چاپ کد خبر: 58554
3 تیر 1400

مرگ دردناک یک کوهنورد در کوه های اطراف شیراز +جزئیات

سقوط 1

عکس آرشیو

به گزارش اول فارس، محمدهادی قانع روزسوم تیرماه ۱۴۰۰ با اعلام این خبر گفت: ساعت ۹ و ۳۶ دقیقه صبح امروز موضوع سقوط یک کوهنورد در ارتفاعات قلات از توابع شهرستان شیراز اطلاع رسانی و بلافاصله دو گروه ویژه امداد و نجات به محل اعزام شدند.

وی با بیان اینکه کوهنورد متوفی براثر ناتوانی در کنترل تعادل، از ارتفاع سقوط کرده و جان باخته بود، گفت: پیکر این کوهنورد بین صخره‌ها گیر کرده بود و امکان انتقال آن توسط همراهانش وجود نداشت.

قانع خاطرنشان کرد: عوامل تیم کوهنوردی هلال احمر پس از جستجو در کوهستان، پیکر بی جان این مرد کوهنورد را پیدا کرده بودند اما با توجه به صعب العبور بودن محل، امکان انتقال جنازه به پایین کوه در آن زمان وجود نداشت به همین خاطر مسئولیت این کار برعهده نیروهای آتش نشانی گذاشته شد.

قانع اظهار کرد: دو گروه ویژه امداد و نجات کوهستان سازمان آتش نشانی از صبح امروز عازم منطقه شده و با زدن کارگاه نجات در محل حادثه و فیکس کردن پیکر کوهنورد توانستند با انجام عملیات تخصصی و با دقت لازم در این ارتفاعات که به شدت خطرناک بود ، پیکر این کوهنورد را از ارتفاعات کوه  قلات  خارج کرده و به پایین کوه منتقل کنند.

وات 1

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار