چاپ کد خبر: 3657
27 دی 1397
یک هزار و 800 فضای آموزشی فارس نیازمند تخریب و بازسازی است

مدیرکل آموزش و پرورش فارس: ۱۰ هزار نیرو سال آینده کم داریم

n83174207 72785421

به گزارش اول فارس ، علی عسکر نجفی، پنجشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش فارس در شیراز افزود: اقداماتی برای تامین این نیروها نیز آغاز شده و موضوع را در جلسات کارگروه توسعه مدیریت استان پیگیری می کنیم.
او ادامه داد:به همین منظور، قراردادهایی را با وزارت آموزش و پرورش منعقد کرده ایم که بخشی از نیروی مورد نیاز را از طریق حق التدریس های موجود در پیش دبستانی، آموزش دهندگان سوادآموزی و سرباز معلم تامین کنیم.
وی اظهار داشت:همچنین از بازنشستگانی که توان همکاری با ما در این زمینه دارند دعوت می کنیم که در صورت تمایل آمادگی خود را اعلام کنند.
نجفی تعداد واحدهای آموزشی استان فارس را ۹ هزار و ۳۱۱ واحد برشمرد و اظهار داشت: از این تعداد ۲ هزار و ۹۴۲ واحد غیر دولتی و مابقی دولتی است.
مدیر کل آموزش و پرورش فارس افزود: تعداد کلاس های درسی فعال استان هم ۴۲ هزار کلاس است که از این تعداد ۳۲ هزار کلاس دولتی است که ۱۹ هزار کلاس آن شهری و ۱۳ هزار کلاس روستایی است.
نجفی بیان کرد: بر اساس برنامه ششم توسعه، ۱۵ درصد مدارس استان ها باید غیر دولتی باشد که استان فارس در این مقطع در سال های میانی این برنامه قرار دارد.
وی، با اشاره به اینکه حدود ۳۸ درصد دانش آموزان ما در حوزه فنی و حرفه ای مشغول تحصیل هستند افزود: این عدد تا پایان برنامه ششم باید به ۵۰ درصد برسد که تحقق آن نیازمند افزایش امکانات هنرستان های استان است.
نجفی گفت: امکانات موجود هنرستان ها فرسوده و تجهیزات آنها اندک است که در یک برآورد کلی هم اینک نزدیک به ۱۳ میلیارد تومان تجهیزات نیاز داریم تا بتوانیم دانش آموزان این واحدها را پوشش دهیم.
وی اضافه کرد: البته بخشی از این امکانات آماده توزیع است و اعتبار ۱۳ میلیارد ریالی نیز در دستور کار است که تجهیزات خریداری شود و در اختیار هنرستان ها قرار گیرد.
مدیر کل آموزش و پرورس استان فارس گفت: هم اینک نزدیک به یک هزار و ۸۰۰ فضای آموزشی ما نیازمند تخریب و بازسازی است که در کشور ۳۰ درصد از این گونه فضاها نیازمند تخریب و بازسازی که این عدد در استان فارس حدود ۲۷ درصد است.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار