چاپ کد خبر: 81713
1 اردیبهشت 1401

مرگ جوان ۱۶ ساله طبیعت گرد در تنگ رغز داراب+عکس

هادی کشاورز مسؤل مرکزاورژانس ۱۱۵ شهرستان داراب  جوان ۱۶ ساله ای جان خود را در تنگه رغز از دست داد.

به گزارش اول فارس ، مسؤل مرکزاورژانس ۱۱۵ شهرستان داراب با اعلام این خبر گفت: طی تماس تلفنی با مرکز پیام اورژانس ۱۱۵ در ساعت ۱۷:۰۵بعدازظهر اولین روز اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، مبنی بر غرق شدن نوجوانی ۱۶ ساله در حین فرود از تنگه صعب العبور رغز، بلافاصله نزدیکترین پایگاه اورژانس ۱۱۵ به همراه تیم امداد و نجات کوهستان هلال احمر به محل حادثه اعزام شدند.

جوان

کشاورز در ادامه افزود، مصدوم که از اهالی داراب و فاقد هرگونه علائم حیاتی بوده ،سرانجام پس از عملیاتی چندساعته، به کمک امدادگران فنی و پرتلاش هلال احمر به پائین دره منتقل و با توجه به انجام اقدامات درمانی و احیای (قلبی ،تنفسی) پیشرفته توسط پرسنل اورژانس،متاسفانه تلاششان نتیجه بخش نبوده و سرانجام جسدش تحویل عوامل شهرداری و پلیس گردید.

وی درپایان از هموطنان عزیز و طبیعت دوست درخواست کرد،رعایت نکات ایمنی در برنامه های گردشگری خود نمایند تا شاهد چنین رویدادهای دلخراشی نباشیم.

به گزارش اول فارس ، تنگ رغز داراب یا دره رغز که از جاذبه های گردشگری استان فارس محسوب می‌شود، در بخش فسارود، در ۳۰ کیلومتری شمال‌غربی شهر داراب و در نزدیکی روستای رغز قرار دارد و یکی از مناطق بکر طبیعت‌گردی ایران است.

این تنگه در منطقه‌ای بنام حسن آباد، در جنوب شرقی استان فارس که از شمال به شهرستان‌های نی‌ریز و استهبان، از غرب به شهرستان فسا، از جنوب به شهرستان لار و زرین دشت و از شرق به استان هرمزگان محدود می‌شود.

رغز به‌معنای راه بکر و لغزنده است. گرچه این نام در بین کوه‌نوردان و طبیعت دوستان ایران است، ولی مردمان محلی به آن تنگ رودخیز است .

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

مجتبی آیین دوست دوشنبه , ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۰

اسم واقعی دره ،تانگری قز،میباشد.تانگری قرار نام الهه بانویی باستانی که حامی کودکان ودختران است می‌باشد.این ا

آخرین اخبار