چاپ کد خبر: 81893
4 اردیبهشت 1401

مزایا و معایب یخچال ساید بای ساید/یخچال ساید بخریم یا نه؟

Side by side refrigerator 3

یخچال ساید بای ساید یکی از وسایلی است که در چندین سال گذشته تا امروز به عضو ثابت اکثر خانه‌های ایرانی تبدیل شده است. این نوع یخچال‌ها هم زیبایی چشم‌گیری در طراحی داشتند و هم سایز آنها به صورتی بود که بیشتر برای خانواده‌های پر جمعیت مناسب به نظر می‌رسید. به همین دلیل هم به سرعت توانست جای خود را در خانه‌های ایرانی پیدا کند.

به گزارش اول فارس، یخچال ساید بای ساید نیز مانند هر وسیله دیگری مزایا و معایبی دارند که دانستن این مزایا و معایب در درجه اول کمک می‌کند شما بتوانید به این سوال پاسخ دهید که آیا آشپزخانه شما اصلا به یک ساید نیاز دارد یا خیر؟ و در درجه بعدی بتوانید تشخیص دهید که چه مدل از این وسیله برایتان مناسب‌تر است.

در این مطلب قصد داریم سیر تا پیاز را درباره این مزایا و معایب یخچال ساید بای ساید بررسی کنیم. اگر شما هم علاقمند به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید و یا قصد خرید این وسیله را دارید و می‌خواهید قبل از خرید بیشتر درباره‌اش بدانید؛ این مطلب مخصوص شما نوشته شده است. بنابراین تا پایان آن با اول فارس همراه شوید.

مزایای یخچال ساید بای ساید

قبل از اینکه به بررسی معایب یخچال ساید بای ساید بپردازیم خوب است مزیت های این محصول را بدانید. یخچال ساید بای ساید مزایای زیادی نسبت به دیگر مدل‌های دیگر یخچال فریزر دارد که باعث می‌شود بسیاری از مصرف‌کنندگان به سوی آن جذب شوند. در ادامه برخی از این مزایا را بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

  • یکی از اصلی‌ترین مزایای ساید بای سایدها ظرفیت و گنجایشی است که در درب این وسیله تعبیه شده است. خصوصا این مزیت را در مدل‌های فرنچ بسیار بیشتر حس خواهید کرد.
  • طراحی و زیبایی ظاهری یکی دیگر از مزایای استفاده از این وسیله است. طراحی این وسیله نسبت به مدل‌های قبلی پیشرفت چشمگیری داشته و جلوه زیبایی به آشپزخانه شما خواهد داد. طراحی این یخچال همچنین به گونه‌ای است که دسترسی به مواد غذایی بسیار راحت‌تر از مدل‌های دیگر است. در این طراحی سعی شده ظرفیت بیشتری در اختیار مصرف کنندگان قرار گیرد.
  • ساید بای سایدها معمولا به دستگاه یخساز، آب سرد کن و آب تصفیه مجهز هستند و سیستم‌شان به گونه‌است که مواد غذایی زمان بیشتری در آنها تازه می‌ماند.
  • این یخچال‌ها دارای انواع فیلتر برای رفع بوی بد و جلوگیری از اجتماع قارچ‌ها و باکتری‌هاست. بنابراین لازم نیست به صورت جداگانه بوگیر برای یخچال تهیه کنید.
  • ساید بای سایدها مجهز به سیستم جریان چندگانه و محفظه مخصوص نگهدارنده هستند.
  • معمولا نوعی تکنولوژی«super cool» و «super freeze»در این یخچال‌ها به کار گرفته شده است که به سرعت کمپرسور می‌افزاید. به هر میزان که سرعت کمپرسور یخچال بیشتر باشد، انرژی بیشتری نیز مصرف می‌شود و در نتیجه سیستم سرمایش بهتر عمل می‌کند.
  • یکی دیگر از مزایای یخچال‌های ساید بای ساید استفاده از ال ای دی برای روشنایی داخل یخچال است. ای ای دی ها هم عمر بیشتری دارند و هم روشنایی با کیفیت‌تری را ارائه می‌دهند. همچنین گرمای زیادی ایجاد نمی‌کنند و این مساله باعث می‌شود به موتور یخچال فشار وارد نشود. البته لازم به ذکر است که این ویژگی در برخی از مدل‌های ساید مانند ساید بای سایدهای بوش وجود دارد.

