چاپ کد خبر: 41866
12 دی 1399

هشدار: مرگ و میر و ابتلاء به کرونا در استان فارس ادامه دارد

بیمار کرونایی

به گزارش اول فارس، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، آمار بیماران مثبت قطعی شناسایی شده استان فارس از ابتدای شیوع تاکنون را ۱۶۱ هزار و ۹۲۰ مورد برشمرد و افزود: از این تعداد تاکنون ۱۵۷ هزار و ۱۶۶ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.
 دکتر سید روح الله حسینی، از افزایش آمار نمونه گیری‌های مربوط به شناسایی این بیماری به ۵۳۳ هزار و ۶۰۹ مورد از ابتدای شیوع بیماری کووید۱۹ در استان فارس خبر داد.
 وی در ادامه با اشاره به بستری ۵۷۶ بیمار مشکوک و یا دارای علامت کروناویروس در بیمارستان‌های استان در حال حاضر، گفت: از این تعداد ۱۲۰ بیمار به علت وخامت شرایط جسمی در بخش‌های ICU تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند و خدمات درمانی دریافت می‌کنند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، با ابراز تاسف از جان باختن پنج هم استانی دیگر در اثر ابتلا به این بیماری طی روز گذشته تاکنون، اعلام کرد: با افزوده شدن این افراد، مجموع جانباختگان از ابتدای شیوع کرونا ویروس تا کنون به سه هزار و ۲۵ نفر در استان فارس رسیده است.

حسینی با این هشدار که حضور در میهمانی‌ها و تجمعات و همچنین رعایت نکردن توصیه‌های بهداشتی موجب افزایش این بیماری می‌شود، از مردم خواست تا با جدی گرفتن و رعایت شیوه نامه های بهداشتی بتوانیم از خود، خانواده و اطرافیان در مقابل این ویروس خطرناک محافظت کنیم.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار