چاپ کد خبر: 76490
10 اسفند 1400

مخوف‌ترین قاچاقچیان پولدار ایران اهل کجا هستند؟

ایران هم برای خود قاچاقچیانی دارد که کارتل‌های بزرگی را اداره می‌کنند، قاچاقچیانی که در دنیا هم شناخته شده هستند.

13729 131

جامعه۲۴: اگر کل دنیا “ال چاپو” و “اسکوبار” را به عنوان مخوف‌ترین قاچاقچیان مواد مخدر دنیا می‌شناسند، در خاورمیانه افرادی وجود دارند که تنه به تنه این دو پیش رفته و در گمنامی محض تا قبل از دستگیری چنان گردش مالی عجیبی دارند که با نفرات شناخته شده برابری می‌کنند.

تمساح خلیج فارس قاچاقچی ۳۱ ساله سوپر میلیاردر

بهمن ماه سال ۹۴ پلیس موفق شد در هرمزگان یک بنگاهدار را شناسایی کند که در کار قاچاق مواد مخدر بود. این فرد دستگیر شد و اعتراف کرد چند ده کیلو مواد خریده بود که بفروشد، اما پلیس او را دستگیر کرده است.

پلیس که به اظهارات جوان ۳۱ ساله مشکوک شده بود، تحقیقات را روی این جوان بیشتر کرد و متوجه شد این پسر جوان همان تمساح خلیج فارس است که سال هاست پلیس به دنبال او است. بررسی و تحقیقات از این قاچاقچی حرفه‌ای آغاز و مشخص شد او ۲ هزار میلیارد تومان درآمد داشته و ۵۰۰ میلیارد تومان فقط در ایران املاک دارد.

با دستگیری مخوف‌ترین قاچاقچی ایران مشخص شد که این پسر جوان در یک بنگاه در بندر عباس به عنوان پوشش فعال بوده و با سفارش مواد مخدر، از پاکستان محموله‌های چند تنی را از طریق دریا وارد بندر عباس می‌کرد و بعد می‌فروخت.

تمساح خلیج فارس که متولد سال ۶۲ بود و سرکرده بزرگترین باند‌های مواد مخدر ایران و پاکستان بود، سرانجام ۵ بهمن ۹۸ اعدام شد و اعضای باندش به ۴۹۰ سال زندان محکوم شدند.

651388 373

قورباغه مکران

خردادماه سال ۹۶ بود که خبری کوتاه در رسانه‌ها منتشر شد، رئیس پلیس وقت استان سیستان وبلوچستان از دستگیری قاچاقچی مواد مخدر به نام قورباغه مکران خبر داد. دو روز بعد اطلاعات تکمیلی از قورباغه مکران منتشر شد، این متهم که هیچ وقت نام اصلی او فاش نشد، از سال ۷۱ شروع به قاچاق مواد مخدر کرده است. این قاچاقچی که قتل، راهزنی و شرارت در پرونده اش نوشته شده به ترانزیت ۸۰۰ تن مواد مخدر اعتراف کرد. این متهم از پاکستان به سراوان مواد مخدر قاچاق می‌کرد و بعد هم از آنجا به شهر‌های دیگر می‌برد.

پلیس ۶ بار برای دستگیری قورباغه مکران اقدام کرده بود که هر بار ناکام مانده بود. این متهم سرانجام در شب عروسی دخترش در دلگان شناسایی شد، اما او متوجه حضور ماموران شده بود و قصد داشت با چادر زنانه فرار کند که موفق نشد.

این متهم ۱۰۰ خانه در تهران، کرج، دلگان، زابل، زاهدان، لارستان و مشهد داشت. این متهم که چند نفر از او مراقبت می‌کردند، ۱۵ میلیارد تومان در آن سال در خانه اش پول نقد داشت.
قورباغه مکران بعد از تمساح خلیج فارس مخوف‌ترین قاچاقچی ایران است.

دستگیری سلطان کوکائین ایران

اردیبهشت ماه سال ۹۳ بود که پلیس از دستگیری قاچاقچی خبر داد که سلطان کوکائین است. قاچاقچی ۳۲ ساله هنگام دستگیری با دو کیلوگرم کوکائین شناسایی و دستگیر شد. این متهم که حسین پنجک نام داشت قبل از دستگیری ۱۷ بار به اتهام‌های مختلف دستگیر شده بود.

این قاچاقچی وقتی توانست ۴۰ میلیارد تومان از طریق فروش مواد مخدر پول به جیب بزند، در یک شب در باغ لواسان جشن میلیاردر شدن گرفت و فقط در آن شب ۱ میلیارد تومان خرج کرد. زمان دستگیری از حسین ۳۲ ساله بنز،سنتنیال، لکسوس، لندکروز کشف شد. ۶ عضو دیگر باند پنجک هم همزمان با او دستگیر شدند. در حال حاضر این متهم خارج از زندان است.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار