چاپ کد خبر: 95962
15 مهر 1401

تصاویر مدرن ترین شهر آینده جهان در عربستان سعودی (ویدیو)

شهر نئوم

عربستان به تازگی جزییات بیشتری از برنامه هایش برای ساخت ابرشهر نئوم را اعلام کرده است. این ابرشهر قرار است در شمال غربی این کشور ساخته شود و نامش در زبان یونانی به معنای جدید و در زبان عربی به معنای آینده است. در ادامه ویدیویی تماشا می کنید که این شهر مدرن را به شما معرفی می کند.

 عربستان سعودی در سال ۲۰۱۷ اعلام کرد که شهر جدید نئوم در صحرای تبوک و در نزدیکی دریای سرخ احداث خواهد شد و مانند دبی بسیاری از صنایع بین المللی و گردشگرها را به سوی خودش جذب خواهد کرد.

ابرشهر نئوم دارای سه بخش به نام های لاین، اگزاگون و تروجنا خواهد بود. بخش لاین یک منطقه مسکونی است که می تواند بیش از ۹ میلیون نفر را در خودش جا بدهد و شهر آینده خواهد بود. بخش اگزاگون یک شهر صنعتی است که با هوش مصنوعی اداره می شود و از اتومبیل های خودران بهره خواهد برد. بخش تروجنا نیز یک شهر کوهستانی بسیار لوکس است که برای تفریح و سرگرمی، استراحت و حتی انجام ورزش اسکی طراحی شده است و یک دریاچه مصنوعی بسیار بزرگ آن را احاطه خواهد کرد.

کلیک کنید و

عضو کانال اول فارس در پیام رسان ایتا شوید


عضو کانال اول فارس در پیام رسان سروش شوید


عضو کانال اول فارس در پیام رسان بله شوید


عضو کانال اول فارس در پیام رسان گپ شوید

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

باهر جمعه , ۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۷

عرب….حالا فکرش در اوج عزت و‌مکنت و رفاه برای مردمش کار می کند و در اعلی علیین سیر و سیاحت می کند ولی فکرمسیولین ایران در …سیر و سیاحت می کند و مواظب بند کفش و دکمه مانتو خانم ها روسری آنها هستند که کم و زیاد نشود که دنیا و آخرت و دین و ایمان مسیولین ایران بهم بریزد و کن فیکون شود.
مسیولینی با این طرز تفکرمی خواهند دنیا هم اداره کنند و آنها را تابع خود کنند.
این الگو می تواند برای مردم دنیا باشد؟!!

آخرین اخبار