چاپ کد خبر: 98983
11 آذر 1401

محکم ترین بدنه ماشین ایرانی کدام است؟

به‌منظور حفظ امنیت و جان سرنشینان خودرو ضروری است قبل از خرید خودرو اطلاعاتی راجع به امنیت و میزان استحکام خودرو کسب کنید. در این مطلب از خودرو بانک تلاش کردیم ۹ تا از مستحکم‌ترین خودروهای ایران را به شما معرفی کنیم.

محکم ترین بدنه ماشین ایرانی 9

خودرو بانک: یکی از مشخصات خودروهای ایمن، داشتن بدنه‌‌ی محکم و مقاوم در برابر ضربات و تصادفات است. رانندگان خودروهای ایرانی معمولا هنگام خرید خودروی ملی و ثبت نام ایران خودرو به میزان مقاوت بدنه آن دقت نمی‌کنند چون تصور می‌‌کنند خودروهای ایرانی همه کیفیت یکسانی دارند، پس این مزیت را نادیده می‌گیرند؛ اما آگاه باشید که میزان مقاومت و استحکام بدنه‌‌های خودروها با یکدیگر متفاوت هستند. در این مطلب از خودرو بانک به بررسی خودروهای ایرانی که بدنه‌ی مقاومی دارند پرداخته‌‌ایم.

۱. سمند، اولین خودروی ملی معروف به خودرو مقاوم جاده‌ای

محکم ترین بدنه ماشین ایرانی 7

سمند یکی از خودروهایی است که لقب زیباترین طراحی داخلی خودرو ایرانی و ایمن‌‌ترین خودرو را می‌تواند به خود اختصاص دهد و به دلیل ساختار ظاهری که دارد در تصادفات آسیب کمتری می‌بیند. از مزایایی که این خودرو را به یک خودروی مستحکم و ایمن تبدیل کرده است می‌توانیم به شاسی بسیار محکم آن اشاره کنیم. سمند این خودروی داخلی که از نظر استحکام در بین خودروهای موجود در بازار حرف اول را می‌زند زیرا در هنگام تصادف حدودا ۴۰ درصد نیروی وارد شده به اتاق، ناشی از برخورد در تصادف را پخش می‌‌کند و به همین علت آسیب کمتری به سرنشینان وارد می‌شود.

۲.دنا پلاس، نزدیک به استاندارد جهانی

محکم ترین بدنه ماشین ایرانی 1

ایران‌خودرو با تولید دنا پلاس ثابت کرد که می‌تواند خودرویی در سطح کیفیت جهانی هم تولید کند و به گفته‌ی برخی منابع، دنا پلاس از تست‌های ایمنی آلمان توانسته است ۴ ستاره را کسب کند. این خودرو با استاندارد یورو ۵ از امکاناتی مثل کیسه هوا، ترمزهای مناسب و تقویت شده، بدنه‌‌ی بسیار مستحکم، کروز کنترل، GPS و دوربین عقب هم برخوردار است که این خودرو را ایمن‌تر کرده اند.

۳.شاهین، ایمن‌ترین خودروی سایپا

محکم ترین بدنه ماشین ایرانی 2

اگر از کسی سوال کردید چرا کوییک نخریم و به شما پاسخ داده شد تمامی محصولات سایپا بی‌کیفیت هستند، بگویید سایپا با تولید خودرویی با استحکام شاهین خلاف این ادعا را ثابت کرده است و توانسته قدرت استحکام بدنه‌ی شاهین را به رخ بکشد. شاهین توانست از تست تصادف اروپا سربلند بیرون بیاید و به علت استحکام خوب بدنه‌‌ی این خودروی ایرانی در برخورد با یک جسم، فشار کمتری به داخل کابین وارد می‌شود.

۴.پژو ۲۰۶ با جثه‌ای کوچک اما ایمنی بالا

محکم ترین بدنه ماشین ایرانی 3

در تست تصادف EURO NCAP پژو ۲۰۶ توانست ۲۵ امتیاز کسب کند و ۴ ستاره از ۵ ستاره کامل ایمنی بزرگسالان را به دلیل استحکام بدنه به خودش اختصاص دهد که به نسبت سایر خودروهای ایرانی امتیاز قابل قبولی است. البته شایان ذکر است که نتایج گفته شده در تست ایمنی مرتبط به ۱۷ سال پیش است و مسلما امروزه شاخص‌های ایمنی حساس‌تر از گذشته‌اند.

۵.تندر ۹۰، خودروی نجیب ایرانی که بدنه مقاومی دارد

محکم ترین بدنه ماشین ایرانی 8

در بررسی وضعیت استحکام بدنه‌ی تندر ۹۰ باید اعلام کنیم که این خودرو در اروپا در وضعیت متوسطی قرار گرفته است که با توجه به شرایط بد و عدم استحکام بدنه‌ی تولیدات داخلی، در ایران جز خودروهای ایمن و مستحکمی قرار می‌گیرد. در مجموع تندر ۹۰ توانسته در تست تصادف ۳ ستاره ایمنی و ۱۹ امتیاز امنیت کسب کند که به سرنشینان این اطمینان خاطر را می‌دهد که هنگام تصادفات جاده‌‌ای آسیب کمتری به سرنشینان بزرگسال وارد می‌شود.

۶.پژو ۲۰۰۸، تنها خودروی ۵ ستاره‌ی ایرانی

محکم ترین بدنه ماشین ایرانی 4

ایران‌خودرو نسبت به سایپا خودروهای متنوع‌تر و باکیفیت‌تری توانسته تولید کند. یکی از محصولات خوش سیما و بسیار مستحکمی که توانست کاملا رو سفید و با ۵ ستاره از تست تصادف و ایمنی Euro NCAP بیرون بیاید، پژو ۲۰۰۸ بود. به علت استحکام خوب بدنه‌ی پژو ۲۰۰۸، ، بهترین ماشین شاسی بلند تولید ایران، هنگام تصادف آسیب کمتری به سرنشینان و قطعات خودرو وارد می‌شود؛ پس در خرید این خودرو ۲ رگه ایرانی-فرانسوی شک نکنید و امنیت سرنشینان خود را تضمین کنید.

۷.تارا، دختر مستحکم ایران‌خودرو

محکم ترین بدنه ماشین ایرانی 5

تارا همان خودرویی که هنگام رونمایی جنجال زیادی به پا کرد؛ این سدان اسپرت ایرانی که برخلاف ظاهر جذاب و ظریف‌اش از استحکام بسیار قابل قبولی برخوردار است و در میان محصولات جدید ایران‌خودرو این محصول نیز هم طبق استانداردهای جهانی ساخته شده است؛ استاندارد آلایندگی یورو ۵، شاسی یکپارچه، کنترل ایستایی در سربالایی، ترمز ضدقفل، ترمز کمکی و استفاده از ورق‌های دو فازی با استحکام بالا این خودرو را به یکی از ایمن‌ترین و محکم‌ترین خودروهای ایرانی تبدیل کرده است.

۸.با رانا ایمنی سرنشینان تضمین شده است

محکم ترین بدنه ماشین ایرانی 6

رانا درحقیقت همان پژو ۲۰۶ صندوقدار با کمی تفاوت ظاهری است. خودروی رانا توانسته پرقدرت ، با مصرف بهینه، بدنه‌ی مستحکم، حفظ ایمنی بالای سرنشینان خودرو، حفظ ایمنی عابرین پیاده، با استاندارد آلایندگی یورو ۴ و دارای استانداردهای روز ۵۵ گانه به حفظ ایمنی سرنشینان و محیط زیست کمک کند. با این که رانا یک خودروی استاندارد ملی است اما با توجه به طراحی ظاهری نه چندان جالب و بسیار شبیه به ۲۰۶ اش نتوانست بازار فروش خوبی را به خودش اختصاص دهد.

سایپا یا ایران‌خودرو؟

انتخاب شما کدام خودرو ساز ایرانی است؟ محصولات کدام شرکت را مستحکم‌تر می‌دانید؟

خوشبختانه در سال‌های اخیر هر ۲ کمپانی خودرو سازی داخلی پیشرفت چشم‌گیری نسبت به گذشته داشته‌اند و محصولات با کیفیت و مستحکم‌تری را تولید کرده‌اند، اما با همه‌ی این تفاسیر هنوز از استانداردهای جهانی بسیار فاصله داریم و باید تلاش کنیم این گپ را پر کنیم. یکی دیگر از مشکلاتی که در ایران با آن مواجه هستیم، نبود تست‌ها و استانداردهای ایمنی و استحکام خودرو است و به دلیل عدم وجود نظارت به تولیدات داخلی گاهی خودروهای تولید داخل از استحکام بسیار کمی برخوردارند؛ پس به‌منظور حفظ امنیت و جان سرنشینان خودرو ضروری است قبل از خرید خودرو اطلاعاتی راجع به امنیت و میزان استحکام خودرو کسب کنید. در این مطلب از خودرو بانک تلاش کردیم ۹ تا از مستحکم‌ترین خودروهای ایران را به شما معرفی کنیم.

شما کدام خودروی ایرانی را مستحکم می‌دانید؟

به نظر شما آیا میزان استحکام بدنه‌ی خودرو یک ملاک صحیح برای انتخاب خودرو است؟


گروه واتساپ اول فارس


کانال تلگرام اول فارس


کانال روبیکا


نظرات و پیشنهادات خودتان را با ما درمیان بگذارید.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

یه ایرانی جمعه , ۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۶

شرم نکردی اسم این …های مسلم را بجای خودرو آوردی حداقل شرم نکن و کامنت منو حذف نکن.
والا

آخرین اخبار