چاپ کد خبر: 8706
20 خرداد 1398
فرمانده پلیس راه کازرون - شیراز:

مرگ ۵۷ نفر در حوادث رانندگی کازرون ظرف ۲۶ ماه

به گزارش اول فارس ، سرهنگ اصغر پهلوان، دوشنبه در نشست بررسی مسائل و مشکلات محورهای مواصلاتی سه شهرستان غرب استان فارس متشکل از کازرون، ممسنی و رستم که به میزبانی کازرون برگزار شد، افزود: از سال ۹۶ تا پایان اردیبهشت ۹۸ تعداد ۱۶۷ تصادف منجر به خسارت، ۲۱۷ تصادف جرحی و ۴۶ فقره تصادف منجر به فوت که شمار جان باختگان آن ۵۷ نفر است در محورهای مواصلاتی کازرون به ثبت رسیده است.

وی بیان داشت: ۵۳ درصد از این تصادفات در محور کازرون به امامزاده سید حسین (ع) رخ داده، ۲۵ درصد در حوزه راه‌های جره و بالاده حادث شده و ۲۲ درصد دیگر در سایر نقاط این شهرستان اتفاق افتاده است.

فرمانده پلیس راه کازرون – شیراز با اشاره به اینکه ۷۰ درصد تصادفات جاده‌ای بین ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۲ شب رخ می‌دهد، گفت: عامل بروز ۴۶ درصد از این تصادفات عدم توجه به جلو و ۱۶ درصد، عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه است.

پهلوان بیان کرد: راهکارهای کوتاه مدت برای کاهش میزان تصادفات، نصب دوربین، نصب تابلو و علائم محدود کردن راههای فرعی به اصلی است.

۵۷ نفر ظرف ۲۶ ماه در حوادث رانندگی کازرون جان باختند

** امکانات کنترل سرعت خودروها در جاده‌ها به روز شود

فرمانده پلیس راه شیراز – دشت ارژن نیز در این نشست اظهار داشت: استفاده بهینه از امکانات به روز برای کنترل سرعت وسایل نقلیه و ثبت تخلفات در جاده‌ها یکی از راه‌های کاستن از حوادث جاده‌ای به ویژه در مسیرهای پر تردد است.

سرهنگ صمد رحمانی افزود: بهره گیری همه جانبه از ابزارهای کنترل سرعت در محورهای مواصلاتی می‌تواند جایگزین مناسبی برای پلیس باشد و پلیس راهور می‌تواند تنها برای برقراری امنیت در جاده‌ها حضور داشته باشد.

**فرمانداران شهرستان‌های غرب فارس برای رفع نقاط حادثه خیز کمک کنند

معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس هم در این نشست بیان کرد: این گردهمایی برای استفاده از نقطه نظرات و پیشنهادهای پلیس راهور، فرمانداران، مسئولان راهداری و شهرداران سه شهرستان غرب این استان (کازرون، ممسنی و رستم) و با هدف کاهش میزان تصادفات جاده‌ای تشکیل شده است.

علی مسعودی افزود: فرمانداران شهرستان‌های نام برده باید برای رفع بخشی از مشکلات موجود در محورهای مواصلاتی این مناطق، اعتبار تخصیص دهند و همچنین هر یک از این فرمانداری‌ها ۲ وسیله نقلیه برای گشت نامحسوس در اختیار پلیس راه قرار دهند.

** چرایی تعطیلی چهار طرح راه سازی مشخص شود

مسئول راهداری شهرستان ممسنی نیز گفت: چهار طرح راه سازی در محور قائمیه کازرون به منطقه نورآباد (مرکز شهرستان ممسنی) تعطیل شده که علت معطل ماندن آن مشخص نیست.

صادق برامکی افزود: باید پیمانکار این پروژه ها مورد بازخواست قرار گیرد که چرا به تعهدات خود عمل نکرده و این طرح ها تعطیل شده است، در صورتیکه اگر این پروژه ها تا کنون به انجام رسیده بود، شمار حوادث جاده ای در محور نامبرده کاهش می یافت.

**عدالت در تخصیص اعتبار به شهرداری ها رعایت شود

علی باقری، شهردار کازرون هم بیان کرد: ۸۰ درصد از تصادفاتی که در شهرستان های ممسنی، کازرون و رستم رخ می دهد در حریم شهرداری ها قرار دارد و این در حالی است که در تخصیص اعتبار به این نهادها بین این سه شهرستان و سایر مناطق استان فارس تفاوت زیادی است و می توان گفت به نوعی تبعیض وجود دارد.

این نشست مصوباتی هم داشت که از جمله آنها، اصلاح ۳۰ نقطه حادثه خیز محورهای اصلی شهرستان های کازرون، رستم و ممسنی، پیگیری چهار بانده شدن مسیر کازرون – فراشبند، پیگیری اجرای طرح روشنایی تونل تنگ ترکان در محور کازرون – بوشهر، تأمین روشنایی از کازرون تا پل آبگینه و کازرون به قائمیه است.

همچنین، بهره برداری هرچه زود تر از محور قائمیه به نورآباد ممسنی، اصلاح پیج‌های خطر آفرین محور جدید کازرون به دشت ارژن حد فاصل روستای بورنجان تا دشت ارژن و اصلاح تابلو مسیر کازرون به شیراز از دیگر مصوبات این نشست بود.

شهرستان کازرون در فاصله ۱۲۰ کیلومتری، شهرستان ممسنی به مرکزیت نورآباد در ۱۵۸ کیلومتری و شهرستان رستم به مرکزیت مصیری در ۱۷۵ کیلومتری غرب شیراز واقع شده اند.”منبع:ایرنا”

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار