چاپ کد خبر: 40520
27 آذر 1399

مردم نیازمند ، وعده‌های بی‌سرانجام و بیمارستان رها شده جویم استان فارس

بیمارستان جویم

تسنیم نوشت : بیمارستان “جویم” پس از قریب ۱۰ سال و وعده‌های مکرر هنوز نیمه تمام است.فاصله ۱۱۰ کیلومتری جویم تا لار و قرار گرفتن این شهر در مجاورت جاده اصلی شیراز – بندرعباس برخورداری از امکانات بیمارستانی را برای این شهر ایجاب می‌کند اما با وجود همه تلاش‎ها هنوز مردم جویم از داشتن بیمارستان محروم هستند.

مردم این شهر برای دریافت خدمات درمانی تنها یک درمانگاه شبانه‌روزی دارند که امکانات بستری شدن ندارد و در صورتی که نیاز به بیمارستان باشد مردم باید فاصله ۱۱۰ کیلومتری تا لار را طی کنند. این امر در حالی است که در دور دوم سفرهای رئیس جمهور سابق احداث بیمارستان ۳۲ تختخوابی این شهر به تصویب رسیده است اما پس از گذشت قریب ۱۰ سال هنوز این بیمارستان آماده بهره‌برداری نیست.

براساس آنچه در پرتال خبری دانشکده علوم پزشکی لارستان ثبت شده کلنگ‌زنی این بیمارستان مردادماه ۹۸ انجام شده در صورتی که به گفته مردم این بخش و فعالان اجتماعی این مراسم کلنگی بر یک پروژه نیمه تمام بوده است.

این خبرگزاری یک بار در بهمن‌ماه ۹۵ و یک بار در تیرماه ۹۹ به این موضوع و مطالبه مردم پرداخته که در هر دو گزارش مسئولان وقت قول‌هایی دادند و مشکل اصلی را کمبود اعتبارات دانستند.

به گفته داوود شفیعی بخشدار جویم مردم این بخش برای دریافت خدمات تخصصی درمانی و بیمارستانی باید به شهر لار یا شهر جهرم بروند که فاصله تا شهر لار ۱۰۰ کیلومتر و تا جهرم ۷۵ کیلومتر است این موضوع برای مردم هزینه بسیاری دارد علاوه بر آن محرومیت از تخصص‌های پزشکی نیز باید در شمار دیگر محرومیت‌های مردم جویم قرار داد.

براساس گفته‌های وی پس از چندین سال پیگیری مجوز بیمارستان ۳۲ تختخوابی در جویم صادر شد اما در حال حاضر ساختمان بیمارستان جویم در مراحل ابتدایی قرار دارد و تا تکمیل و تجهیز شدن بیمارستان زمان زیادی باید بگذرد در حالی که نیاز مردم به خدمات تخصصی و بیمارستان تابع زمان نیست. 

رئیس سابق دانشکده علوم پزشکی لارستان نیز تیرماه امسال اعتبار مورد نیاز برای تکمیل بیمارستان بخش جویم را حدود ۲۵ میلیارد تومان اعلام کرده که باید این اعتبارات محقق شود تا بتوان بیمارستان را تکمیل کرد.

حسین حسین‌زاده نماینده مردم لارستان  درباره بیمارستان جویم می‌گوید: این مرکز در ابتدا یک درمانگاه ۱۰ تختخوابه بوده اما وعده‌ای داده شده و بعد از آن اقدامی برای عملی شدن وعده نشده است.وی از تعبیر «رها شده» برای بیمارستان جویم استفاده می‌کند و معتقد است که این بیمارستان باید از زیرساخت درست شود چون تاکنون به معنای واقعی رها شده بوده است.

نماینده مردم لارستان از قرار گرفتن این پروژه بیمارستانی در ردیف ماده ۲۳ خبر می‌دهد و می‌گوید: معاونت عمرانی استانداری و استاندار فارس نیز در این زمینه قول همکاری داده‌اند اما اینکه بگوییم در این ۴ سال بیمارستان تکمیل می‌شود شاید محقق نباشد. به گفته وی در حال حاضر پروژه بیمارستان جویم در جدول ۲۰ یا پیوست بودجه قرار دارد.

جدول ۲۰ یا در پیوست بودجه براساس آنچه مرکز پژوهش‌های مجلس اعلام کرده شامل طرح‌های مطالعاتی و اجرایی می‌شود که گاه چندین پروژه است و براساس آنچه اقتصاددانان ذکر می‌کنند این جدول محصول چانه‌زنی‌ها و توافقات بین نمایندگان و تمکین دولت به آنها است.

حال حسین‌زاده از تغییر محل اعتباری این پروژه سخن می‌گوید و اینکه بیمارستان جویم به ماده ۲۳ برده شود. در ماده ۲۳ پروژه‌های دارای ردیف و کد بودجه می‌شوند و این به معنای آن است که حتما به آن بودجه‌ای تعلق قرار بگیرد که در صورت تحقق این امر می‌توان امیدوار بود که بیمارستان با مشکل اعتباری روبه‌رو نشود و زودتر تکمیل شود.

نیاز به بهداشت و درمان از نیازهای ضروری مردم در هر بخش، منطقه و استانی است حال اگر این بیمارستان هر چه سریع‌تر تکمیل شود می‌توان امیدوار بود که بخشی از مشکلات بخش ۲۸ هزار نفری جویم برطرف شود.

عضو گروه واتساپ اول فارس شوید

واتساپ

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ناشناس پنجشنبه , ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۹:۰۶

باسلام
انشاالله به یاری خدا و با همکاری نماینده محترمان آقای حسین حسین زاده و مسئولین محترم استان فارس ولارستان بیمارستان هرچه زودتر تکمیل بشود وبه بهره برداری برسد .آمین یا رب العالمین

آخرین اخبار