معایب یخچال ساید بای ساید چیست؟

Side by side refrigerator 2

استفاده از یخچال ساید بای ساید همانطور که مزایایی دارد، دارای معایبی نیز است. دانستن این معایب شاید برخی از خریداران را به فکر خرید مدل‌های دیگر یخچال بیندازد. در ادامه برخی از معایب یخچال ساید بای ساید را با هم بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

حمل و نقل سخت مهم‌ترین عیب یخچال‌های ساید بای ساید است. درواقع این یخچال‌ها دو تکه بهم چسبیده هستند و برای بنابراین استفاده از آنها برای مستاجرانی که مجبورند هر سال یا هر دو سال یک بار خانه خود را عوض کنند، کار دشواری است. هر بار جا به جایی یخچال ممکن است صدماتی به آن وارد کند. بنابراین اگر مستاجر هستید بهتر است به جای انتخاب یخچال ساید، یخچالی را انتخاب کنید که حمل و نقلش آسان‌تر باشد.

همچنین ساید بای سایدها برای خانه‌هایی که آشپزخانه‌شان فضای کافی ندارد نیز مناسب نیست زیرا ممکن است در آن فضای کوچک جا نشود و یا بخش زیادی از فضای آشپزخانه را اشغال کند. بنابراین در صورتی که فضای آشپزخانه‌تان کوچک است، شاید بهتر باشد به مدل‌های دیگر یخچال فکر کنید.

مشکل بعدی که اکثر یخچال‌های ساید بای ساید با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، مشکل تعویض فیلترهای تصفیه است. این فیلترها باید هر شش ماه یک بار تعویض شوند و اگرچه باعث بهبود کیفیت یخچال می‌شوند اما هزینه زیادی را نیز روی دست استفاده کنندگان می‌گذاند. بنابراین در صورتی که در پرداخت این هزینه مردد هستید، ساید بای ساید گزینه مناسبی برای شما نخواهد بود.

همچنین هزینه تعمیر یک یخچال ساید بای ساید از هزینه تعمیر یک یخچال معمولی بسیار بالاتر است. در صورتی که ساید شما دچار مشکل شود هزینه زیادی را روی دستتان خواهد گذاشت.

یکی دیگر از معایب یخچال‌ ساید بای ساید را باید ظرفیت نامناسب برخی از مدل‌های آن دانست. برخی از مدل‌های ساید با اینکه فضای زیادی را اشغال می‌کنند ظرفیت درونی زیادی ندارند.

از آنجایی که داشتن ظرفیت بالا یکی از دلایل اصلی ترجیح دادن ساید به دیگر مدل‌های یخچال توسط استفاده کنندگان است، حتما دقت کنید مدل انتخابی‌تان چنین مشکلی نداشته باشد. به عبارت ساده‌تر هنگام خرید باید یخچال ساید بای ساید جادار را انتخاب کنید تا دچار مشکل نشوید.

یخچال ساید بخریم یا نه؟

پیدا کردن پاسخ این سوال که یخچال ساید بای ساید بخریم یا نه؟ کار شما است. در واقع نمی‌توان یک نسخه مشابه برای همه تهیه کرد. همانطور که دیدید یخچال‌های ساید بای ساید معایب و مزایایی دارند و همچنین دارای ویژگی‌های مخصوص به خود هستند. بنابراین شما باید این مزایا و معایب را سبک سنگین کنید و ببینید که آیا ویژگی‌های این وسیله با انتظارات شما مطابق دارد یا خیر. پس از این بررسی، می‌توانید تصمیم بگیرید که آیا یخچال ساید برای شما مناسبت است یا نه.

هنگام خرید یخچال ساید بای ساید نکاتی وجود دارد که باید به آنها توجه کنید. در واقع توجه به این نکات بعد از تصمیم اینکه آیا ساید بای ساید برای شما مناسب است یا نه اهمیت دارد. تعداد و طراحی درب‌های یخچال یکی از این نکات است. یخچال‌هایی که یک دستگیره سرتاسری برای باز کردن همه درب‌ها دارند، راحت‌تر هستند. هر چه تعداد درب‌های یخچال بیشتر باشد فضای بیشتری در اختیار مصرف کننده قرار می‌دهد.

اما انرژی بیشتری هم مصرف می‌کند. همچنین توجه داشته باشید که لاستیک‌های دور درب یخچال زودتر از سایر قطعات خراب می‌شود بنابراین باید گزینه‌ای را انتخاب کنید که دوام بیشتری داشته باشد. درواقع داشتن لاستیک‌های با کیفیت از مشخصات یخچال ساید بای ساید خوب است.

رنگ یخچال دومین چیزی است که باید هنگام خرید بدان توجه کنید. یخچال وسیله‌ای نیست که بتوانید به سرعت آن را تعویض نمایید. بنابراین باید رنگی را انتخاب کنید که هم زیبا باشد و هم با دیگر رنگ‌های موجود با آشپزخانه شما هماهنگی داشته باشد.

نکته سومی که حتما باید هنگام خرید بدان توجه کنید میزان مصرف انرژی است. همه یخچال‌های ساید بای ساید برچسب مصرف انرژی دارند که میزان مصرف وسیله را مشخص می‌کند. بهتر است به این برچسب توجه ویژه‌ای داشته باشید.

نکات مهم هنگام استفاده از یخچال ساید

Side by side refrigerator 1

  • تمیز کردن یخچال ساید بای ساید اهمیت زیادی دارد. بهتر است در طول هر ماه یک بار یخچال را از برق کشیده زیر، داخل و بدنه آن را تمیز کنید. راه‌های تمیز کردن یخچال ساید بای ساید نیز مانند یخچال‌های دیگر است و می‌توانید ان را با جوش شیرین و دیگر مواردی که برای تمیز کردن یخچال استفاده می‌شود، تمیز کنید.
  • حتما برای یخچال‌تان از محافظ برق استفاده کنید و آن را مستقیم به پریز برق وصل ننمایید زیرا نوسانات و قطع ووصلی برق ممکن است به یخچال‌تان آسیب برساند و حتی منجر به سوختن موتور آن شود.
  • بیشتر مدل‌های یخچال ساید بای ساید سیستم برفک پاک کن دارند و به طور خودکار برفک‌ها را از بین می‌برند و این از زحمت شما در نگهداری از ساید کم می‎‌کند. وجود این سیستم مصرف انرژی را نیز کاهش می‌دهد.
  • سعی کنید در یخچال ساید بای ساید خود ظروف و غذاهای داغ را قرار ندهید. قبل از اینکه غذای‌تان را بخواهید داخل یخچال بگذارید اجازه دهید تا سرد شود.

کلام آخر

در مطلب مزایا و معایب یخچال ساید بای ساید هر آنچه را که لازم بود درباره این وسیله و مزایا و معایب استفاده از آن بدانید بیان کردیم. بعد از خواندن این مطلب باید بدانید آیا یخچال ساید بای ساید به دردتان می‌خورد یا بهتر است یک یخچال معمولی را برای خرید و استفاده انتخاب کنید.

اصلی‌ترین ویژگی و تفاوت یخچال‌های ساید بای ساید با یخچال‌های معمولی ظریفت آنها است. به همین دلیل آنهایی که نیاز به ظرفیت بیشتری دارند بیشتر به سراغ خرید ساید می‌روند. همچنین این یخچال‌ها طراحی زیباتر و ویژه‌تری دارند. در طراحی آنها سعی شده علاوه بر توجه به زیبایی، بیشترین فضای ممکن را در اختیار استفاده کنندگان قرار دهند.

اگر نکته دیگری درباره یخچال ساید بای ساید وجود دارد که در این مطلب بدان اشاره نشد و یا اگر تجربه استفاده از این وسیله را دارید، نکات و تجربیات خود را در اختیار ما و دیگر خوانندگان قرار دهید. امید است این مطلب برایتان مفید بوده باشد و بتوانید از آن استفاده کنید.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار