چاپ کد خبر: 59316
9 تیر 1400

مدارس کشور از اول مهرماه بازگشایی می‌شوند

بازگشایی مدارس 2

 باشگاه خبرنگاران جوان:جواد حسینی معاون وزیر آموزش و پرورش امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش مازندران گفت:چون عوارض ناشی از آموزش آنلاین و مجازی برای دانش‌آموزان بیشتر از آموزش حضوری است، مقرر شده که با رعایت همه شیوه‌نامه‌های بهداشتی، مدارس سراسر کشور از اول مهرماه بازگشایی شوند.

حسینی اضافه کرد: البته با وجود فراهم بودن زیرساخت‌های لازم برای آموزش حضوری مدارس، تصمیم نهایی بازگشایی منوط به اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا است.

او با بیان اینکه برای تامین سلامت دانش‌آموزان، واکسن کرونا به همه معلمان در مردادماه تزریق خواهد شد، افزود: برای بازگشایی مدارس پروژه مهر با توزیع کتاب‌های درسی، برنامه سنجش سلامت جسمانی، آمادگی تحصیلی و ساماندهی معلمان، انتصاب مدیران و آماده سازی ۱۴ هزار کلاس درس در حال اجرا است.

حسینی از استقبال ۷۰ درصدی دانش‌آموزان ایرانی در شبکه شاد اشاره کرد و گفت: با تجاربی که از آموزش مجازی در روزهای کرونایی حاصل شد، آموزش حضوری با تغییراتی همراه است.

معاون وزیر آموزش و پرورش در خصوص تامین تجهیزات هوشمند آموزشی هم گفت: برای ۳ میلیون دانش‌آموز که از امکانات آموزش مجازی برخوردار نبودند، ۲۹۰ هزار تبلت و گوشی هوشمند با مشارکت خیران خریداری و تحویل شد. در بودجه امسال نیز ۵۰۰ میلیارد تومان برای تهیه ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تبلت و گوشی هوشمند در نظر گرفته شده است.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار