به گزارش اول فارس، بنیامین شکوه‌فر عصر دوشنبه ۲۰ دی در مراسم معارفه مدیرکل جدید ورزش و جوانان استان فارس، سوابق حیدر صفرپور در حوزه مدیریت تربیت بدنی علوم پزشکی و هیئت پزشکی ورزشی فارس را در این انتخاب بسیار تاثیرگذار دانست و گفت: سابقه مدیریتی مدیر جدید نشان می‌دهد که ورزش را خوب می‌شناسد و در برگزاری رویدادها و استفاده از ظرفیت‌ها برای بسط ورزش موفق عمل کرده است.

حیدر صفر پور

شکوه‌فر با بیان اینکه انتظار از مدیر جدید ادامه مسیر مبتنی بر تقویت ظرفیت‌های استان فارس است، گفت: فارس همواره نشان داده که ظرفیت تبدیل به قطب ورزشی را دارد و دست یابی به این مهم نیاز به کار و تلاش دارد.

معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: انتظار دولتی که با شعار انقلابی و عدالت محوری سرکار آمده، از مدیران منصوبه این است که به نقاط محروم و کم برخوردار توجه بیشتری را داشته باشد و عدالت را در انجام فعالیت‌ها و توزیع امکانات و توجه به ظرفیت‌ها لحاظ کنند.

او با بیان اینکه اغلب استعدادهای ورزشی و قهرمانان رشته‌های ورزشی از مناطق محروم سر بر آورده‌اند، تاکید کرد که عطف توجه به نقاط محروم و کم برخوردار منجر به شناسایی و معرفی استعدادهای بیشتر خواهد شد.

شکوه‌فر با یادآوری اینکه استاندار فارس از مدیران با سابقه توجه زیاد به حوزه ورزش و جوانان محسوب می‌شود، گفت: امروز استانی در عرصه ورزش موفق است که تمام ظرفیت‌های خود را در حوزه‌های مختلف به میدان بیاورد.

معاون وزیر ورزش و جوانان مطالبه اصلی خانواده ورزش از مسئولان استان فارس را توجه بیشتر به این حوزه و حمایت کامل برای رشد و اعتلای ورزش فارس متناسب به جایگاه این استان دانست.

شکوه‌فر خواستار استفاده از ظرفیت همه اداره‌ها و نهادها و بهره‌مندی از نظرات و ایده‌های هیئت‌های اندیشه‌ورز و مشورتی خصوصا با هدف ساماندهی و گسترش فعالیت‌ها در حوزه جوانان شد و ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک، شاهد تبدیل فارس به قطب ورزشی در رشته‌های مختلف باشیم.

معارفه مدیر کل ورزش و جوانان

در این مراسم با قدردانی از عباس حاجی‌زاده، دکتر حیدر صفرپور به عنوان سرپرست اداره کل ورزش و جوانان فارس منصوب شد.

به گزارش اول فارس،  حیدر صفرپور پیش از این سمت مدیرکلی تربیت بدنی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و سرپرستی هیأت پزشکی ورزشی استان را در کارنامه دارد و هم اکنون مدیر گروه پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز است.

 مدیرکل سابق ورزش و جوانان استان فارس نیز در این مراسم به ارائه گزارشی از ۱۸ ماه خدمت خود در این سمت پرداخت.

عباس حاجی‌زاده کسب عناوین مختلف قهرمانی در ابعاد ملی، منطقه‌ای و جهانی در رشته‌های المپیکی، پاراالمپیکی، راه یابی یک نماینده فارس به لیگ برتر فوتبال بعد از چندین سال و کسب ۹۷ مدال جهانی، ۵۲۷ مدال کشوری و حضور ۱۳۴ ورزشکار رشته‌های مختلف در تیم‌های ملی را از افتخارات ورزش فارس دانست.

حاجی‌زاده با بیان اینکه در زمان تحویل گرفتن مسئولیت در این اداره کل، با بدهی ۳۰۰ میلیاردی مواجه بوده است، از پرداخت ۱۱۰ میلیارد این بدهی در قالب تهاتر و فراهم شدن بستر برای پرداخت ۵۵ میلیارد دیگر در قالب تهاتر خبر داد و خاطرنشان کرد که شاهد رشد کمک‌های وزارت نفت به حوزه ورزش از ۱۷ به ۹۰ میلیارد تومان طی ۱۸ ماه گذشته بوده‌ایم.

وات 1 2