چاپ کد خبر: 1070
26 مهر 1397

مرگ کاراکال” نایاب ترین گربه سان جهان ” در کازرون

8817353 180

رئیس محیط زیست فارس گفت: گربه سان کمیاب از گونه کاراکال بر اثر تصادف در جاده کازرون تلف شد.به گزارش اول فارس به نقل از محمودی رئیس اداره حفاظت محیط زیست فارس ، بر اثر برخورد کاراکال با خودرو سواری در جاده کازرون، تقاطع بوشیگان، این گونه کمیاب از گربه سانان کشته شد.

وی ادامه داد: این نوع گربه سان کمیاب برای نخستین بار است که در منطقه مشاهده شده است.

محمودی افزود: دلایل حضور این گونه در این منطقه و در نزدیکی کازرون در حال بررسی بوده و به منظور تعیین پراکنش دقیق‌تر گونه از دوربین‌های تله‌ای بیشتر استفاده خواهد شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست فارس تصریح کرد: این کاراکال نر بالغ بوده و لاشه آن را دوستداران محیط زیست به اداره محیط زیست شهرستان کازرون تحویل دادند.

شمالی ترین محدوده پراکنش این گونه در خراسان شمالی و جنوبی ترین محدوده پراکنش در استهبان فارس و منطقه بهرام گور است.

به گزارش اول فارس /avalfars از شیراز، بر اثر این حادثه شب گذشته در جاده کازرون خودرویی به یک حیوان برخورد کرده و پس از رویت حیوان مشخص شده که با گربه سانان دیده شده متفاوت است.

کاراکال

بعد از بررسی مشخص شده که این حیوان از نایاب ترین گربه سانان جهان با نام کاراکال است. گفتنی ست هیچ ارگانی از زیستگاه این حیوان در کازرون اطلاعی نداشته است.

سیاه‌گوش یا کاراکال (caracal) یا منگوله‌گوش (به ترکی Karakulak) گربه‌سانی کوچک است که در خاورمیانه و آفریقا زندگی می‌کند.کاراکال یکی از سنگین‌ترین و سریع‌ترین گربه‌های کوچک است و مطالعات ژنتیکی نشان می‌دهد که گربه طلایی آفریقایی و یوزگربه نزدیک‌ترین خویشاوندان این گربه‌سان‌اند.بخش عمده پراکنش این گونه در مناطق مرکزی ایران و به ویژه حاشیه کویرمرکزی است.

شهرستان کازرون در فاصله ۱۲۰ کیلومتری شیراز قرار دارد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

محمد چهارشنبه , ۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۰

تقریبا ۸ سال پیش یه قلاده گربه وحشی تو یه باغ اطراف کازرون منطقه بیشاپور دیدم از فاصله نزدیک دیدم
اگه فرهنگ سازی بشه حیوانات وحشی جزو میراث و سرمایه و نشان کشورمون هست نیازی به ومحیط بان و جنگل بان نیست

آخرین اخبار