چاپ کد خبر: 62766
10 مرداد 1400

مراجعه بیماران بصورت خانوادگی به درمانگاه‌های کرونا در جهرم

بیمارستان کرونایی ها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: در حال حاضر مراجعه بیماران به درمانگاه‌های کرونا در این شهرستان بصورت خانوادگی شده است.
به گزارش اول فارس، محمد رحمانیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم  با اعلام این خبر گفت: دیروز نهم مرداد ماه، ۴۱۰ نفر در درمانگاه‌های کرونای جهرم تحت ویزیت پزشک متخصص قرار گرفتند و از ۳۰۷ نفر تست نمونه کرونا گرفته شد.

او با بیان اینکه در حال حاضر مراجعه بیماران به درمانگاه‌های کرونا جهرم بصورت خانوادگی شده است، افزود: درگیری بیماری به کودکان زیر ۵ سال هم رسیده و بیشتر مراجعان از جوانان و میانسالان بوده است.

رحمانیان ادامه داد: تب و آبریزش بینی از علائم بارز بیماری در کودکانی بوده است که دیروز به این درمانگاه‌ها مراجعه کرده اند.

او با اشاره به اینکه تب، بدن درد، سردرد و بی حالی از علائم بیماری در بزرگسالان بوده است، بیان کرد: درگیری ریوی نیز در اغلب بیماران وجود داشته، اما افرادی که دارای بیماری دیابت و فشار خون بوده اند درگیری ریوی در آن‌ها بالا گزارش شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم تصریح کرد: در بین مراجعه کنندگان سالمندانی نیز وجود داشته که اقدامی به دریافت واکسن نکرده و درگیری ریوی در آن‌ها بالا بوده است و طبق گزارش‌های داده شده اکثر بیماران در دورهمی خانوادگی و مراسم‌ها به بیماری مبتلا شده اند.

تزریق واکسن از مرگ و عوارض شدید بیماری کووید ۱۹ جلوگیری می‌کند
سید مجید ارجمند، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: طبق گزارش جدید CDC آمریکا، واگیری کرونای دلتا از آبله و ابولا و آنفولانزا و سارس بیشتر است و این بیماری با قدرت سرایتی در حد آبله مرغان در جامعه در حال انتشار است.

ارجمند افزود: دنیا امیدوار است پس از واکسیناسیون همگانی، انسان‌ها بتوانند به زندگی عادی و روزمره بازگردند، اما هراس از انجام واکسیناسیون و وجود شبهاتی (در میان تعداد کمی از افراد) که هر روز به شکل تازه‌ای بر روند مدیریتی و کنترل این بیماری دامن میزند کار را مشکل می‌کند.

او اظهار کرد: شایعاتی همچون مرگ زودرس، چسبیدن فلزات به بدن و … بعد از تزریق هیچ پشتنوانه علمی ندارد.

معاون بهداشتی دانشگاه ادامه داد: افرادی که واکسن را دریافت می‌کنند ممکن است اثرات جانبی خفیفی را از خود بروز دهند و یا در موارد نادر، با عوارض شدید و حتی تهدید کننده مواجه شوند. اما در صورت عدم واکسینه شدن، احتمال ابتلاء بـه بیماری، عدم مصونیت و مرگ‌ومیر بسیار بیشتر و شدیدتر از این عوارض خواهد بود.

 ارجمند گفت: در چنین شرایطی که گاه جامعه با وجود بیماری، تا حد بحران پیش می‌رود علاوه بر اهتمام بر دستورالعمل‌های بهداشتی واکسینه شدن عموم جامعه لازم و ضروری است.

او بیان کرد: ممکن است میزان ایمنی زایی واکسن‌ها با هم متفاوت باشد، اما نکته قابل اهمیت در تلقیح واکسن اینجاست که افرادی که واکسن می‌زنند اگر هم به بیماری کووید۱۹ مبتلا شوند، بیماری آن‌ها آن قدر شدید نخواهد شد که کشنده باشد و یا بیمار را به بیمارستان و آی سی یو روانه کند.

ارجمند در پایان با تاکید بر لزوم واکسیناسیون جمعی بیان کرد: واکسن کرونا در هر صورت از بروز بیماری شدید جلوگیری می‌کند؛ لذا لازم است همه افراد بخصوص سالمندان و افراد پرخطر مطابق با برنامه زمان بندی شده پس از فراخوان نسبت به تزریق واکسن در موعد مشخص تعجیل نمایند.

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار