چاپ کد خبر: 34504
5 شهریور 1399

مدیر آبفای فارس: آب بیرم از نظر شیمیایی غیر قابل شرب بوده، مشکل حل می شود

مدیر آبفا: آب شبکه بیرم غیر قابل شرب است/ مشکل حل می شود

 مدیر عامل آبفای فارس با اعلام اینکه آب شبکه شهر بیرم غیر قبال شرب است، اعلام کرد که مشکل کم فشار بودن آب شبکه نیز حل می شود.

خبرگزاری مهر : گزارشاتی در خصوص وضعیت نامناسب آب شرب شهر بیرم در استان فارس مطرح کرد. در این گزارش‌ها مردم و شورای شهر بیرم آب شرب را غیر قابل مصرف اعلام کردند و اعتقاد داشتند که مسئولان امر نسبت به اصلاح وضعیت اقدامی نکرده اند.

پس از آن روابط عمومی آبفای فارس اعلام کرد که آب شرب بیرم مطلوب است و مشکلی ندارد اما یک کارشناس امور آزمایشگاهی با آزمایش ساده نشان داد که آب شرب غیر قابل استفاده است.

در این رهگذر علی بوستانی مدیر عامل شرکت آبفای استان فارس به اتفاق ابوذر غفاری سرپرست دفتر پایش و نظارت بر کیفیت آب و سید علی خلیلی مدیر روابط عمومی این شرکت با حضور در شهر بیرم پس از بازدید میدانی از وضعیت منابع آب و روند آبرسانی به شهروندان، در جلسه‌ای با حضور حسین مختاری مدیر امور آبفا شهرستان لارستان، بامداد بخشدار بخش بیرم، رئیس و اعضای شورای اسلامی بخش و شهر بیرم، وضعیت کمی و کیفی آب شرب شهر بیرم را بررسی و برخی مباحث مطروحه را مورد تبادل نظر قرار دادند.

مدیر عامل شرکت آبفای استان فارس با تاکید بر این مطلب که کیفیت آب شرب مردم خط قرمز ماست، بیان داشت: به دلیل خشکسالی‌های متوالی چند سال اخیر، برداشت بی رویه آب توسط کشاورزان در منطقه، متأسفانه آب چاه‌ها و شبکه از نظر شیمیایی غیر قابل شرب بوده و صرفاً جهت مصرف بهداشتی می‌توان استفاده نمود. لذا به منظور تأمین آب شرب اهالی بیرم و روستاهای اطراف ۳ دستگاه آب شیرین کن با مجموع ظرفیت ۲۰۰ متر مکعب در شبانه روز در شهر بیرم و روستاهای کریشکی و بالاده که در فاصله ۵ کیلومتری این شهر واقع شده اند، در نظر گرفته شده که توانایی تأمین آب شرب مردم را داراست.

علی بوستانی افزود: در حال حاضر هر سه دستگاه آب شیرین کن در حال فعالیت است که دو دستگاه آن متعلق به بخش خصوصی و یک دستگاه نیز متعلق به اداره آبفای شهر بیرم است. از آب شیرین کن‌های خصوصی یک دستگاه در روستای کریشکی واقع در ۵ کیلومتری شهر بیرم با تولید روزانه ۵۰ متر مکعب و یک دستگاه نیز در شهر بیرم با تولید روزانه ۱۲۰ متر مکعب در حال خدمات دهی به مردم شریف بخش بیرم می‌باشند.

وی در ادامه یادآور شد: همچنین آب شیرین کن اداره آبفا بیرم در روستای بالاده در فاصله ۵ کیلومتری از شهر بیرم نصب شده است.

بوستانی افزود: این آب شیرین کن روزانه ۳۰ متر مکعب تولید آب دارد که با نرخ آب بهای مصوب و با نظارت اداره آبفا، آب شرب شیرین در اختیار شهروندان بیرم و ساکنان روستاهای بخش بیرم قرار می‌دهد.

مدیر عامل آبفا فارس با بیان اینکه کنترل کیفیت آب تولیدی این آب شیرین کن‌ها بر عهده مرکز پایش و نظارت بر کیفیت شرکت آبفا فارس می‌باشد گفت: بر اساس برنامه زمانبندی نمونه برداری میکروبی و شیمیایی انجام می‌شود از این رو حصول اطمینان از کیفیت آب تولیدی آب شیرین کن‌ها بر عهده شرکت آبفا استان است.

بوستانی اظهار داشت: حمل آب شرب توسط تانکرهای مخصوص که شرایط مناسب بهداشتی را داشته باشند صورت می‌گیرد که نظارت بر عملکرد توزیع مناسب آب شرب توسط تانکر بر عهده امور آبفای بیرم است.

مدیر عامل شرکت آبفای فارس ادامه داد: انجام عملیات گند زدایی آب توسط دو سیستم کلرزن گازی انجام می‌شود که میزان کلر آزاد باقیمانده در حد استاندارد ۸ /۰-۵/۰ میلی گرم بر لیتر تنظیم می‌شود و همچنین به بصورت ماهانه، آب چاه‌ها، مخازن و شبکه شهر توسط شبکه بهداشت و آزمایشگاه امور آبفای لارستان مورد آزمایش قرار می‌گیرد.

اقرار می‌کنم آب کم فشار است / ‏‬ با کف شکنی مشکل حل می‌شود

بوستانی در این خصوص گفت: در خصوص شبکه آب من اقرار می‌کنم در وضعیت فعلی آب کم فشار است، با انجام کف شکنی ها این مشکل برطرف شود.

مدیرکل ابفا فارس در ادامه با بیان اینکه کف شکنی چاه فعلی در حال انجام هست افزود: برنامه فعالیت سه شیفت و به صورت بیست و چهارساعته در دستور کار قرار گرفت تا سریع‌تر بخشی از مشکل آب بیرم برطرف شود در حوزه آبفا اقدامات لازم صورت گرفته و سه حلقه چاه حفر شده که متأسفانه منفی شده است. این مصداقی از توجه به آب شرب بیرم هست.

بوستانی در خصوص مصاحبه اخیر اظهار داشت: منظور از آب شرب که بیان شده مشکلی ندارد آبی است که در آب شیرین کن تولید می‌شود.

اصلاح شبکه شهر بیرم از محل تنش به تهران پیشنهاد داده شده که پس از ابلاغ اعتبار کار انجام خواهد شد، امید است هر چه زودتر این اعتبار ابلاغ شود.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار