چاپ کد خبر: 50410
21 فروردین 1400

مرگ ۴۵ نفر بر اثر به کرونا در استان فارس

دفن اموات کرونایی

به گزارش اول فارس، دکتر عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام آخرین آمارهای مربوط به کرونا ویروس در استان فارس گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۷۳۱ هزار و ۳۰۰ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۲۰۲ هزار و ۳۱۰ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۲۱۱ هزار و ۲۳۱ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

او مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علائم که هم اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند را نیز دو هزار و ۹۹ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۲۴۲ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

دکتر همتی در ادامه با اعلام جان باختن ۴۵ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی سه روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را سه هزار و ۴۸۸ نفر اعلام کرد.

او همچنین از بهبودی ۱۸۷ هزار و ۲۱۳ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به افزایش روزافزون بیماران نیازمند بستری در طی روزهای اخیر، از برنامه ریزی برای افزایش تخت در بیمارستان‌های دولتی، راه اندازی بیمارستان پشتیبان با ظرفیت ۱۰۰ تخت و همچنین همکاری بیمارستان‌های خصوصی برای پذیرش بیمار کووید ۱۹ خبر داد.

دکتر همتی در ادامه این گزارش، وضعیت کنونی ۲۳ شهرستان فارس را قرمز و ۱۳ شهرستان را نیز نارنجی و در شرایط بسیار نگران کننده اعلام کرد.

«عبدالرسول همتی» گفت: فعالیت و ساعات کار مراکز منتخب ۱۶ ساعته ساعته تشخیص و درمان سرپایی کرونا در استان فارس با هدف تشخیص زود هنگام و مدیریت بیماری کرونا افزایش یافته است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: این تصمیم در پی افزایش قابل توجه میزان مراجعه به این مراکز در استان فارس توسط ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا اتخاذ شده است.

وی اضافه کرد: بدین ترتیب با هماهنگی صورت گرفته با مراکز بهداشت شهدای انقلاب و شهدای والفجر شیراز، ساعت کاری واحدهای منتخب حضرت ابوالفضل (ع)، حضرت فاطمه الزهرا (س)، توحید، بوستان، حافظ  در شهر صدرا، شهید سلطانی، شقایق و واحد منتخب گل سرخ از ساعت هشت صبح تا ۲۲ شب تعیین شده است.

همتی اعلام کرد: ۴۶ مرکز ۱۶ ساعته تشخیص و درمان سرپایی کرونا در استان فارس فعالیت می کنند و عموم مردم استان در صورت دارا بودن علایم ابتلا به کرونا باید ضمن کاهش تماس خود با اطرافیان پیش از هر اقدامی، به این مراکز مراجعه کنند.

او با اشاره به آغاز اعمال محدودیت‌ها، از مردم خواست تا با توجه به مصوبات کشوری و استانی، نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی همکاری لازم را داشته باشند تا بتوانیم روزهای بهتری داشته باشیم.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار