چاپ کد خبر: 82207
7 اردیبهشت 1401

مزایا و معایب استفاده از پودر صابون در ماشین لباسشویی

 لباسشویی 2

احتمالا شما هم از آن دسته افراد هستید که برای شستشوی لباس در ماشین لباسشویی از انواع شوینده مایع استفاده می‌کنید. با وجود اینکه بیشترین درصد استفاده از مواد شوینده به محصولات مایع اختصاص دارد، بسیاری از افراد همچنان پودر را به این محصولات ترجیح می‌دهند.

تصلا– برای استفاده از محصولات تمیزکننده، این سؤال همیشه مطرح بوده است که مواد شوینده مایع بهتر است یا پودر ماشین لباسشویی. از آنجا که محصولات شوینده مایع سریع‌تر در آب حل می‌شوند، به مراتب استفاده از آن‌ها راحت‌تر بوده و آسیب کمتری به دستگاه وارد می‌کنند. البته این موضوع دلیل بر عدم استفاده از محصولاتی همچون پودر ماشین لباسشویی نخواهد بود.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

  • شستشوی لباس با پودر صابون
  • آیا استفاده از پودر صابون در ماشین لباسشویی ضرر دارد؟
  • نکات مهم هنگام استفاده از پودر در ماشین
  • استفاده از صابون رنده شده در ماشین لباسشویی
  • مزایای استفاده از پودر صابون

استفاده از پودر صابون در ماشین لباسشویی

یکی دیگر از انواع مواد شوینده که برای شستشوی لباس‌ها درون ماشین مورد استفاده قرار می‌گیرد، پودر صابون است. این پودر بافتی شبیه به پودر ماشین داشته با این تفاوت که میزان حل شدن آن در آب نسبت به پودر ماشین بیشتر است. بسیاری از افراد نیز از صابون رنده شده برای شستشوی لباس در ماشین استفاده می‌کنند که در این مطلب به شرح کوتاهی در این مورد نیز خواهیم پرداخت.

لباسشویی 1

آیا پودر صابون برای لباسشویی ضرر دارد؟

محصولاتی که به‌عنوان پودر صابون در بازار موجود هستند، همچون پودر ماشین و مواد شوینده مایع از ترکیباتی مؤثر تشکیل شده‌اند. تمام این محصولات خاصیت تمیزکنندگی داشته و با هدف کاهش آسیب به دستگاه ماشین لباسشویی طراحی و تولید می‌شوند. با این حال برندهای متفرقه و تولیدکنندگانی نیز در بازار مشغول به فعالیت هستند که محصولاتی نامعتبر و بی‌کیفیت در اختیار مردم قرار می‌دهند. به همین جهت شناخت برند و محصول باکیفیت در خرید و انتخابی مطمئن، تأثیر قابل توجهی دارد.

در پاسخ به این سؤال که آیا پودر صابون برای لباسشویی ضرر دارد یا خیر، باید این‌گونه بیان کنیم که محصولات باکیفیت ضرری برای دستگاه شما ایجاد نخواهند کرد. البته استفاده از پودر صابون یا محصولات دیگر مانند پودر ماشین، نیاز به رعایت نکات متعددی دارد که از آسیب وارد شدن به ماشین جلوگیری می‌کند.

طریقه استفاده از پودر صابون در ماشین لباسشویی

مهمترین نکته در استفاده از پودر صابون، انتخاب محصولی معتبر است. به همین جهت پیش از خرید حتما نسبت به کیفیت و مشخصات محصول مورد نظر تحقیق کنید. در صورت استفاده از پودر صابون نامرغوب، دستگاه ماشین لباسشویی شما در کوتاه‌ترین زمان ممکن آسیب دیده و دچار مشکلات متعددی می‌شود. همچنین این موضوع بر روی نحوه شستشوی لباس و میزان تمیز شدن آن‌ها نیز تأثیر بسزایی دارد.

انواع ماشین لباسشویی دارای یک محفظه کشویی هستند که درون آن سه قسمت وجود دارد. هر کدام از این قسمت‌ها به ترتیب به مایع نرم‌کننده، ماده شوینده مایع و پودر اختصاص دارد. توجه داشته باشید که برای استفاده از پودر صابون یا پودر ماشین حتما باید آن را در قسمت مشخص شده بریزید.

با توجه به اینکه در انواع ماشین لباسشویی این سه قسمت به صورت مجزا مشخص شده‌اند، به این نتیجه می‌رسیم که استفاده از پودر ضرر چندانی برای دستگاه ایجاد نخواهد کرد. در غیر این صورت تولیدکنندگان در این محفظه قسمتی را برای استفاده از پودر در نظر نمی‌گرفتند.

نکات مهم برای استفاده از پودر صابون در ماشین لباسشویی

لباسشویی 3

همان‌طور که اشاره کردیم نکته اصلی در این خصوص، انتخاب و خرید محصولی معتبر و باکیفیت است. مورد دوم ریختن پودر صابون درون قسمتی که به این ماده شوینده اختصاص دارد. نکته دیگری که قصد داریم به آن اشاره کنیم به دستگاه ماشین لباسشویی و حفظ کیفیت آن در ارتباط با استفاده از پودر صابون یا پودر ماشین دارد.

اول فارس|تعمیر و نگهداری لوازم خانگی: پودرهای شوینده با سرعت کمتری در آب حل می‌شوند و همین امر باعث می‌شود تا مقداری از پودر صابون در قسمت‌های مختلف دستگاه باقی بماند. در صورتی که بقایای پودر پاک نشده و از دستگاه تمیز نشود، در طولانی مدت به ماشین آسیب وارد می‌شود. به همین جهت پس از چند بار استفاده شما باید قسمت‌هایی مانند مخزن ماشین، محفظه جاپودری و… را به خوبی تمیز کنید.

هنگام خرید پودر صابون به ویژگی‌های مهمی مانند کف کنترل شده، ضد حساسیت بودن محصول و… توجه داشته باشید. همچنین اگر محصولی باکیفیت خریداری کنید دیگر نیازی به ریختن نرم‌کننده درون محفظه نخواهید داشت. به این دلیل که بعضی از پودرهای صابون و پودر ماشین از موادی تشکیل شده‌اند که دیگر شما نیازی به استفاده از نرم‌کننده نخواهید داشت.

مضرات پودر صابون برای ماشین لباسشویی

اگر شما از محصولی معتبر برای شستشوی لباس‌های خود استفاده کنید، پودر صابون هیچ‌گونه ضرری برای دستگاه ماشین لباسشویی شما ایجاد نخواهد کرد. البته این موضوع زمانی صحت پیدا می‌کند که نکات لازم در ارتباط با حفظ و نگهداری از ماشین رعایت شده باشد.

تمیز کردن جاپودری یکی از این نکاتی است که پس از چند بار استفاده باید آن را در نظر داشته باشید. همچنین روشن کردن ماشین بدون ریختن لباس درون دیگ نیز از دیگر راهکارهای مؤثر در تمیز شدن مخزن از باقیمانده پودر صابون یا پودر ماشین است. در صورتی که برای شستشوی لباس به دفعات از پودر صابون نامرغوب استفاده کنید، بی‌شک پس از گذشت مدت زمانی اندک، شاهد مشکلاتی در عملکرد دستگاه خواهید بود.

مزایای استفاده از پودر صابون

لباسشویی 4

محصولاتی که به عنوان پودر صابون تولید می‌شوند، اگر از کیفیت و مواد تشکیل‌دهنده مرغوبی تهیه شده باشند، گزینه مناسبی برای شستشوی لباس‌های حساس خواهند بود. بسیاری از افراد برای شستشوی لباس کودک از پودر صابون استفاده می‌کنند.

انواع پودر صابون از برندهای معتبر دارای قدرت تمیزکنندگی مطلوبی بوده و خاصیت نرم‌کنندگی دارند. همچنین این محصولات بر پایه مواد طبیعی ساخته شده و به همین جهت کمترین میزان حساسیت را برای پوست ایجاد می‌کنند. قیمت مقرون‌به‌صرفه نیز از دیگر مزایای این پودرها هستند.

توجه داشته باشید که در حالت کلی مواد شوینده مایع از قدرت پاک‌کنندگی بالاتری برخوردار بوده و از بروز مشکلاتی مانند ایجاد رسوب جلوگیری می‌کنند. برای استفاده از پودر صابون یا پودر ماشین باید نسبت به تمیز کردن دستگاه و استفاده اصولی از آن دقت زیادی داشته باشید.

استفاده از صابون رنده شده در ماشین لباسشویی

برخی از افراد برای صرفه‌جویی در مصرف مواد شوینده از صابون رنده شده استفاده می‌کنند. به این شکل که صابون را به صورت دستی رنده کرده و آن را داخل مخزن پودر در ماشین می‌ریزند. صابون به‌خودی‌خود ضرری برای لباس یا ماشین لباسشویی ندارد اما ترکیبات مواد شوینده مخصوص ماشین با مواد تشکیل‌دهنده صابون متفاوت بوده و برای این امر طراحی و تولید شده‌اند.

به عنوان مثال در این محصولات میزان کف کنترل شده و همچنین ترکیبات آن نیاز به استفاده از نرم‌کننده را نیز محدود می‌کند. این نکته نیز قابل ذکر است که هر وسیله‌ای برای استفاده بهینه نیاز به رعایت اصولی مشخص و روش‌های نگهداری مخصوصی دارد. به همین جهت بهتر است برای شستشوی لباس در ماشین لباسشویی از محصولاتی استفاده کنیم که برای این منظور ساخته و تولید شده‌اند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار