چاپ کد خبر: 26206
27 فروردین 1399

محکومیت زن تولید کننده ضدعفونی تقلبی به ۱۳ سال حبس در شیراز

روابط عمومی دادگستری استان فارس اعلام کرد: تولیدکننده مواد شوینده و ضدعفونی‌کننده غیرمجاز در شیراز در دادگاه بدوی به ۱۳ سال حبس محکوم شد.

زن تولید کننده ضدعفونی کننده تقلبی

 به گزارش اول فارس، به نقل از  این تولیدکننده مواد شوینده وضدعفونی‌کننده غیرمجاز که اسفندماه ۹۸ و پس از شیوع ویروس کرونا و نیاز جامعه به مواد شوینده و ضدعفونی‌کننده اقدام به تولید و توزیع اقلام غیربهداشتی و غیرمجاز شوینده و ضد عفونی کننده کرده بود، در دادگاه بدوی در مجموع به ۱۳ سال حبس از حیث ارتکاب جرائم متعدد، ۱۸۱ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال جزای نقدی، ضبط ادوات و ابزار‌های تولید به نفع دولت و محرومیت دو ساله از اشتغال به کسب و کار مرتبط با مواد خوردنی، آشامیدنی و آرایشی و بهداشتی محکوم شد.

این گزارش حاکی است متهمه ۳۳ ساله این پرونده در رأی صادره از شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری ۲ شیراز به لحاظ ارتکاب بزه ساخت و عرضه مواد ضد عفونی کننده تقلبی و معاونت در جعل علامت استاندارد به ۵ و نیم سال حبس تعزیری، جزای نقدی و ۲ سال محرومیت از اشتغال به کسب و کار‌های مرتبط با مواد خوردنی، آشامیدنی و بهداشتی و به لحاظ ارتکاب بزه معاونت در جعل علامت سیب سلامت به دو و نیم سال حبس، از حیث تهدید بهداشت عمومی به یک و نیم سال حبس محکوم شد.

در خصوص سایر عناوین اتهامی نیز طی همین دادنامه حکم محکومیت صادر شده است. همچنین در رأی صادره بر اساس قانون بر اجرای مجازات اشد تعزیری تأکید شده‌است.گفتنی است این رأی در مهلت قانونی قابل تجدیدنظرخواهی در محاکم تجدیدنظر استان است.

براساس گزارشات قبلی متهم پرونده که خانمی ۳۳ ساله است بدون داشتن تخصص کافی و تنها با اجاره یک سوله صنعتی اقدام به تولید مواد تقلبی و غیرمجاز شوینده و ضدعفونی کننده و توزیع در بازار کرده بود که با اقدام سریع و به موقع نیرو‌های سپاه ناحیه بقیه الله (عج) شیراز دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شد.

عضوکانال واتساپ اول فارس شوید

%D9%88%D8%A7%D8%AA%D8%B3%D8%A7%D9%BE 1

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار