان مجری طرح باید آن را عملیاتی کند.

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار